JScript => VBScript
Fra : Henrik

Dato : 22-04-03 13:51

Jeg er ved at lave en lille simpel kryptering og har nappet noget sourcekode
i JScript. Mit problem er bare at jeg laver VBScript på mine asp-sider. Her
er funktionen jeg gerne ville have oversat - nogen der kan hjælpe mig? Det
er charCodeAt og fromCharCode der giver mig problemer.

function unEncrypt(theText) {
output = new String;
Temp = new Array();
Temp2 = new Array();
TextSize = theText.length;
for (i = 0; i < TextSize; i++) {
Temp[i] = theText.charCodeAt(i);
Temp2[i] = theText.charCodeAt(i + 1);
}
for (i = 0; i < TextSize; i = i+2) {
output += String.fromCharCode(Temp[i] - Temp2[i]);
}
return output;
}

/Henrik

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-04-03 14:00

Henrik skrev:

> Jeg er ved at lave en lille simpel kryptering og har nappet
> noget sourcekode i JScript. Mit problem er bare at jeg laver
> VBScript på mine asp-sider.

Du behøver faktisk ikke konvertere funktionen. Læg den ind i en
scriptblok som følger:

<script runat="server" language="JScript">
   // jscript-kode her
</script>

- så kan du stadig bruge vbscript på siden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik

Dato : 22-04-03 14:22

> Du behøver faktisk ikke konvertere funktionen. Læg den ind i en
> scriptblok som følger:
>
> <script runat="server" language="JScript">
> // jscript-kode her
> </script>

Men hvordan får jeg resultatet i den funktion flettet ind i min
VBScript-kode? Som du sikkert har gættet skal jeg hente teksten fra en
formular på en anden side, overføre den til JScript-funktionen og indsætte
resultatet i en tabel. Kan du give mig et eksempel?

/Henrik

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-04-03 14:51

Henrik skrev:

> Men hvordan får jeg resultatet i den funktion flettet ind i
> min VBScript-kode?

Du kalder funktionen fuldstændig som havde det været en
almindelig vbscript-funktion.

Her er lidt fra min testside:

[...]

<%
function useJscript(text)
   dim output
   output = "Original tekst er: " & text & "<br />"
   output = output & "unEncrypt(" & text & ") = " & unEncrypt(text)
   useJscript = output
end function
%>

Den eneste forskel fra almindelige funktioner er at
script-blokken skal stå adskilt fra dine andre asp-blokke. De
kan sagtens "tale sammen"

--
Jens Gyldenkærne Clausen