Ny i ASP. PWS-funderinger
Fra : Svend Koustrup

Dato : 23-03-01 22:22

Hejsa allesammen.

Jeg er MEGET newbee i ASP og har lige installeret PWS. (win98). Men så kom
jeg liige til at kigge i inet/wwwroot-mappen, og der ligger da en masse
sjove mapper. Hvad skal jeg dog bruge dem til?

Hilfe Plz

MVH Svend

Fra : Svend Koustrup

Dato : 23-03-01 22:33

Uups... Det var da vist en smutter, sorry... *Humper over i serverside.asp*

Svend Koustrup <svend.koustrup@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99gf9f$f9$2@news.inet.tele.dk...

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 23-03-01 22:49

Svend Koustrup wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg er MEGET newbee i ASP og har lige installeret PWS.
> (win98). Men så kom jeg liige til at kigge i
> inet/wwwroot-mappen, og der ligger da en masse
> sjove mapper. Hvad skal jeg dog bruge dem til?

Hej Svend,

Hvis jeg var dig ville jeg nok ikke pille for meget ved de sjove "sjove
mapper" før du er blevet mere fortrolig med din server.

I udgangspunktet bør du fokusere på selve wwwroot-folderen - det er der dine
ASP filer skal placeres. Senere kan du kigge mere på den folder, som hedder
cgi-bin - det er ofte der man placerer filer og databaser, som man skal kunne
skrive til (eller CGI-scripts naturligvis).

Hvis du har lyst kan du måske blive lidt klogere på ASP ved at læse denne
tutorial: http://www.html.dk/tutorials/asp/

Der findes også en nyhedsgruppe, hvor man kun diskuterer ASP -
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Held og lykke med ASP'en :)
Jonas

Fra : Svend Koustrup

Dato : 25-03-01 15:28

> [...]
hedder
> cgi-bin - det er ofte der man placerer filer

Hvilke filer? Asp, eller hvad?

> og databaser, som man skal kunne
> skrive til (eller CGI-scripts naturligvis).
>
> Hvis du har lyst kan du måske blive lidt klogere på ASP ved at læse denne
> tutorial: http://www.html.dk/tutorials/asp/

Har læst den :)

> Der findes også en nyhedsgruppe, hvor man kun diskuterer ASP -
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Jeps, jeg ved det, men markøren var ved et uheld hoppet op på ...html

> Held og lykke med ASP'en :)

Tak

> Jonas

MVH Svend