Pexrør og expansionsbeholder?
Fra : albert

Dato : 22-04-03 20:19

Jeg skal have flyttet en åben ekspansionsbeholder op under taget og skal så
have trukket noget rør til dette

Der er 1" rør på nu.

Det VILLE jo være nemt at bruge pexrør, men kan det tåle varmen ?` Jeg
mener, hvis en ekspansionsbeholder kommer i brug, er det vel fordi vandet
koger, og mange af rørene siger max 90 grader...
Omvendt - koger vandet, så koger vandet jo i hele anlægget, og ex solvarme
kræver vel ikke ligefrem at man rykker alle installationer ned og bygger nye
?!!?

Hjælp!

Mvh Albert

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 23-04-03 00:52

albert skriver bl.a.:

> [...]
> hele anlægget, og ex solvarme kræver vel ikke ligefrem at man
> rykker alle installationer ned og bygger nye ?!!?

Ekspansionsbeholderen/tanken er ikke beregnet for kogning i
systemet, men for almindeligt forekommende ændringer i volumen,
så der er ikke grund til betænkeligheder af den grund.

--
Niels P Sønderskov
npsonder @ skov.mail.dk

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 23-04-03 07:43

"albert" <no@mail.dk> wrote in message
> Jeg skal have flyttet en åben ekspansionsbeholder op under taget og skal

> have trukket noget rør til dette
>
> Der er 1" rør på nu.
>
> Det VILLE jo være nemt at bruge pexrør, men kan det tåle varmen ?`

HUSK at tænke på Kong Vinter.

\MK