Fejl i explore 5,5
Fra : Alf

Dato : 20-04-03 23:02

Hej NG

Jeg køret med windows 2000 og ie 5,5 når jeg vil endre min start side i ie
5,5 ved at klikke på funktioner
og internetindstillinger kommer den bare med en fejl.

denne hanling er blevet annulleret pga begrænsninger på computeren. kontakt
systemadministratoren.

hvad kan jeg gøre ved dette, ????

--

Mvh Alf

\\\\\|||/////
\\\ -- ///
( @ @ )
------oOOOo---(_)---oOOOo---------

My Email: alfnospam@nr9.dk

Fjern nospam for at emale mig....

Fra : Madsen

Dato : 20-04-03 23:16

Alf skrev:

> denne hanling er blevet annulleret pga begrænsninger på
> computeren. kontakt systemadministratoren.

Prøv at gå ned i Start > Kør og skriv: Regedit

Hvis der findes følgende nøgle:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\
Restrictions]

- så led efter en værdi ved navn: NoBrowserOptions
Hvis den findes i ovenstående nøgle så slet værdien og genstart
derefter computeren.

PS. Kunne man ikke lokke dig til at korte lidt ned på din signatur?
Du kan læse hvorfor her: <http://usenet.dk/netikette/signatur.html>

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 20-04-03 23:21

Madsen skrev:

> - så led efter en værdi ved navn: NoBrowserOptions
> Hvis den findes i ovenstående nøgle så slet værdien

Eller stil den til 0 hvis den står til 1.

Madsen.

Fra : Alf

Dato : 21-04-03 00:54

klip

> Eller stil den til 0 hvis den står til 1.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Tak for hjælpen nøglen skal slettes før det virker igen...
--
Mvh Alf

My Email: alfnospam@nr9.dk

Fra : Madsen

Dato : 21-04-03 01:09

Alf skrev:

> Tak for hjælpen nøglen skal slettes før det virker igen...

Ok. Jeg havde så regnet med at 0 var nok, men åbenbart ikke. :)

Madsen.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-04-03 08:55

> Ok. Jeg havde så regnet med at 0 var nok, men åbenbart ikke. :)
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Jeg havde ofte og alt for tit også den fejl under Win98, men opgraderede til
OE 6.0 (senere under W2k til 6.1) og har ikke haft problemet siden. Det er
min fornemmelse, at OE 5.0 kørte bedre end OE 5.5 - netop måske på grund af
fejlen i registreringsdatabasen. Kan der evt. have være flere?

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Madsen

Dato : 21-04-03 13:14

Karsten Jensen skrev:

> [...]
> problemet siden. Det er min fornemmelse, at OE 5.0 kørte bedre end
> OE 5.5 - netop måske på grund af fejlen i registreringsdatabasen.

Mig bekendt så er det problem som Alf har oplevet noget der kan ske
bare ved at besøge en hjemmeside som vha. et script tilføjer værdien
til registreringsdatabasen.
Jeg mindes at have læst det på en eller anden side på nettet engang.
Det er en af den slags ting som temmelig sikkert kan undgåes ved at
installere den sidste nye IE-version og de sikkerhedsopdateringer
som hører til den, vil jeg tro, eller måske ved at stille sikkerheden
i browseren op.

> Kan der evt. have være flere?

Der kan tilføjes mange begrænsninger til omtalte nøgle i regdatabasen:
<http://www.winguides.com/registry/display.php/442/>

Madsen.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-04-03 15:54

> Der kan tilføjes mange begrænsninger til omtalte nøgle i regdatabasen:
> [...]

Tak Madsen. Den er bookmarked for senere sengekantlæsning.

Mvh
Karsten Jensen