Ændring af stålspær - konstruktion
Fra : Harvest

Dato : 20-04-03 22:18

Jeg ønsker at forlænge spændvidden på nogle stålspær, men mangler
nogle udregninger for evt. forstærkninger / udligninger.

Er der mon nogen i denne gruppe der kan være mig behjælpelig ???

Med venlig hilsen

Jens Harvest

Fra : zigge

Dato : 21-04-03 00:11

"Harvest" <harvest@ofir.dk> wrote in message
> Jeg ønsker at forlænge spændvidden på nogle stålspær, men mangler
> nogle udregninger for evt. forstærkninger / udligninger.
>
> Er der mon nogen i denne gruppe der kan være mig behjælpelig ???

Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til et firma der laver stålspær.
Spærene er ofte meget nøjatigt dimmensionerede og hvis du begynder at pille
for meget ved konstruktionen kunne det gå galt. Spærproducenterne har
computerprogrammer til at udregne spærene med og det vil kun være et lille
arbejde at få et firma til lige at taste målene på dine spær ind og gå
styrken efter hvadenten du ønsker at modificere dem selv eller få lavet de
nye elementer...

Mvh
//zigge