Hvis ulykken sker ?!
Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 22-04-03 13:56

Hvad dækker af forsikringer hvis jeg en dag kommer hjem og ser de knap 180L
er løbet ud af akvariet, og ned til den ellers så rare underbo jeg har på 3
sal ? Er det bare en indbo forsikring som dækker ?

--

MVH Rune Rohleder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Rune_Rohleder

Fra : THOMAS SCHREIBER

Dato : 22-04-03 12:58

> [...]
3
> sal ? Er det bare en indbo forsikring som dækker ?

Et opkald til dit forsikringsselskab var et godt bud.

/thomas

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 22-04-03 14:10

THOMAS SCHREIBER wrote:

> Et opkald til dit forsikringsselskab var et godt bud.
>
> /thomas

Ja selvfølgelig jeg havde endda min police i pdf format. Ser ud som om jeg
er dækket ind.

4.2.1 Forsikringen dækker skade på forsikrede genstande som følge af, at
vand, olie, kølevæske, damp eller lignende pludseligt strømmer ud fra
in-stallationer, vandsenge eller akvarier samt andre be-holdere med et
rumindhold på 20 liter eller derover.

Fra : Ulrik Sieverts

Dato : 22-04-03 13:15

Lyder som min police: En almindelig inbo forsikring i Codan.

Det man skal bemærke er ordet "pludseligt". D.v.s. at man er dækket hvis
f.eks. man taber en dekorations genstand som uheldigvis rammer glasset så
det splintres og hele akvariets indholdet strømmer ud på gulvet - men IKKE
hvis der er en lille utæthed som man først opdager når underboen står med
paraply og gummistøvler i døren.

/Ulrik

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 22-04-03 14:20

Ulrik Sieverts wrote:

> [...]
> gulvet - men IKKE hvis der er en lille utæthed som man først opdager
> når underboen står med paraply og gummistøvler i døren.

Det er godt nok Danske Forsikring jeg har, og ordet pludselig er ikke nævnt
nogle steder.
Dvs. din forsikring ikke ville gælde hvis du tog på en forlænget weekend i
Paris, og der i mellemtiden var løbet vand ud, stille og roligt ?

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 22-04-03 14:25

RuneR (TDM850) wrote:

> [...]
> Dvs. din forsikring ikke ville gælde hvis du tog på en forlænget
> weekend i Paris, og der i mellemtiden var løbet vand ud, stille og

Hmm ordet pludselig er jo nævnt..

Fra : Ulrik Sieverts

Dato : 22-04-03 13:30

Kan heller ikke lige huske om ordet "pludseligt" optræder i min police, men
jeg ringede til selskabet og spurgte, og fik forklaret at det var det som
jeg beskrev der var meningen med hvad-det-nu-var-der-stod i min police.

Hvor hurtigt vandet skal strømme for at den (min forsikring) dækker, eller
hvor langsomt, er nok noget man skal argumentere lidt med dem hvis uheldet
er ude. Forbeholdet fra forsikringsselskabet er vel møntet på at de ikke vil
dække noget der har stået og dryppet længe. Jeg vil tror at i tilfælde af
udsivning er det der tæller hvor hurtigt man opdager det. D.v.s. i dit
eksempel vil den nok - efter min overbevisning - dække, da du jo opdager (og
stopper) lækagen så hurtigt som du kan.

Men ring til dem og spørg. Det er altid rart at have vished med den slags.

Fra : René Rosenbeck-Larse~

Dato : 24-04-03 18:51

On Tue, 22 Apr 2003 14:09:50 +0100, "RuneR \(TDM850\)"
<ruro@get3net.dk> wrote:

> [...]
>vand, olie, kølevæske, damp eller lignende pludseligt strømmer ud fra
>in-stallationer, vandsenge eller akvarier samt andre be-holdere med et

Kodeordet her er forsikringsselskabets fortolkning af "pludseligt
strømmer ud fra". Og Danske Forsikring prøver alle de fortolkninger,
som gør at skaden ikke dækkes.... :-/

Jeg har oplevet at Danske Forsikring ikke ville dække en skade på mit
solfanger anlæg, da den defekte ventil havde et meget lille hul,
hvorfra væsken i anlægget kun kunne dryppe/sive - men ikke pludseligt
udstrømme.

Ved at insistere på at få en taksator til stede, lykkedes det at få
Danske Forsikring til erkende, at der var tale om et skjult rør. Og
hele deres palaver omkring "pludseligt udstrømmende" kontra
"dryppe/sive" var helt irrelevant.

Så hvis akvariet skal lække, så håb på at en rude springer eller at en
hel sammenføjning (hjørne/bund) ryger så vandet forlader akvariet
hurtigst muligt.

En siveskade vil ikke blive dækket!

--
René

Remove noSPAM from e-mail address

Fra : --+ smolfen +--

Dato : 23-04-03 13:20

De fleste forsikringsselskaber, der laver indbo forsikring dækker "ved et
større antal litter van, der PLUDSELIG strømmer ud (5 Litter)

Smurf