Iframe, height 100% ?
Fra : Morten

Dato : 21-04-03 15:05

Jeg har en side der er opbygget i tabeller... og "main" er en <iframe> ..
men den er 2talt irriterrende at se på! Jeg vil gerne have den til at være
så lang så at der ikke kommer scroller på... men height="100%" det duer
ikke! ... så bliver den endda meget kort... men hvordan f**** får jeg den
til at være så lang som indholdet.. ? (der er ikke noget der forhindre den i
at blive længere)

Jeg har skrevet der her:
<iframe width="100%" height="624" valign="top" align="left"
src="links/startsiden.htm" frameborder="0" name="info"
scrollign="auto"></iframe>

Jeg har også prøvet ikke at skrive height.. og så håbe på at den selv
tilpassede sig.. men nej ! og jeg har også prøvet height="100%" men nej..
dunno hvad jeg nu skal gøre!

m.v.h Morten
// Morten@fri-web.dk

Fra : Morten

Dato : 21-04-03 15:14

hov har lige set jeg skrev "scrolling" forkert.. og har lige checked det!
der er ingen forskel!

Fra : jopa

Dato : 21-04-03 15:18

Davs du
Morten <morten@fri-web.dk> skrev bla:
> Jeg har skrevet der her:
> <iframe width="100%" height="624" valign="top" align="left"
> src="links/startsiden.htm" frameborder="0" name="info"
> scrollign="auto"></iframe>

Prøv denne og ret selv height og width

<iframe src="links/startsiden.htm " width="624" height="500"
frameborder="0">
</iframe>

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 22-04-03 06:19

"Morten" <morten@fri-web.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at være så lang som indholdet.. ? (der er ikke noget der forhindre den

Uden at vøre 100% sikker, så tror jeg du skal ud i noget javascript på siden
i i-framen, der resizer den i-frame, den er loaded i.

altså noget ala (dvs. ikke bogstaveligt):
body onload='parent.iframename.height=this.height'

Leif

Fra : Morten

Dato : 22-04-03 13:57

Ok, ved det ikke, men kan det ikke have noget med overflow-y og overflow-x ?
har fundet noget om det på den her side
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/ref
erence/objects/IFRAME.asp

m.v.h Morten