Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Jordforbindelse til skærm - HFI-relæet slå~
Fra : Jens Gydesen

Dato : 21-04-03 20:45

Hej NG

Jeg har ikke tidligere haft tilsluttet mit PC-udstyr til jord i en
stikkontakt.

Nu skal jeg have tilsluttet et kabel-modem, (som sandsynligvis er tilsluttet
jord via stikledningen til huset)

men det viser sig at når min ellers dejlige Sony skærm er tilsluttet PC'en,
slår HFI-relæet fra.

Hvad kan der gøres?

Skal jeg kassere min gode 17" skærm?

Kan den modificeres / repareres?

Der er ingen stikkontakter med jord i dette lidt ældre hus.

Venlig hilsen Jens

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 22-04-03 15:20

Hejsa

"Jens Gydesen" <jg-mail@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tilsluttet
> jord via stikledningen til huset)
>
> men det viser sig at når min ellers dejlige Sony skærm er tilsluttet

Prøv at vende netstikket til skærmen 180 grader.

Mvh
Hans Mouridsen

Fra : Jens Gydesen

Dato : 22-04-03 19:27

Hej Hans

Tak for rådet, men det har jeg også prøvet, uden held.

Der ligger ligger ca 300 VAC på chassis, så der er en større læk i
strømforsyningen, tror jeg.

Ellers ville der kun kunne ligge ca 115 VAC

Venlig hilsen Jens