Cichlider og neon fisk
Fra : Claus S. Jensen

Dato : 21-04-03 17:29

hej.

Lige et hurtigt spørgsmål, kan cichlider og neon fisk gå sammen ???

Fra : Dan Mortensen

Dato : 21-04-03 17:36

"Claus S. Jensen" <cj1@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> hej.
>
> Lige et hurtigt spørgsmål, kan cichlider og neon fisk gå sammen ???

Hvilke cichlider ?

Scalarer og dværgcichlider går godt hvis neon'erne ikke er for små og
scalarerne for store
Andre cichlider ville sætte pris på det ekstra fodertilskud

/DM

Fra : Søren Jensen

Dato : 21-04-03 17:47

"Dan Mortensen" <dsm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> scalarerne for store
> Andre cichlider ville sætte pris på det ekstra fodertilskud

Sommerfugle Cichlider har jeg gode erfaringer med
Har haft prøvet at skulle fiske en neonfisk ud af munden på en Krebensis, da
den ikke kunne sluge den helt, og var ved at blive kvalt..

M.V.H

Søren

Fra : Claus S. Jensen

Dato : 21-04-03 21:26

> [...]
> scalarerne for store
> Andre cichlider ville sætte pris på det ekstra fodertilskud

F.eks. Labidochromis caeruleus

Fra : KatjaStrofen

Dato : 21-04-03 21:42

> [...]
> "Claus S. Jensen" <cj1@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Scalarer og dværgcichlider går godt hvis neon'erne ikke er for små og

Nu kan dværgcichlider altså også blive nogle store nogle..

Min cacatouides han er langt mere farlig end en scalare, han har altså noget
af et gab, og kan nemt gnaske en neon :)

> /DM

Katja

Fra : Rapper

Dato : 22-04-03 00:49

"Claus S. Jensen" <cj1@webspeed.dk> wrote in message
> hej.
>
> Lige et hurtigt spørgsmål, kan cichlider og neon fisk gå sammen ???

Jeg har et 128 l med fem Mbuna cichlider gående. Der gik 2-3 alm. Neon i
forvejen, som jeg ikke kunne få has på da de skulle fiskes op i et andet
akvarie. De var ret hurtigt væk da Cichliderne havde fundet sig til rette

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619

Fra : Martin Sorensen

Dato : 22-04-03 08:33

"Claus S. Jensen" <cj1@webspeed.dk> wrote in message
> hej.
>
> Lige et hurtigt spørgsmål, kan cichlider og neon fisk gå sammen ???

Som andre har svaret, kommer an på ciklidens munds størrelse...

Har haft gode erfaringer med nøglehulsciklider, de er generelt fredelige.
Spiser snegle og rejer.

For tiden har vi rød neon med nanacara, det går også fint.

mvh

Martin