Hvem henvender jeg mig til?
Fra : David Schjelde

Dato : 23-04-03 09:37

Hej gruppe.

Jeg har i løbet af vinteren konstartet at det er kommer noget
mug/svampe frem ved mine paneler. Nu vil jeg gerne vide hvorfor det er
kommet og hvad jeg kan gøre ved det, men hvem skal jeg kontakte?

Jeg er nervøs for at en håndværker blot vil benytte min uvidenhed til
at tjene penge, og dermed ikke give mig den bedste løsning, så en
uvildig ville være at foretrække.

Håber I kan hjælpe

Mvh
David Schjelde

Fra : Jens Jespersen

Dato : 23-04-03 11:27

"David Schjelde" <dauis@yahoo.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er nervøs for at en håndværker blot vil benytte min uvidenhed til
> at tjene penge, og dermed ikke give mig den bedste løsning, så en

Hej David

Jeg er ikke ude på at gøre dig nervøs og aner selvfølgelig ikke hvad det
drejer sig om i dit tilfælde.

Men - mit ene hold naboer tog igår på en ufrivillig campingtur de næste
ca. to mdr. fordi deres krybekælder var blevet angrebet af en eller
anden slags skimmelsvamp efter en vandskade for ti år siden tror jeg. De
havde bemærket at der inde i huset var begyndt at lugte af "kælder" og
havde nogle ude for at måle bla. indholdet af skimmelsvampesporer i
luften inde i huset. Jeg mener naboen sagde at indholdet lå over fire
gange over absolut max. grænseværdi og de fik at vide at de IKKE burde
opholde sig i huset før alt var blevet renset af både over og under
gulvet.
Jeg ved ikke hvem der arrangerede de målinger der blev lavet, men det
kunne jo tænkes at det var forsikringsselskabet.

Som sagt er det jo sikkert ikke det der er galt hos dig, men jeg må da
indrømme at jeg, og især min kone blev lidt nervøse for hvad der kan
gemme sig i vores egen krybekælder.

Hilsen Jens

Fra : Lykke

Dato : 23-04-03 21:29

hej david
du skal først kontakte dit forsikringsselskab, meddel din bekymring, få
grønt lys til undersøgelser.
herefter kan du evt. kontakte dansk skadedyrslabertorium, det lyder måske
underligt, men de har svampeeksperter, de er dyre- så vidt jeg husker ca.
1500,- for et besøg, 700,- for første prøve og 500,- for efterfølgende.
det er her din forsikring kommer ind igen, fordi har du en skade, så betaler
de alt, men kun hvis de er varslet,
altså- er du selv igang og får negativt svar fra div. eksperter, skal du
selv betale forløbet indtil da.

gå evt. på nettet under hussvamp

vi har selv samme bekymring efter en alvorlig vandskade for ca. 2 1/2 år
siden.
held og lykke

Fra : Klaus-Erik Jensen

Dato : 27-04-03 17:55

dauis@yahoo.com (David Schjelde) skrev:
>Hej gruppe.

> [...]

Hej David!

Det kan også skyldes for mange brokker i bunden af hulmuren.

Mvh.

Isolatøren

K-E. Jensen

Fra : Lykke

Dato : 01-05-03 21:19

hvad så for vores vedkommende, vores hus er bygget af gasbeton?
og har vist samme problem!
lykke