Ang. <A>
Fra : Datamatiker

Dato : 23-03-01 13:02

I <A> kan man skrive tartet="vinduetsnavn", men da jeg har to links på
samme side, og min problem er at de skal være af forskellig størelse,
men det er i ikke, hvordan gør jeg det??

DTM

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-03-01 14:07

Fri, 23 Mar 2001 13:02:22 +0100, skrev "Datamatiker"
<Datamatikere@sky-light.dk>:

>I <A> kan man skrive tartet="vinduetsnavn", men da jeg har to links på
>samme side, og min problem er at de skal være af forskellig størelse,
>men det er i ikke, hvordan gør jeg det??

Hvis du vil have vinduerne åbnet i en bestemt størrelse, så skal du
bruge window.open, som er det samme som popupvinduer, dvs. en ny side
åbnes, men det gør der jo også når du skriver target= og så et
tilfældigt navn .

Prøv at kigge på min hjemmeside (se signatur) under
webdesignhjælp/popupvinduer, der er mange eksempler på det.
Højreklik på siden og vis kilde for at se scriptet.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 18. marts 2001.

Fra : Datamatiker

Dato : 23-03-01 14:14

Jeg har brugt links, fordi jeg har brug for at hente data med over på den
side som åbnes, er der ingen muligheder for en size funktion på <A>???

DTM

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5aimbtcms3p88breib412jap4luivk2en1@tnews.inet.tele.dk...

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-03-01 14:29

"Datamatiker" <Datamatikere@sky-light.dk> wrote in <99fi62$9vk$1
@news.inet.tele.dk>:

>Jeg har brugt links, fordi jeg har brug for at hente data med over på den
>side som åbnes, er der ingen muligheder for en size funktion på <A>???

Du skal bare gøre det på samme måde, som du ellers vil gøre det med dit
normale link. Hvordan tager du informationerne med over på den nye side med
dit link ?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Datamatiker

Dato : 23-03-01 14:38

Sådan her :

<a TARGET="Lageroperation"
href="LagerOperation.asp?ResNr=<%=varresnr%>&StkPåLager=<%=varStkPaaLager%>"

Jesper Stocholm <usenet@stocholm.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns906D93376CD6Dspamstocholmdk@192.38.208.81...

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-03-01 15:02

<99fjj6$ed8$1@news.inet.tele.dk>:

>Sådan her :
>
><a TARGET="Lageroperation"
>href="LagerOperation.asp?ResNr=<%=varresnr%>&StkPåLager=<%=varStkPaaLager
>%>"

prøv med dette (det er lettere omskrevet fra Knuds hjemmeside) [1]

"window.open('LagerOperation.asp?ResNr=<%=varresnr%>&StkPåLager=<%
=varStkPaaLager>%>','','width=866,height=600,left=0,top=0')">link2</a>

[1] Knud, jeg var faktisk overrasket over, at din side var så uoverskuelig
at navigere rundt på ... det var faktisk nemmere tidligere.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-03-01 00:19

Fri, 23 Mar 2001 14:01:50 +0000 (UTC), skrev usenet@stocholm.dk
(Jesper Stocholm):

>[1] Knud, jeg var faktisk overrasket over, at din side var så uoverskuelig
>at navigere rundt på ... det var faktisk nemmere tidligere.

Jeg ved ikke lige, hvor den er uoverskuelig, men jeg har lidt svært at
finde på en ordentlig navigation.

1. Jeg kunne bruge frames, men det vil jeg helst ikke.

2. Da folk nemt skal kunne højreklikke på eksempelsiderne og finde,
hvad de har brug for, vil jeg helst undgå at sætte for mange fancy
ting ind med mere end allerhøjst nødvendigt.

Derfor har jeg ikke kunnet finde på noget bedre end det jeg har gjort,
hvor der f.eks. nederst på popupsiderne er links til de andre
popupsider og til webdesignhjælpforsiden.

Men har du en god ide, så er du velkommen med den, men det skal helst
være noget enkelt.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-03-01 01:10

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> nederst på popupsiderne er links

Det ville være bedre hvis de lå øverst, så man ikke skulle scrolle efter
dem - det er det jeg selv er mest irriteret over.

Hvis de ligger øverst på siden, "står" de samme sted hver gang. Om du lægger
dem vandret eller lodret er ligegyldigt, bare det bliver nemmere at
navigere.

--
Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-03-01 13:28

Sat, 24 Mar 2001 01:10:14 +0100, skrev "Allan Vebel"
<allan@vebel.dk>:

>Hvis de ligger øverst på siden, "står" de samme sted hver gang. Om du lægger
>dem vandret eller lodret er ligegyldigt, bare det bliver nemmere at
>navigere.

»Ske din vilje ...«

Foreløbig har I fået en ny menu i popupsektionen og så må resten følge
efter i løbet af den kommende uge.

Og så har I fan... gal... bare at være tilfredse, den blev lidt mere
avanceret end jeg havde regnet med, så må vi håbe at folk kan finde ud
af at finde det rigtige script m.v., som de skal bruge.

Selv om det ikke er ris+ros her, vil jeg da gerne et par kommentarer.
Den virker ikke optimalt i Opera, men der er så få brugere, at jeg
ikke tillægger det nogen større betydning, da den kan bruges.

I Netscape 6 driller et par pile, men det har ingen betydning for
funktionen (jeg kunne nøjes med den øverste, så er der ikke Netscape 6
problem).

med venlig hilsen
Knud

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-03-01 14:17

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in
<h5lnbtc7ojtvehs00klo5l9je4b93r6jlp@sunsite.auc.dk>:

> [...]
>popupsider og til webdesignhjælpforsiden.
>
>Men har du en god ide, så er du velkommen med den, men det skal helst

Ok ...

1.
En af de ting jeg studsede over var, at der "skete så meget", når jeg
klikkede på et link - men det skyldtes måske, at der ikke er en forklaring
på, hvad klik på linket medfører - før man har klikket. Det kunne være en
god idé med en linie ved hvert link, der forklarede, hvad siden indeholder.

2.
Farverne, Knud ... farverne ...

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-03-01 14:56

Sat, 24 Mar 2001 13:17:21 +0000 (UTC), skrev usenet@stocholm.dk
(Jesper Stocholm):

> [...]
>god idé med en linie ved hvert link, der forklarede, hvad siden indeholder.

Det er bare lidt svært med især popupvinduerne, at forklare kort, hvad
der er på siderne og jeg har indtryk af at folk alligevel bladrer
igennem siderne.

Men jeg må gå i tænkeboks.

Men jeg havde en decideret indexside til hver gruppe i tankerne.
Men oprindelig var det slet ikke meningen, at det skulle være en
hjælpeside, men blot noget jeg lagde op som svar på spørgsmål i
webdesigngrupperne.
Derfor er det blevet sådan lidt spredt fægtning, hvad indeholdet
angår, det er ofte kommet som folk spurgte om noget.

>2.
>Farverne, Knud ... farverne ...

Er de så frygtelige? det er ikke nogen man normalt ser, det er
korrekt.

Men jeg synes også at de sædvanlige grå/blå er så kedelige og da jeg
så i sin tid startede hjemmesiden, som en side for Smedeparken, syntes
jeg at det signalerede et grønt område og har bibeholdt dem, fordi jeg
egentlig godt kan lide dem.

Det eneste som skæmmer lidt er scrollbarene, så det kan godt være de
skal have en mere afdæmpet farve.

Jeg har da i det mindste fjernet hovereffekten på links, så der er
ikke mere kommer en gul hoverbaggrund, for det var jeg blevet træt af.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.