/ Forside / Teknologi / Udvikling / C/C++ / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
C/C++
#NavnPoint
BertelBra.. 2425
pmbruun 695
Master_of.. 501
jdjespers.. 500
kyllekylle 500
Bech_bb 500
scootergr.. 300
gibson 300
molokyle 287
10  strarup 270
Accelerations algoritme
Fra : Klaus Petersen


Dato : 20-04-03 11:49

Har nogen et forslag til hvordan jeg løser følgende problem?

Jeg skal simulere et objekt's (O) flytning fra punkt (A) til punkt (B).

Objektets hastighed accelererer med (Aspd) indtil den når max hastigheden
(Mspd).

I rette tid deaccelererer objektet med (DAspd).

Klaus.



 
 
Michael Banzon (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Michael Banzon


Dato : 20-04-03 21:00


"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> skrev i en meddelelse
news:b7tuhh$rla$1@sunsite.dk...
> Jeg skal simulere et objekt's (O) flytning fra punkt (A) til punkt (B).

Hvordan skal det simuleres? Grafisk, eller??
Hvad er formålet med simulationen??

/ Michael



Klaus Petersen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Petersen


Dato : 21-04-03 13:15

> Hvordan skal det simuleres? Grafisk, eller??

Ja.. det er et stykke grafik der skal flyttes på den måde.

> Hvad er formålet med simulationen??

Simulation er nok ikke et særlig rammende ord... animation er nok bedre.



Michael Banzon (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Michael Banzon


Dato : 21-04-03 21:19

"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> skrev i en meddelelse
news:b80nc9$5no$1@sunsite.dk...
> Simulation er nok ikke et særlig rammende ord... animation er nok bedre.

Ok, men har du selv styr på at lave grafikken, og mangler bare at lave
matematikken/fysikken? Eller er det omvendt?? Eller begge dele??

/ Michael



Trygleren [9000] (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Trygleren [9000]


Dato : 21-04-03 21:43

> Ok, men har du selv styr på at lave grafikken, og mangler bare at lave
> matematikken/fysikken? Eller er det omvendt?? Eller begge dele??

Ved du noget om det eller udsætter du bare dit endelige svar? =)

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup



Michael Banzon (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Michael Banzon


Dato : 22-04-03 11:48


> Ved du noget om det eller udsætter du bare dit endelige svar? =)

Aner ikke noget om grafik i C... (ud over BIOS's mode 13h *LOL*)
Men lidt mat/fys har man vel haft...

/ Michael
Bestod MatA og FysA på Uni



Trygleren [9000] (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Trygleren [9000]


Dato : 22-04-03 21:55

> / Michael
> Bestod MatA og FysA på Uni

/Lars
Bestod MatB og FysK på gymnasiet

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup



Klaus Petersen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Petersen


Dato : 21-04-03 23:06

> Ok, men har du selv styr på at lave grafikken, og mangler bare at lave
> matematikken/fysikken? Eller er det omvendt?? Eller begge dele??

Det var kun matematikken. Jeg har dog i mellemtiden fundet et færdig regnet
eksempel på lige netop dette problem (efter lang tids søgning på google) og
har, efter at have rettet hans fejl, fået det til at virke.

Her er det jeg fandt:

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=DIv6Mx.CGA%
40proteon.com&rnum=2

.... hvis linket da virker hos dig.

Det er den sidste, Pc, der er fejl i - her er en rettet version:

Pc(t) = Pb(A+B) + (t - (A+B) ) * M * (1 - 0.5 * (t - (A+B) ) / C)



Michael Banzon (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Michael Banzon


Dato : 20-04-03 21:00


"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> skrev i en meddelelse
news:b7tuhh$rla$1@sunsite.dk...
> Jeg skal simulere et objekt's (O) flytning fra punkt (A) til punkt (B).

Hvordan skal det simuleres? Grafisk, eller??
Hvad er formålet med simulationen??

/ Michael



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste