Terasse - sten eller træ?
Fra : Mark Schiller

Dato : 22-04-03 08:43

Hej alle,

jeg skal nu havde ordnet den terasse og fået gjort den færdig -
imellemtiden er økonomien skredet lidt i projektet og jeg har derfor
fået en tanke, som jeg ikke helt kan konsekvensvurdere selv

Om terassen skal følgende siges:

   Den er nedsænket ca. 80cm og måler ca. 4,5 x 4,5 meter.

Min tanke går ud på, at lave en terasse som mange f.eks. har i deres
sommerhus, sådan et trædæk med 5mm luft i mellem plankerne. Jeg
forestiller mig, at skulle smide nogle 10x10cm lægter ned i jorden og
montere sider på disse, lave en ramme over jordplan, montere rammen på
de lodrette lægter og så lægge "gulv" på disse ...........

Jeg kan dog ikke vurdere, om dette vil være lige så dyrt som, at bruge
herregårdssten og lave en konventionel terasse?!

Hvad siger I, burde træmodellen ikke kunne udføres for rimelige summer?
Om nogle år (der går vel mindst 5 år før, at jeg får taget mig sammen),
så kunne man forestille sig, at man rev hele skidtet op og lagde
herregårdssten ...........

Er jeg ude i hampen?

/Mark

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-04-03 08:54

Jeg en træterasse er et fint levested for rotter,
så hvis du godt kan rotter så kan du hjælpe
de små stakkel dyr med et hjem,
ved at lave en træterasse.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 22-04-03 09:26

Peter Ole Kvint wrote:

> Jeg en træterasse er et fint levested for rotter,
> så hvis du godt kan rotter så kan du hjælpe
> de små stakkel dyr med et hjem,
> ved at lave en træterasse.

Vi har en træterasse på godt 50kvm og der er ingen rotter under.
Til gengæld virker mit tastatur fint :)

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

Your system which soared/so freely on gliding wings/now hangs frozen and blue

Haiku by Alan Tuplin

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-04-03 09:35

Roberto Saldo wrote:

> Vi har en træterasse på godt 50kvm og der er ingen rotter under.

Så er den nok hævet over jorden,
eller du har ikke fået dem endnu.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 22-04-03 09:33

Peter Ole Kvint wrote:

> Så er den nok hævet over jorden,
> eller du har ikke fået dem endnu.

Ja den er hævet vel 40-50cm, men det fremgik ikke at det var et krav :)

Fra : Mark Schiller

Dato : 22-04-03 12:41

Tue, 22 Apr 2003 09:53:55 +0200, berigede Peter Ole Kvint
<dsl90720@vip.cybercity.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg en træterasse er et fint levested for rotter,
>så hvis du godt kan rotter så kan du hjælpe
>de små stakkel dyr med et hjem,
>ved at lave en træterasse.

Det betyder altså, at alle dem der har træterasse i deres sommerhus, de
enten har eller får rotter?

/Mark

Fra : Frederiksen

Dato : 22-04-03 13:08

> Det betyder altså, at alle dem der har træterasse i deres sommerhus, de
> enten har eller får rotter?

Vel ikke nødvendigvis, men det er et godt gemmested, også for mus og
ederkopper, og dem vil jeg i hvert fald helst være fri for i større mængder.

Mvh Maria

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-04-03 22:05

Mark Schiller wrote:

> Tue, 22 Apr 2003 09:53:55 +0200, berigede Peter Ole Kvint
> <dsl90720@vip.cybercity.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

> Det betyder altså, at alle dem der har i deres sommerhus, de
> enten har eller får rotter?

Ja, med mindre at kattene kan komme ind under,
for så får de vildkatte i stedet.

(-: Eller at der er så højt under træterassen
at der kan komme vildhunde, ulve eller bjøne ind under.
For så er det dem, som flytter ind, i hulen.