Træt af 'snittende' bilister!
Fra : John H

Dato : 24-04-03 06:41

Jer er dødtræt af bilister der ikke kan finde ud af at overhale! Hver
dag oplever jeg op til flere bilister, der 'snitter' mig når de
overhaler, selv om der er masser af plads, så skærer de ind foran når
de har overhalet ( som foregår ca 10 cm fra min venstre arm! ) Jeg
ligger på 'min' plads på vejbanen (giver selvfølgelig plads hvis der
er mulighed for at trække ind!), og det skal siges at jeg kører på en
45'er som kører ca 55 km/t, på en vej hvor man må køre 60. Det kan da
ikke være rigtigt at jeg skal køre ulovligt, bare fordi at der er
nogle bilister der ikke kan finde ud af at overhale ordentligt. Jeg
regner med at lave den lidt hurtigere, inden jeg ender i en parkeret
bil, ellers det er er værre, men det kan sgu da ikke være rigtigt at
man skal bryde loven, bare fordi der er et par idioter, der ikke kan
finde ud af at køre bil, eller hva?

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-04-03 09:29

"John H (slet QG3TE)" <jah@QG3TEpost5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bil, ellers det er er værre, men det kan sgu da ikke være rigtigt at
> man skal bryde loven, bare fordi der er et par idioter, der ikke kan

Jeg kender det selv, men prøv at find en eller anden pind der rager en ½
meter ud til siden, sæt en af disse små vimpler på, så skal du se, så har du
da mindst en ½ meters fred, det virker, men er ikke ret tjekket.

Kim Larsen

---

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 24-04-03 17:39

Kim Larsen wrote:

> Jeg kender det selv, men prøv at find en eller anden pind der rager en ½
> meter ud til siden, sæt en af disse små vimpler på, så skal du se, så har
> du da mindst en ½ meters fred, det virker, men er ikke ret tjekket.

Mit sparkende ben virker lige så godt når de kommer tæt på. "Sjovt" nok,
hvis der er noget de har respekt for, så er det ridser i lakken..!

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Per

Dato : 24-04-03 21:40

On Thu, 24 Apr 2003 18:38:35 +0200, "Martin L. Johansen" <ares@c.dk>
wrote:

>Mit sparkende ben virker lige så godt når de kommer tæt på. "Sjovt" nok,
>hvis der er noget de har respekt for, så er det ridser i lakken..!

Man kunne jo kombinere vimplen på pinden med
et bøjet søm. Hvis der så alligevel er en som kommer
for tæt på, så sparer du et spark.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 24-04-03 20:54

Per wrote:

> Man kunne jo kombinere vimplen på pinden med
> et bøjet søm. Hvis der så alligevel er en som kommer
> for tæt på, så sparer du et spark.

Ja men det ser jo ikke så smart ud

Fra : Morten

Dato : 24-04-03 12:58

> de har overhalet ( som foregår ca 10 cm fra min venstre arm! ) Jeg
> ligger på 'min' plads på vejbanen (giver selvfølgelig plads hvis der
> er mulighed for at trække ind!), og det skal siges at jeg kører på en

Kender godt problemet fra da jeg kørte på 45'er. Den kunne køre omrking 75.
Jeg fandt hurtigt ud af at lægge mig lidt længere ude på vejen i stedet for
at køre helt ude ved kanten. Det betyder samtidig de ikke kan holde deres
bane i en overhaling, de er simpelthen nødt til at trække ud. Og de trækker
længere ud og giver derved måske 50 cm plads hvor de ellers ville give 5-10
cm. Bilisterne har simpelhen "lært" at hvis man ligger helt ude i kanten kan
de bare fortsætte som om man ikke er der. Endvidere er der også plads til at
man selv kan trække ud i kanten hvis der alligvel er en der kommer lidt
rigeligt tæt på.
Og ja, mig bekendt står der vist ikke noget sted i færdselsloven om at man
skal være _helt_ ude i kanten. Der står mig bekendt blot at man skal køre på
vejen og ikke på cykelstien. Ret mig hvis jeg er forkert på den.

Jeg må indrømme at pinden havde jeg ikke lige tænkt på, men da jeg kører MC
nu betyder det ikke noget for mig. Husk at sætte vimpen på med en godt
rusten og ridsende skrue hvis de nu skulle komme til at ramme pinden. Det
ville være synd hvis de ødelægger en ny, ren og fin skrue!

Mvh
Morten, der aldrig kunne finde på at overhale en 45'er hvis blot den følger
de andre i trafikken. Uanset om jeg så måtte komme i bil eller på MC.

Fra : Per

Dato : 24-04-03 18:00

On Thu, 24 Apr 2003 13:57:46 +0200, "Morten"
<tilt_u_spamstoppesher@hotmail.com> wrote:

>Og ja, mig bekendt står der vist ikke noget sted i færdselsloven om at man
>skal være _helt_ ude i kanten. Der står mig bekendt blot at man skal køre på
>vejen og ikke på cykelstien. Ret mig hvis jeg er forkert på den.

Tværtimod. En 45'er skal køres på præcis samme måde
som en MC, altså midt på kørebanen og ikke ude i højre
side som en 30'er knallert.

Jeg kører både bil og 45'er og kender udemærket problemet
med billister som kommer alt for tæt på når de overhaler.
På 5 år er jeg faktisk blevet ramt 4 gange på albuen af deres
højre sidespejl, hvilket gør ondt ad H til. Det er sgu et rent mirakel
at min arm stadig er hel og at jeg aldrig er væltet.

Desværre er der rigtigt mange billister som ikke respekterer
45'erne, men jeg tror så også at det til en vis grad skyldes den
måde som visse 45'ere kører på. F.eks. dem som ligger pænt
ude på kørebanen lige indtil de nærmer sig et kryds, hvorpå de
så pludselig trækker ind til højre, eller endda kører ind på
cykelstien for at overhale rækken af biler indenom og komme
først fra start når lyset skifter til grønt, hvorpå de så trækker
ud på vejen igen. Selv kunne jeg aldrig drømme om at lave
det nummer, for som billist plejer jeg nemlig selv at blive godt
sur når jeg skal overhale den samme 45'er den ene gang
efter den anden på vej igennem byen. Så kunne jeg sgu også
godt fristes til at køre lidt tæt på, for lige at give "idioten" en
forskrækkelse.

mvh Per

Fra : Morten

Dato : 24-04-03 16:29

> Tværtimod. En 45'er skal køres på præcis samme måde
> som en MC, altså midt på kørebanen og ikke ude i højre
> side som en 30'er knallert.

Så fik va da slået det på plads ;)

> [...]
> efter den anden på vej igennem byen. Så kunne jeg sgu også
> godt fristes til at køre lidt tæt på, for lige at give "idioten" en

Enig, sådan opførte jeg mig heller aldrig.

Og nej, jeg har ingen forståelse for bilister der kører for tæt på. Har
været ude for det én gang på MC (ramte heldigvis ikke) hvor en synes han
lige skulle køre lidt meget hurtigere end det tilladte. Nå, jeg lå så godt
langt bag ude og fulgte efter og da han stoppede på en p-plads kørte jeg hen
og spurgte hvad det skulle til for. Tror han blev både lidt overrasket og
samtidig forskrækket - og jeg fik min undskyldning.

Mvh
Morten

Fra : Jon Larsen

Dato : 26-04-03 07:55

Jeg gjorde det ( som personen der vist også startede denne tråd) at når en
bil ville overhale, trak jeg lidt ind mod højre og lod dem komme forbi, men
kun når der ingen modkørende var i den anden side, så var der mere plads til
hans/hendes overhaling. Men jeg lægger mærke til at langt de fleste 45'erer
( forståeligt nok ) lægger sig helt ude ved vejkanten i højre side, men det
synes jeg er med til at lave problemet endnu større. Som 45-pilot bør man
stå på sin ret og placere sig som loven foreskriver.

Jeg tror det er et generelt problem, billister hader 45'erer, og det er jeg
fuldstændigt uforstående overfor. Der er et fåtal at 45-piloter der køre
råddent, men det er da langt fra de fleste, og der skal da være plads til
alle slags trafikanter.
Jeg tror at tankegangen for en billist der ser en 45'er foran sig tænker "
HA.. jeg er størst og hurtigst, lad mig vise hvad min bil kan".

Jeg har kørt 45'er, og køre både bil og MC, og jeg overhaler altså ikke
45'erer som en gal, jeg vil da hellere passe på at der ikke sker noget. Når
jeg overhaler dem, sker med masser af plads til dem.
Et andet problem man bl.a kan få på MC eller i bil i hvert fald, er biler
der ligger helt oppe bag røven af en. Så gør jeg konsekvent det at jeg
sænker farten så jeg mener at den bagved liggende kan nå at bremse hvis jeg
skulle have brug for at bremse hårdt op. De bliver skideirriteret, men det
er deres problem og ikke mit.

Men det er faktisk sjovt på MC, der er det lige omvendt.. der giver de
fleste billister pænt plads til overhaling, og så more det mig, for jeg har
i de fleste tilfælde slet ikke tænkt mig at overhale, især fordi man i de
fleste tilfælde i forvejen køre lidt for hurtigt. ( jeg taler her om 5- 10
km/t for hurtigt )

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-04-03 21:02

Ny tråd men samme problematik

Hvad gør man med billister der kommer bagfra om natten med det lange lys på.
Jeg har sidespejle på min EU'er, og det er ret meget et stort problem.
Hvad gør i andre ?
Jeg kunne forestille mig at montere en flash, sådan en til at fotografere
med. Jeg har haft en som kunne tage billeder i bælg ravende mørke på 56m
afstamd, det kunne godt være den kunne få dem til at tænke på noget andet.
Jeg ved godt det er ulovligt at gøre det, men så må jeg så bare finde på
noget andet.
Nu, så gør jeg det, at jeg blinker med bremselyset, men den fatter de
færreste.

Kim Larsen

---

Fra : Morten

Dato : 24-04-03 23:37

> Nu, så gør jeg det, at jeg blinker med bremselyset, men den fatter de
> færreste.

Køber monster lygten hos thansen:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=137252683&n=283069811&pn=715860936
Montér det så det vender bagud. Når der så kommer en som ikke fatter at slå
det lange lys fra tænder man for den

I øvrigt kender jeg også det problem fra MC, men så vender man jo ind ad en
lille vej og ud igen. Nu ligger jeg bagfra med det lange lys (og dæmper
når der kommer modkørende) Det er her naturligvis en fordel at MC'en _kan_
køre væsentlig hurtige end en knallert!
Sjovt nok oplever jeg det så godt som aldrig i bil og skulle det ske er
tågebaglygten som regel effektiv.

Mvh
Morten

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-04-03 00:12

"Morten" <tilt_u_spamstoppesher@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> køre væsentlig hurtige end en knallert!
> Sjovt nok oplever jeg det så godt som aldrig i bil og skulle det ske er

Hæ hæ, ser politiet mig med den monteret bag på, så tror de da jeg har
monteret en jet-motor, tror du så ikke det bliver dyrt ?

Kim Larsen

---

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 25-04-03 17:53

Morten wrote:

> [...]
> Montér det så det vender bagud. Når der så kommer en som ikke fatter at
> slå det lange lys fra tænder man for den

Hehe, kanske de får blændet ned for den lygte kan fanme lyse!! Prøvede den i
dag på arbejdet og damn jeg blev blændet!!