Havebassin
Fra : René Toftbjerglund L~

Dato : 23-04-03 09:14

Spørgsmål?

Vi har anlagt en havedam med sten hele vejen rundt. For at børnesikre dammen
og for stadig væk at sikre et godt udseende har vi placeret et rionet ( 125
x 125 x 5 ) ca. 40 mm under vandoverfladen i hele bassinets udstrækning.
Nettet er understøttet og kan bære et barn. Er eller findes der nogen
erfaringer indenfor området, eller skal nettet være over overfladen?

Mvh

René

Fra : Keld Nygaard

Dato : 23-04-03 09:44

> [...]
> Nettet er understøttet og kan bære et barn. Er eller findes der nogen
> erfaringer indenfor området, eller skal nettet være over overfladen?

Ikke erfaring... Men er du ikke bange for at barnet kommer til at sidde fast
i nettet hvis han/hun går ud på det og træder igennem maskerne?

/Nygaard

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-04-03 10:04

Hej

Personligt vil jeg ikke bruge rivenet da jeg har en ide om at hvis uheldet
skulle være ude kan børnene komme til at sidde fast deri, jeg har derimod
hegnet min dam inde med ca. 1 m højt trådhegn. Det er ikke særlig kønt, men
så må det jo være grimt indtil ungerne er store nok til ikke at falde i.

Mvh
Martin

Fra : Frederiksen

Dato : 23-04-03 10:32

> hegnet min dam inde med ca. 1 m højt trådhegn. Det er ikke særlig kønt,
men
> så må det jo være grimt indtil ungerne er store nok til ikke at falde i.

Det varer meget længe

Lad dog ungerne ryge i. De gør det alligevel kun en gang, og hvis de i
øvrigt er under opsyn (mens de er små), så går det nok endda. Sørg hellere
for at bassinet er lavet sådan, at det er nemt at komme op.

Mvh Maria