Hvem, hvad og hvor
Fra : Karsten

Dato : 23-03-01 21:54

Undskyld de spørgsmål..
Men hvem bruger OS/2 i dag til noget fornuftigt.
Hvad bruger i OS/2 til.
Og hvor i verden er findes den støreste forsamling af bruger af OS/2.

Og lige en lille ?.
Hvor finder jeg nogle baggrunds-billeder henne, som jeg kan bruge til OS/2,
det skal være nogle hvor der står, eller er billeder af OS/2, eller
tilsvarende..

God Week-end til jer alle

--
---------
Karsten Strøm

Fra : The Amazing Grace

Dato : 23-03-01 22:17

Karsten wrote:

> Undskyld de spørgsmål..
> Men hvem bruger OS/2 i dag til noget fornuftigt.

Man kan vel vende den om, og sige: Dem, der bruger OS/2, bruger den -
netop - til noget fornuftigt. Man bruger den vel nok, når stabilitet og
dataintegritet er vigtigere end pjank, og animerede ikoner...

(Jeg har også en DOS-partition til spil og anden morskab såsom
lydredigering.)

> Hvad bruger i OS/2 til.

Tekstbehandling, DTP, CD-brænding og selvsagt internet i bred forstand.
(mail/news/www)

> Og hvor i verden er findes den støreste forsamling af bruger af OS/2.

Jeg gætter på Tyskland?

Men ellers skal man nok snarere se på sektorer, hvor stabilitet er
vigtigst:
OS/2 skulle være stort i bank- og forsikringsbranchen. Jeg ved konkret,
at Unibank og Amagerbanken kører OS/2 - og sidst jeg var i Fona kørte de
såmænd osse OS/2!

> God Week-end til jer alle

I lige måde!

Mads Hansen

--
I haven't lost my mind - I have backed it up on tape somewhere........

Fra : Knud Berggreen

Dato : 24-03-01 11:20

In <3ABBBD3C.F8048AA@worldonline.dk>, on 03/23/2001
at 10:16 PM, The Amazing Grace <amaze@worldonline.dk> said:

> [...]
>Unibank og Amagerbanken kører OS/2 - og sidst jeg var i Fona kørte de såmænd

Desværre kører Amagerbanken ikke OS/2 mere. Det blev ændret i sommeren 2000 til
NT og jeg tror også at alle de øvrige BEC-banker er gået over til NT.

Unibank kører nok stadig...

/Knud

Fra : Peter Jespersen

Dato : 24-03-01 13:09

On Sat, 24 Mar 2001 11:20:22 +0100, Knud Berggreen wrote:

>Desværre kører Amagerbanken ikke OS/2 mere. Det blev ændret i sommeren 2000 til
>NT og jeg tror også at alle de øvrige BEC-banker er gået over til NT.
>
>Unibank kører nok stadig...

Unibank er lidt specielle...både OS/2 og StarOffice...
Jyske Bank er desværre også faldet af vognen....

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Anthony's Law of Force: Don't force it - get a bigger hammer.

Fra : Morten, Marc, Carl-E~

Dato : 24-03-01 15:47

SDC-sparekasserne er ved at gøre sig klar til at stå af i meget god ro og orden.

Fra : Steen Bondo

Dato : 24-03-01 14:41

The Amazing Grace wrote in a message to Karsten:

TAG> OS/2 skulle være stort i bank- og forsikringsbranchen. Jeg ved

Lufthavne og bilindustri - betryggende at vide. ;)
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : peter@krogsten.dk

Dato : 19-04-01 23:33

Steen Bondo wrote:

> Lufthavne og bilindustri - betryggende at vide. ;)
> --
> steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Arla foods på servere. De går i øvrigt over til tynde klienter nu.
/Peter Krogsten
....som også bruger OS/2 fordi jeg ikke har haft 1 eneste problem i 15 år
med det. Jeg flirter dog lidt med Linux.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-04-01 23:05

peter@krogsten.dk wrote:

> ...som også bruger OS/2 fordi jeg ikke har haft 1 eneste problem i 15 år
> med det.

Ak, hvem der dog kunne sige det. Jeg har dog haft flere problemer med
andre styresystemer, så jeg hænger stadig ved.

Mvh. Kim Ludvigsen
P.S. Det er også OS/2, der gemmer sig bag
selvbetjeningscheckinautomaterne i Københavns Lufthavn.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 21-04-01 19:38

On Fri, 20 Apr 2001 00:05:09 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

<snip>

>P.S. Det er også OS/2, der gemmer sig bag
>selvbetjeningscheckinautomaterne i Københavns Lufthavn.

Ja, det er jo sådan noget man ellers aldrig finder ud af...det
er sgu noget nemmere med de NT-baserede, hvor man hurtigt kan
identificere dem, enten på den blå skærm eller log-in menuen

et tu Brute! (and thou too Brutus)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-04-01 21:18

Peter Jespersen wrote:

> Ja, det er jo sådan noget man ellers aldrig finder ud af...det
> er sgu noget nemmere med de NT-baserede, hvor man hurtigt kan
> identificere dem, enten på den blå skærm eller log-in menuen

Jeg må nok hellere lade være med at fortælle dig, hvordan jeg fandt ud
af, at det er OS/2, der gemmer sig på automaterne

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 22-04-01 00:17

On Sat, 21 Apr 2001 22:18:00 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

<snip>

>Jeg må nok hellere lade være med at fortælle dig, hvordan jeg fandt ud
>af, at det er OS/2, der gemmer sig på automaterne

Det må have været en hardwarefejl

Det kan umuligt være værre end da DSB indkørte deres nye
NT-drevne automater....(Eller
Vel...når det hele er nede er der jo også færre chancer for fejl
)

Simple is rarely as simple as it looks.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 24-03-01 01:08

On Fri, 23 Mar 2001 21:54:20 +0100, Karsten wrote:

>Undskyld de spørgsmål..
>Men hvem bruger OS/2 i dag til noget fornuftigt.

OS/2 benyttes til de mere seriøse ting som produktivitetsarbejde
og mission critical opgaver...det varierer lige fra motorstyring
på biler til styring af atomkraftværker.

>Hvad bruger i OS/2 til.

Jeg bruger OS/2 til alt...der er visse Windows
multimedia-formater jeg ikke kan vise...der er ingen DVD-video
understøttelse og Windows spil der ikke vil lege med....ellers
bruger jeg OS/2...eller rettere sagt eCS til
alt...produktivitet, udvikling, multimedia, internet, CD-RW og
hvad man ellers kan finde på.

>Og hvor i verden er findes den støreste forsamling af bruger af OS/2.

Prøv at kaste et stykke blik på
http://rover.wiesbaden.netsurf.de/~meile/los2cl.html hvor de
største samlinger af OS/2 brugere kan findes....der er et par
overraskelser.

prøv fx: http://www.os2bbs.com/david_barnes/index.htm#

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Who's General Failure & why's he reading my disk?

Fra : Steen Bondo

Dato : 24-03-01 15:42

Karsten wrote in a message to All:

K> Hvad bruger i OS/2 til.

Alt. Internet(web, ftp, mail, news (ICQ og IRC tidligere)), alt ifb.
'kontor', hjemmeside, scan, print, bank, TV, fax, bla bla...

K> Hvor finder jeg nogle baggrunds-billeder henne, som jeg kan bruge
K> til
K> OS/2, det skal vµre nogle hvor der st?r, eller er billeder af OS/2,
K> eller tilsvarende..

Har emailet nogle preview - sig til hvis du vil have dem i stor
st¢rrelse.

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/