MS Windows
briani 27239
Ingen lyd på pc under Windows XP Pro
Fra : KAK

Dato : 20-04-03 17:48

Kan nogen hjælpe med følgende problem:

Efter at have brugt Windows XP i 1½ måneds tid er lyden uden varsel
forsvundet. Der kommer nogle ynkelige bips fra den indbyggede højtaler.
Derudover er der ingen lyd, hverken fra højttalere eller høretelefoner.

Fejl-id er: 0xC00D11BA

= Problemer med lyden.

Om min pc: AMD Duron 1200
Bundkort: k7sem
Indbygget lydkort.

Jeg har prøvet at fjerne drivere og geninstallere. Desuden har jeg sat
et andet lydkort i pc'en (og slået det indbyggede fra).

Men det hjælper ikke noget!

Alle drivere ser ud til at være korrekt installere. Dog er der en
fejlmeddelelse
vedr. mixerenheden: "Driveren er indlæst. Men ikke aktiveret". (Men jeg kan
ikke finde ud af, hvordan man aktiverer enheden.")

Hjælp modtages med taknemmelighed.

Mvh.
Karsten Krabbe

Fra : Leony

Dato : 21-04-03 10:37

"KAK" <kkrabbe@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forsvundet. Der kommer nogle ynkelige bips fra den indbyggede
> højtaler. Derudover er der ingen lyd, hverken fra højttalere eller

Prøv at skrive dxdiag i kør.
Dette vil teste lyden osv.
Søgte på din fejl via Google og der var en, som heller ikke hvade lyd,
der klarede det med en opdatering af DirectX.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : KAK

Dato : 21-04-03 19:19

Hej Leony,

Jeg prøvede begge dele. Desværre uden held.

Når jeg kørte dxdiag, fik jeg meddelelsen, at der ikke var noget lydkort.

Det virkede heller ikke at geninstallere driverne til bundkortet.

Mvh

Karsten

Fra : Leony

Dato : 22-04-03 13:50

> Når jeg kørte dxdiag, fik jeg meddelelsen, at der ikke var noget
> lydkort.

Det tyder i hvert fald på at et eller andet er galt.

> Det virkede heller ikke at geninstallere driverne til bundkortet.

Har du prøvet at fjerne lydkortet i enhedshåndtering og lade Windows
finde det ved genstart af maskinen?

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 21-04-03 10:37

> [...]
>vedr. mixerenheden: "Driveren er indlæst. Men ikke aktiveret". (Men jeg kan
>ikke finde ud af, hvordan man aktiverer enheden.")
[...]

Kontrolpanel -> System -> Hardware -> Enhedshåndtering
Tjek at der ikke er noget, der er deaktiveret....

Start -> Kør -> services.msc
Tjek at servicen Windows Audio er startet...

Henrik

Fra : KAK

Dato : 21-04-03 19:21

Hej Henrik Koksby Hansen.

Jeg prøvede at gøre som du skrev. Men det løste desværre ikke
problemet. alt så ud til at være aktiveret.

Mvh.
Karsten