Træbeskyttelse fra Bilka
Fra : S.A

Dato : 23-04-03 11:52

Bilka har træbeskyttelse fra Brifa på tilbud (Solignum Dækkende Oliebasis)
Det er næsten halv pris, kontra andre kendte mærker. Men hvordan er
kvaliteten på denne maling? Er der nogen der har erfaring med Brifa`s
produkter?

vh
s.a

Fra : Peter Schrøder

Dato : 23-04-03 12:53

"S.A" skrev...
> [...]
> Det er næsten halv pris, kontra andre kendte mærker. Men hvordan er
> kvaliteten på denne maling? Er der nogen der har erfaring med Brifa`s

Den Solignum jeg kender bliver (blev?) fremstillet
af Hygæa og var et fremragende produkt.
Men træbeskyttelsesprodukter ændres jo hele
tiden til gavn for miljøet, men ikke til gavn for holdbarheden.
Nyt træ bør ha' en grundbehandling først.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-04-03 13:32

"Peter Schrøder" <nospample@se> wrote in message

> [...]
> tiden til gavn for miljøet, men ikke til gavn for holdbarheden.
> Nyt træ bør ha' en grundbehandling først.

Gælder det også trykimpregneret træ ?
Hvis ja, hvad består denne grundbehandling så i ?

--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]

Fra : Peter Schrøder

Dato : 23-04-03 14:07

"Christian B. Andresen" skrev
> Gælder det også trykimpregneret træ ?

I princippet nej. Trykimprægneret skal vist bare ha'
lov at "gasse af" et års tid før det males. Ellers risikerer
man rester fra imprægneringen trænger ud under
malingen.

> Hvis ja, hvad består denne grundbehandling så i ?

Min træ-fritze anbefalede Gori 22, som er en farveløs
tynd vædske tilsat midler mod svamp og diverse.
Men det var, som sagt, til friskt træ.

Fra : Svend

Dato : 25-04-03 19:36

> [...]
> Det er næsten halv pris, kontra andre kendte mærker. Men hvordan er
> kvaliteten på denne maling? Er der nogen der har erfaring med Brifa`s

Vi har anvendt Solignum heldækkende på vandbasis, og er meget meget
tilfredse. Af en eller anden grund fører Bilka ikke længere den
vandbaserede, desværre.
Den var også ca halv pris af f.eks Gori (77) og fuldstændig samme kvalitet.
Producent: Brifa, Vordingborg.
mvh
Svend

Fra : S.A

Dato : 26-04-03 08:23

> [...]
> vandbaserede, desværre.
> Den var også ca halv pris af f.eks Gori (77) og fuldstændig samme

Hej Svend

Hvis holdbarheden og kvaliteten er nær den samme, er der ingen verden grund
til at bruge penge på mærkevarer maling. Jeg tror at jeg vil give Brifa
Solignum en chance. Skal der males om igen efter få år er det bare
ærgerligt.
Tak for dit indlæg

Hilsen
S.A