" (anførselstegn) i VB
Fra : Simon Kibsgård

Dato : 21-04-03 09:41

Jeg har et problem med et form-felt, som jeg har udfyldt med en
default value. Dette formfelt er desværre udskrevet i html i en
Response.Write og derfor må html'en ikke indeholde "
(anførselstegn) - så vidt jeg har forstået

ex: Response.Write("<input type=text name=Navn value=" &
Request.Form("Navn") & ">")
Bliver til: Response.Write("<input type=text name=Navn
value=Fornavn Efternavn>")

Men her vil feltet kun vises med Fornavn, fordi html ville kræve
anførselstegn - "Fornavn Efternavn" for at vise begge navne.

Kender nogen en fix metode til at få lusket et anførselstegn ind
i denne kode, så jeg kan få vist begge navne? NB: jeg er af
forsk. grunde nødt til at have flere ord i ét felt og kan derfor
ikke løse det med et felt til både fornavn og efternavn.

pft.
Venlig hilsen Simon K

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 21-04-03 10:29

> [...]
derfor
> ikke løse det med et felt til både fornavn og efternavn.

Enten kan du anvende ' (citationstegn), eller bruge ""
(dobbelt-anførselstegn), da VB i output laver "" til ", men i
koden anvendes " (enkelt anførselstegn) som "slut-på-koden".

Eks.
Response.Write "Hej " & "med dig!" => "Hej med dig!"
strNavn = "Jens Ole"
Response.Write "Hej, " & strNavn = "Hej, Jens Ole"
Response.Write "Jeg ""æder"" dagen lang." => "Jeg "æder" dagen
lang."
Response.Write "Jeg "æder" dagen lang." => Resulterer i en grum
fejl om, at æder ikke er en specificeret type (type-mismatch).
Hvis man skulle indsætte en variabel med navnet "æder", skulle
man mellem " og "æder" skrive "&".

Eks.
spiser = "æder"
"Jeg " & spiser & " dagen lang." => "Jeg æder dagen lang"

Håber det har klaret synet lidt ...

MVH Jonas (aka. Juke)

Fra : Jimmy

Dato : 21-04-03 21:33

Det er meget let:

Response.Write "<input type='text' name='Navn' value='" &
Request.Form("Navn") & "'>"

Response.Write "<input type='text' name='Navn' value='Fornavn
Efternavn'>"

Du bruger bare ' istedet for " ;)