Huuurraaa
Fra : Andropov

Dato : 20-04-03 01:09

> Min mormor var en stille og rolig type. Jeg tror der skulle mere til
> for at hun ville skilles selv om hun havde haft sin egne penge.

Men du kan ikke vide det, for reelt havde hun ikke valget.
Nej, men ved tidligere generationer tænkte manden såmænd ikke en gang
på at det ikke var rimeligt. Min morfar sad også altid ved bordenden.
Han var jo herren i huset og han skulle helst være den første som fik
noget varmt mad :)
Selv min far som kan være lidt gammeldags kunne grine lidt af det.

> Det er nok fordi mange kvinder er bange for de store økonomiske
> beslutninger og når det er manden som ordner det hver gang får han
> også efterhånden mere erfaring inden for området.

Tror jeg nu ikke, selvsamme kvinder kunne såmænd
godt træffe økonomiske beslutninger indtil de blev
en del af et parforhold.
Men så er det vel lidt kvindernes egen skyld at de lige pludselig
agerer "har ikke forstand på økonomi" når de får en mand. "Du må
hellere ordne det min kloge mand" Men det er selvfølgelig noget man
kan lide at høre som mand. Det er tit ikke selvglæden der fejler noget
:). Selv om man prøver at begrænse det lidt.

> Hvis bare de laver lige meget kan det vel være lige meget hvem som har
> ansvaret.

Jeg er dybt uenig!
Der skal vel være en som skærer igennem. Det er jo nok det med at for
mange kokke fordærver maden. Mon ikke det kan bruges inden for mange
områder.

> Det er også træls hvis man opdager man selv for det meste kommer til
> at hænge på det.
Og derfor når det ikke dertil - enten gør den anden part
sin del, eller også bliver det ikke gjort,

Måske har han ikke opdaget det. Mænd går jo ikke altid helt så meget
op i de samme ting som kvinder.

Fra : nusle

Dato : 20-04-03 10:27

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Nej, men ved tidligere generationer tænkte manden såmænd ikke en gang
> på at det ikke var rimeligt.

Det er der jo så stadig mænd der ikke tænker på.

> [...]
> kan lide at høre som mand. Det er tit ikke selvglæden der fejler noget
> :). Selv om man prøver at begrænse det lidt.

Du er spøjs - du ser det ret ensidigt. Det kunne også
være at manden mener, at han pr. automatik skal
styre økonomien (måske 50/50).

> Måske har han ikke opdaget det. Mænd går jo ikke altid helt så meget
> op i de samme ting som kvinder.

Tjaaa... der er undskyldninger når det er mændene ("måske har
de ikke opdaget det"), mens der er skyld når det er kvinderne
("så er det vel lidt kvindernes egen skyld") - i dine indlæg!

Det bemærker jeg, og genkender fra mange andres udtalelser.

Og til det kan jeg konstatere, at denne holdning til tingene
byder mig imod.

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 20-04-03 18:03

> Det er der jo så stadig mænd der ikke tænker på.
Måske, jeg kender jo ikke så stor en procentdel af Danmarks mænd
personligt.
Man må gå lidt efter hvad man hører i pressen og hvad man kender til
selv.
Forfatteren Hanne Vibeke Holst påstår godt nok også i sine bøger, at
hendes søstres mænd ikke er særligt hjælpsomme til det huslige.
Men selv om Hanne Vibeke Holst havde en meget hjælpsom mand til det
huslige ifølge hende selv blev hun skilt og hendes søstre er vist ikke
blevet skilt....

Måske der er nogle kvinder i konferencen som kan fortælle lidt om
deres mænds huslige evner :)

> Du er spøjs - du ser det ret ensidigt.
Man er nok lidt tilbøjelig til at se det fra sin egen side.
Det kunne også
> være at manden mener, at han pr. automatik skal
> styre økonomien (måske 50/50).
Men kvinden må vel så slå hånden i bordet og sige at hun også vil have
indflydelse på de store økonomiske beslutninger.
Det nytter jo ikke noget at mænd altid skal gætte hvad kvinder tænker.
Det går jo tit ikke så godt på den måde :)

> Tjaaa... der er undskyldninger når det er mændene ("måske har
> de ikke opdaget det"),
Selvfølgelig er der også mænd som helst ikke vil se det.

mens der er skyld når det er kvinderne
> ("så er det vel lidt kvindernes egen skyld") - i dine indlæg!
Men man hører tit den der med at min mand forstår mig ikke (kan ikke
læse mine tanker). Kvinder skal i højere grad melde ud med hvad de har
lyst til både seksuelt og inden for mere trivielle dagligdags ting.
Men mænd kan måske nok blive lidt forskækket inden for det seksuelle
område hvis de ikke kender kvinden særlig godt og hun vil bestemme det
meste af hvad der skal foregå. Der skal nok bruges lidt kælen
kattestemme i det tilfælde :)

Fra : nusle

Dato : 20-04-03 18:20

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Måske, jeg kender jo ikke så stor en procentdel af Danmarks mænd
> personligt.
> Man må gå lidt efter hvad man hører i pressen og hvad man kender til
> selv.

Enig.

> Måske der er nogle kvinder i konferencen som kan fortælle lidt om
> deres mænds huslige evner :)

Tror emnet har været oppe et par gange

> Man er nok lidt tilbøjelig til at se det fra sin egen side.

Nå, ja - selvfølgelig.

> Men kvinden må vel så slå hånden i bordet og sige at hun også vil have
> indflydelse på de store økonomiske beslutninger.

Ja, men så må mænd såmænd til det samme, så de også
kan få indflydelse på dit og dat *S*.

> Det nytter jo ikke noget at mænd altid skal gætte hvad kvinder tænker.
> Det går jo tit ikke så godt på den måde :)

Det nytter sgu' da heller ikke noget, at kvinderne skal
gætte hvad mændene tænker - og mig bekendt er der
mange flere "tavse" mænd end "tavse" kvinder

> Men man hører tit den der med at min mand forstår mig ikke (kan ikke
> læse mine tanker).

Som min dejlige veninde gennem 26 år sagde igår efter-
middags:
"Min mand er den eneste der virkelig kender og forstår
mig".

De har kobberbryllup i næste måned - og hvor var det
fedt at høre hende sige det, især fordi det overhovedet
ikke var "bevidst" at hun gjorde det *S*.

> Kvinder skal i højere grad melde ud med hvad de har
> lyst til både seksuelt og inden for mere trivielle dagligdags ting.

Jamen, det skal mænd vel også!

> [...]
> område hvis de ikke kender kvinden særlig godt og hun vil bestemme det
> meste af hvad der skal foregå. Der skal nok bruges lidt kælen

Manipulation

mange hilsner
nusle

Fra : Anita

Dato : 24-04-03 12:02

> [...]

> blevet skilt....
>
> Måske der er nogle kvinder i konferencen som kan fortælle lidt om

Det har vist været oppe før...

Her i huset er det nogenlunde 50/50 og hvis det ikke er, er det ligeså meget
min skyld som det er hans. Jeg er præcis lige så involveret (om ikke mere) i
de økonomiske beslutninger som han.

Egentlig kan jeg ikke se problemet i at have en fordeling af gøremålene, så
længe det er en fordeling begge parter kan leve med. Det uheldige er så bare
de tilfælde hvor det evt. er manden(eller kvinden) der alene har stået for
økonomien og forholdet så går i vasken. Så kan den ene part stå i en ret
dårlig situation. Jeg har i hvert fald hørt en del skrækhistorier om, at
manden havde sikret hendes navn på alle lån, men kun sit eget på alle
ejerbeviser :-/

Så tænk jer om, hvis I lader jeres partner stå for jeres fælles økonomi.

Venligst Anita