Tæller
Fra : Ole

Dato : 24-04-03 06:32

Har i nogle foreslag til en tæller som ikke nedsætter indloading af siden?

Ole

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-04-03 08:02

"Ole" <m@creationdays.dk> skrev
> Har i nogle foreslag til en tæller som ikke nedsætter indloading af siden?

En tæller, som ikke sinker indlæsning af siden, er en utopisk tanke.

Når det er sagt, så vil en tæller, som ligger på din udbyders server (læs:
den tæller, som din udbyder tilbyder) nok være den hurtigste, da der ikke
foruden hjemtagning af siden skal etableres kontakt til en fremmed server
for at indhente tælledata.

En lokal tæller vil typisk sinke siden ½-1 sekund, hvorimod en ekstern
tæller godt kan lægge et par sekunder mere på tiden (under forudsætning af,
at forbindelsen kører optimalt).

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Olav Noksagt

Dato : 24-04-03 08:35

Hej
Jeg havde engang et problem med at en tæller fra Chart forsinkede siden, der
var opbygget af frames (en menu- og en hovedside). På Mac'en betød det
simpelthen at siden ikke blev loaded før alle elementer var klar - så min
sidevisning var afhængig af Charts svartid.
Jeg omgikkedes (findes det ord?) det ved at lave en lille frame med
tælleren, så menu'framen blev delt i to dele med tælleren nederst. Man kunne
så tydeligt se at hele siden loadede hurtigt, og i nogle tilfælde kom de
nederste 20 pixels i menuen så halsende efter.

Nu ved jeg godt at frames er ilde set - men det kunne da være at du kunne
indsætte din tæller i en iframe - så siden måske kunne loade med alle
elementer og så vise iframen når den er klar?

Olav

Fra : jopa

Dato : 24-04-03 14:26

Davs du
Ole <m@creationdays.dk> skrev bla:
> Har i nogle foreslag til en tæller som ikke nedsætter indloading af
> siden?

Lav en selv så du ikke er afhængig af ekstern server

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-04-03 15:00

"jopa" <johns@paradis.dk> skrev
> Davs du
>
> Lav en selv så du ikke er afhængig af ekstern server

Det vil stadig betyde, at tællerscriptet skal sende en forespørgsel til en
database eller noget lignende, som skal opdateres og sende svar retur.

Det bliver næppe hurtigere end den tæller, han kan benytte hos sin udbyder.

Eneste fordel vil være, at han så selv kontrollerer designet af feedback fra
tælleren.

Fra : jopa

Dato : 24-04-03 16:22

Davs du
Erik Ginnerskov <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev bla:
> Det bliver næppe hurtigere end den tæller, han kan benytte hos sin
> udbyder.

Jo da
Ekstern tæller bruger samme database til samtlige tilmeldte måske tusindvis.
Laver du din egen vil jeg tro den jeg blive væsentlig hurtigere.
Bemærk at mange sider med tæller ekstern er utrolig langsom om at loade,
hvilket var en af grundene til at jeg lavede min egen.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-04-03 16:51

"jopa" <johns@paradis.dk> skrev
> [...]
> Bemærk at mange sider med tæller ekstern er utrolig langsom om at loade,
> hvilket var en af grundene til at jeg lavede min egen.

Så afføder det et par spørgsmål, for nu bliver det interessant:

Hvilken sprog har du så lavet det i?
Kan det håndtere individuel tæller på forskellige sider i samme site?
Kan man forud indstille et starttal?

Fra : jopa

Dato : 24-04-03 17:41

Davs du
> [...]
>
> Hvilken sprog har du så lavet det i?
> Kan det håndtere individuel tæller på forskellige sider i samme site?

Hej Erik
pHp
ja
ja

Du skal være hjertilig velkommen til at teste den ved at oprette dig som
bruger.
Normalt kræver jegt et link til min side i bytte, men du skal slippe
http://johns-web.dk/pphlogger/dspSignup.php

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-04-03 18:21

"jopa" <johns@paradis.dk> skrev
> [...]
> bruger.
> Normalt kræver jegt et link til min side i bytte, men du skal slippe

Jeg takker for tilbudet, men jeg var mere interesseret i en tæller, jeg selv
administrerer. Og jeg har ikke adgang til at køre php på min server, der kan
derimod køres asp. Så det ....

Fra : jopa

Dato : 24-04-03 18:53

Davs du
> [...]
> jeg selv administrerer. Og jeg har ikke adgang til at køre php på min
> server, der kan derimod køres asp. Så det ....

Hvis ikke du skal hoste statistik for andre end dig selv er der flere
muligheder i ASP
http://www.hotscripts.com/ASP/Scripts_and_Components/Counters/