gulvvarme i badeværelse men har ikke fjern~
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 24-04-03 13:11

hejsa

jeg er hved at købe et hus da skal laves om.
og har hørt meget om gulvarme i badeværelset.
men jeg har kun elvarme.
findes da en slags gulvvarme til el eller skal det kører med vand i gennem
???.
da det blive dyrt at får lagt fjernvarme ind.
da skal klikker på gulvet.

Hilsen Thomas

Fra : Brian Skaarup

Dato : 24-04-03 13:46

On Thu, 24 Apr 2003 14:11:11 +0200, "Thomas Pedersen" <twp@twp.dk>
wrote:

>findes da en slags gulvvarme til el eller skal det kører med vand i gennem
Der findes forskellige løsninger der kører på el. Både nogle der kører
lavvolt som du selv må lægge ned, men skal have en installatør til at
slutte til og andre systemer der kører på 220V som skal installeres af
installatøren
Et eks.:
http://www.heat-com.dk/jo-el/webcare.asp?Browser=MS4WIN

Fra : Zoëga

Dato : 24-04-03 13:49

"Thomas Pedersen" <twp@twp.dk> wrote in message
> [...]
> ???.
> da det blive dyrt at får lagt fjernvarme ind.

En 10 sek søgning på google ( som du også selv kunne have lavet ) giver
langt over 10 siders henvisninger til
elektrisk gulvvarme.
Jeg har helt tilfældigt taget en fra "Råd & Dåd"
http://www.raadogdaad.dk/?nodeid=694 men der er flere hundrede.

mvh

Søren

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 24-04-03 14:12

hejsa igen

ja jeg kunne godt have søgt lidt på google men syndes det er beder at snakke
med folk som måske har el varme i gulvet.
varme det ligeså godt som med vand ????

Thomas

Fra : Calle.

Dato : 24-04-03 14:14

Thomas Pedersen wrote:
> hejsa igen
>
> ja jeg kunne godt have søgt lidt på google men syndes det er beder at
> snakke med folk som måske har el varme i gulvet.
> varme det ligeså godt som med vand ????

Ja, det er med termostat, så du bestemmer selv temperaturen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 26-04-03 15:30

Hej Thomas,

> ja jeg kunne godt have søgt lidt på google men syndes det er beder at
> snakke med folk som måske har el varme i gulvet.
> varme det ligeså godt som med vand ????

Jada - det varmer lige så godt som vand. Det er bare (en del) dyrere i drift
end vand. Vi regnede på sagen her da vi renoverede badeværelse og på trods
af den støre fleksibilitet ved at have seperat el-varme i badeværelset
fravalgte vi el til fordel for et vandsystem, der er koblet på cenralvarmen,
der alligevel var i huset.

Det er vi så i øvrigt rigtig glade for, og man kan jo sagtens sættes
termostat på gulvvarme med vand osv.

Du kan købe nogen ganske lave varmemåtter til el, som man kan lægge fliser
direkte ovenpå, der gør projektet noget nemmere og billigere end vandvarme -
der er man nødt til at bryde hele gulvet op da varmerørerne til vand skal
støbes ind i gulvet.

Dog bør du nok overveje, hvis der ikke er isolering i gulvet - at lave det
ved samme lejlighed da der ellers kommer ganske meget kulde op fra gulvet
med noget højere driftsomkostninger til følge i forhold til et isoleret
gulv.

** Lars