Reklameplads - Skilte - Pris.
Fra : CADmageren ApS

Dato : 22-04-03 12:00

Hejsa....

Jeg har overvejet at opsætte et reklameskilt nede på den lokale tankstation.
(Der kører dagligt 8.000 biler forbi). Størrelsen skulle være noget i
retning a 2 m x 60 cm. Men hvad er en fornuftig pris at betale?

Hvor kan jeg finde generelle regler om skiltning.
Må man f.eks opstille et stort skilt på en bar mark i nærheden af en vej?

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 22-04-03 21:16

"CADmageren ApS" <news@cadmageren.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (Der kører dagligt 8.000 biler forbi). Størrelsen skulle være noget i
> retning a 2 m x 60 cm. Men hvad er en fornuftig pris at betale?

Nu skal du huske at aftale noget med tank ejeren før du sætter noget op,
hør om denne i det hele taget er interseret i at have andre skilte oppe end
sine egne.

> Hvor kan jeg finde generelle regler om skiltning.
> Må man f.eks opstille et stort skilt på en bar mark i nærheden af en vej?

Har det ikke noget lokalplaner at gøre, dvs dine lokale komune.?
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
http://www.colourart.dk/nyheder/photokina/cap_international2002.htm

Fra : Carsten

Dato : 23-04-03 16:43

> [...]
>
> Hvor kan jeg finde generelle regler om skiltning.
> Må man f.eks opstille et stort skilt på en bar mark i nærheden af en vej?

Du skal have ejerens tilladelse dertil og skilt størrelse og farve der matcher ikke
formeget tekst - men kort og godt -
husk bilerne stopper ikke op, de læser hvad de kan nå i forbifarten.

Hvad jeg synes er særlig smart og som bliver lagt mærke til.

En stander hvorpå skiltet er sat op og ovenover et STRÅTAG nok så smukt og enkelt, som
mange her i området har sat op og så er det noget så pænt !

Fra : René Jørgensen

Dato : 23-04-03 19:05

"Carsten" <devnull@sunsite.dk> skrev i en meddelelse

> "CADmageren ApS" <news@cadmageren.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har hørt at opstilling af den mindste Brenderup trailer med et skilt
ovenpå koster kr. 10.000 om året på en godt trafikeret vej.

Det er dog 4-5 år siden, så jeg ved ikke hvad prisen er i dag.

> Hvor kan jeg finde generelle regler om skiltning.
> Må man f.eks opstille et stort skilt på en bar mark i nærheden af en vej?

jf. Bekendtgørelse af lov om offentlige veje, § 102:
§ 102. Uden vejbestyrelsens tilladelse må det til en offentlig vej
hørende areal ikke anvendes til

1) varig eller midlertidig anbringelse af affald, materiel,
materialer, løsøregenstande, skure, skurvogne, boder, automater, skilte,
hegn eller lignende

Færdselsloven
§ 99. Færdselstavler, signalanlæg eller indretninger til regulering af eller
til advarsel eller vejledning for færdslen må ikke anbringes ved offentlige
veje uden for de tilfælde, der er angivet i denne lov eller de i medfør af
denne fastsatte bestemmelser.

Stk. 2. Skilte, opslag, lysindretninger og lignende må ikke anbringes på
eller i forbindelse med afmærkning efter § 95, stk. 1.

Stk. 3. Genstande af den i stk. 2 nævnte art, der kan ses fra vej, kan
af politiet forlanges fjernet, hvis de har lighed med afmærkning efter § 95,
stk. 1, eller de i øvrigt kan virke vildledende eller være
til ulempe for færdslen.

Stk. 4. Reflekterende materiale på privat område må ikke anbringes
således, at det kan tilbagekaste lyset fra køretøj på vejen

Hilsen

René