pensel alger
Fra : Kenth & Susanne Fugl~

Dato : 20-04-03 08:56

Jeg har fået penselalger i mit akvarium. De er meget ødelæggende for mine
planter. Hvad gør man for at slippe af med dem. Jeg har fået at vide at
dværg suge mallen fjerner dem. Er det rigtigt, eller er der en hurtigere
måde at få dem væk på..

kenth fuglsang

www.fuglsang2.dk

Fra : Hanne & Mikael

Dato : 21-04-03 09:22

Vi har forsøgt med dværgsugemaller, men uden større held. Vi klipper ganske
enkelt de angrebne blade af planterne og holder derved problemet nede.

Mikael

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 22-04-03 12:21

Fra : Mette og René

Dato : 22-04-03 17:49

> Der findes vist også en rejetype, der spiser den slags alger, men om
> jeg kan huske hvad den hedder lige på stående fod....?

den du hentyder til er vist en amano reje.Men min erfaring siger at den ikke
duer til en sk..
har selv købt en og har stadig lige mange alger og ser sjældent den reje
mvh mette

Fra : Mette og René

Dato : 22-04-03 17:53

hejsa
Jeg har lige et spørgsmål ang lysstofrør. Jeg har en del alger i mit 60 l
akvarium og efter have set andre akvarier uden disse problemer, har jeg
overvejet om det kan have noget med det rør jeg har i.
Så mit spørgsmål er om der nogen anbefaling for hvilke rør man skal bruge?

mvh mette

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 22-04-03 19:31