Kryptering til både windows og linux
Fra : Martin

Dato : 23-04-03 17:29

Hvad findes der at krypterings programmer/fil-formater som kan bruges
imellem windows og linux?

Bruger pt PGP til windows, men kan f.eks en pgp-disk-fil dekrypteres på
linux?

mvh Martin

Fra : Kasper Dupont

Dato : 23-04-03 20:46

Martin wrote:

> Hvad findes der at krypterings programmer/fil-formater som kan bruges
> imellem windows og linux?
>
> Bruger pt PGP til windows, men kan f.eks en pgp-disk-fil dekrypteres på
> linux?

Jeg ved ikke om PGP-disk findes til Linux, og jeg kender sådanset slet
ikke formatet PGP-disk bruger. Der findes vist nok et system kaldet
bestcrypt, som findes både til Windows og Linux. Men så vidt jeg husker
er der for lidt overhead på størelsen til at der kan være tale om en
sikker mode of operation. (Ikke dermed sagt at PGP-disk er bedre, jeg
ved blot mindre om PGP-disk.)

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Martin Schultz

Dato : 23-04-03 21:03

"Martin" <mwa@SLETmwa.dk> writes:

> Hvad findes der at krypterings programmer/fil-formater som kan bruges
> imellem windows og linux?

bestcrypt virker både til linux og windows.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-04-03 16:12

In dk.edb.sikkerhed, Martin <mwa@SLETmwa.dk> says...
> Bruger pt PGP til windows, men kan f.eks en pgp-disk-fil dekrypteres på
> linux?

Prøv at undersøge GPG (GNU Privacy Guard) til Linux. Det er en fri PGP-
løsning

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Stevan Krcadinac

Dato : 27-04-03 19:53

Jesper G. Poulsen wrote:
> In dk.edb.sikkerhed, Martin <mwa@SLETmwa.dk> says...

Nej. I Linux kan du oprette et krypteret drev - det er dog ikke helt
simpelt. Diverse krypteringsprogrammer er til filkryptering (såsom gpg)

Stevan Krcadinac
webmaster@skrcadin.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-04-03 18:04

In dk.edb.sikkerhed, Stevan Krcadinac <webmaster@skrcadin.dk> says...
> Jesper G. Poulsen wrote:

Nej, _det_ gjorde jeg _ikke_...

> Nej. I Linux kan du oprette et krypteret drev - det er dog ikke helt
> simpelt. Diverse krypteringsprogrammer er til filkryptering (såsom gpg)

Prøv at citere den rigtige. Det bliver det lettere at læse af og du har
større chache for at det bliver læst af den rette.