kryptere fil i linux
Fra : Kim Bendtsen

Dato : 22-04-03 22:48

Hej,
hvis jeg har en fil foo som jeg vil have kryptereret med et kodeord
hvordan vil jeg så nemmest gøre dette i linux?
Mvh
Kim

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-04-03 06:17

Kim Bendtsen skrev:

> hvis jeg har en fil foo som jeg vil have kryptereret med et
> kodeord hvordan vil jeg så nemmest gøre dette i linux?

Fx med mcrypt¹ eller gpg².

// Klaus

¹) http://freshmeat.net/projects/mcrypt/
²) http://freshmeat.net/projects/gnupg/

Fra : Niels Callesøe

Dato : 23-04-03 07:38

Kim Bendtsen wrote:

> hvis jeg har en fil foo som jeg vil have kryptereret med et kodeord
> hvordan vil jeg så nemmest gøre dette i linux?

cat foo | crypt > bar

--
Niels Callesøe - nørd light
Nu med politisk ladet signatur.

Fra : Bjørn Connolly

Dato : 25-04-03 14:26

On 23 Apr 2003 06:38:21 GMT, Niels Callesøe wrote:
> cat foo | crypt > bar

s/crypt/mcrypt -F/;

Linux har ikke crypt men derimod mcrypt, som ikke syntax mæssigt er
100% kompatibelt med crypt.

--
Bjørn Connolly
Disclaimer at <http://www.vof.dk/concorp/disclaimer.html>