Dækbark og Liguster
Fra : Matrix[3630]

Dato : 21-04-03 13:55

Kan man klippe sin liguster-hæk nu, eller er det dumt ?

Er der nogen der ved om mine løgblomster kan vokse op gennem dækbark ? -
(tulipaner, krokus & påskeliljer)

/Martin & Carina

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-04-03 16:51

On Mon, 21 Apr 2003 14:55:08 +0200, "Matrix[3630]" <dux@tdcspace.dk>
wrote:

>Kan man klippe sin liguster-hæk nu, eller er det dumt ?

Det kan du gøre uden problemer - jeg vil endda kalde det smart
Hvis du klipper nu, så kan du lettere udskyde næste klipning (den vil
nok trænge igen hen ad sommeren), og så kan de fugle som evt. bygger
rede i hækken, nå at få ungerne på vingerne inden du kommer med saksen
igen.

>Er der nogen der ved om mine løgblomster kan vokse op gennem dækbark ? -
>(tulipaner, krokus & påskeliljer)

Påskeliljer vil i hvert fald. Tulipaner sikkert også. Jeg er mere i
tvivl om krokus og andre lignende mindre løgplanter - men mon ikke nok?

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Sanne

Dato : 21-04-03 17:51

Hejsa!
Jeg lagde i efteråret tulipaner i et bed med dækbark og de er lige så fint
kommet op nu, så det kan godt lade sig gøre, med dem ihvertfald. Krokus er
jeg ikke sikker på da man jo i forvejen skal have et pænt lag bark før det
har en virkning og krokus er jo ret små.

venlig hilsen
Susanne

Fra : Matrix[3630]

Dato : 21-04-03 21:37

Takker for svarene c",

/Martin & Carina

Fra : Vibeke

Dato : 21-04-03 22:17

"Matrix[3630]" <dux@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (tulipaner, krokus & påskeliljer)
>
> /Martin & Carina
>
> Vent med at klippe hækken til Sct. Hans, men venter I til august måned
behøver i kun at klippe hæk en gang
om året.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-04-03 01:06

"Matrix[3630]" wrote:

> Er der nogen der ved om mine løgblomster kan vokse op gennem dækbark ? -
> (tulipaner, krokus & påskeliljer)

De kan vokse op i gemmen et meget tykt jordlag eller flis,
men de bliver bare mindre, jo tykkere lag.