Bund i barneseng
Fra : hmo

Dato : 20-04-03 20:29

Jeg har arvet en meget smuk børneseng. Desværre er fjederbunden så dårlig at
jeg ikke vil byde min sidstfødte at ligge i den. Kan jeg gøre noget? Nogen
foreslog at lægge en spånplade i som bund - men er det godt nok til en
børneryg?

Mvh
Hanne

Fra : Mark Schiller

Dato : 20-04-03 21:29

Sun, 20 Apr 2003 21:29:28 +0200, berigede "hmo"
<moosbille@hotmail.com> dk.fritid.hus-og-have med:

>Nogen foreslog at lægge en spånplade i som bund - men er det godt nok til en
>børneryg?

Ja da, særligt hvis du lægger en madras oven på spånpladen

I vores barneseng er det vist en stiv finerplade, som udgør bunden -
så det burde ikke være noget problem!

/Mark

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 20-04-03 21:28

"hmo" <moosbille@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg ikke vil byde min sidstfødte at ligge i den. Kan jeg gøre noget? Nogen
> foreslog at lægge en spånplade i som bund - men er det godt nok til en

Jeg tror faktisk det er bedre med en spånpladebund end en fjedrebund, der
giver sig. Du skal måske nok gøre mere ud af madrassen og det, der evt.
ligger oven på madrassen. Dog er det vigtigt, at du borer en masse huller i
spånpladebunden, så der er ordentlig "udluftning", så der ikke dannes mug og
jordslåethed p.g.a. kondens.
Der skal selvfølgelig også tages hensyn til barnets alder, så han/hun ikke
går gennem pladen p.g.a. overvægt. Du kan også købe løse
sengebrædder/lameller i Jysk sengetøjslager.

VH Birgitte

Fra : Sanne

Dato : 20-04-03 20:37

Hejsa!
Du kan sagtens ligge en spånplade i bunden, eller masonit(tror jeg det
staves), det er hvad mange bunde i nye barnesenge er lavet af.
Dog er det vigtigt at der laves et par lufthuller i bunden så der kan komme
lidt luftcirkulation til madrassen.
Udover dette er det jo så vigtigt at barnet ligger på en ordentlig og god
barnemadras, og det næsten uanset hvilken bund man ligger i sengen.

Hilsen
susanne

Fra : zigge

Dato : 21-04-03 00:16

> [...]
> jeg ikke vil byde min sidstfødte at ligge i den. Kan jeg gøre noget? Nogen
> foreslog at lægge en spånplade i som bund - men er det godt nok til en

I vores børneseng er det en finerplade med store huller (3 cm). Vi købte en
"baby" springmadras til den i sin tid, efter at have konsulteret div.
websteder og "ekspertbøger". Der anbefales det at undgå madrasser der kan
ophobe varmen, så som skumgummi, da man mener at der er en forbindelse
mellem vuggedød og overophedning af den lille. Endvidere bør man undgå at
der er altfor tætte sider og overdækning af sengen, også pga. vame.

Mvh
//zigge