Gå væk hund
Fra : Sanne

Dato : 19-04-03 20:38

Hejsa!
Vi har et lille problem her i kvarteret.
Vores fortorv bliver brugt som hundetoilet, ikke at vi ikke kan li' hunde,
vi har selv en, men hun får ikke lov til at benytte fortorvet, da det er
noget ubehageligt svineri at gå i og for os når vi skal rive.
Min nabo anbefalede os at drysse med svovlblomme, er der nogen der kender
til om det er effektivt, kan nemlig ikke finde noget om det.

god påske
Susanne

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 20-04-03 09:08

"Sanne" <sanand@netguard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min nabo anbefalede os at drysse med svovlblomme, er der nogen der kender
> til om det er effektivt, kan nemlig ikke finde noget om det.

Prøv det, og fortæl her om det virker, for du er bestem ikke alene om det
problem.
Gunnar

Fra : Pernille

Dato : 20-04-03 16:26

Hej Sanne.

Kender til problemet, bare i egen have. Vores 2 hunde var slemme til at gå i
staudebedet og forrette deres nødtørft. Jeg prøvede med et gammelt husråd:
Drys kaffegrums ud på jorden og hundende vil finde et andet sted at sætte
sig. Da det jo er fortovet vil jeg foreslå at du drysser det ud i kanten af
fliserne, så du ikke får svinet fliserne.

Held og lykke med det. Lad os gerne vide om du har held med det.

Mvh

Pernille

Fra : J W Nielsen

Dato : 20-04-03 16:37

> Vores fortorv bliver brugt som hundetoilet, ikke at vi ikke kan li' hunde,

Hej !
Vi brugte på et tidspunkt hjortetaksolie (tror jeg det staves).
Det kan købes hos Matas og ligner tjære - det lugter ganske forfærdeligt og
man skal ha' handsker på, når man drypper det ud langs fortovet (ikke at det
er farligt, men det er næsten umuligt at slippe af med lugten på hænderne).
Hverken dyr eller mennesker lagde efterladenskaber der i lang tid

Jørgen Wulff Nielsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-04-03 08:20

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

| Hverken dyr eller mennesker lagde efterladenskaber der i lang tid

Det må jeg prøve, vores hus er et af de "første" på vejen :))).

Fra : Musen

Dato : 19-04-03 22:47

> [...]
> Min nabo anbefalede os at drysse med svovlblomme, er der nogen der kender
> til om det er effektivt, kan nemlig ikke finde noget om det.

Hej Susanne
Vi har selv haft problemet, og heller ikke vi har noget imod hunde (har en
grand danios Men gider altså ikke rende og træde i dem på fortovet.
Jeg prøvede med noget gåvækhund jeg købte i Matas, og det virkede egentlig
udemærket, men skulle vedligeholdes hver gang det havde regnet. Så gjorde
jeg det, at jeg på vores hegn, hang en portion af de der hundeposer man kan
købe. DET hjalp, folk holdt i hvertfald op med at lufte deres hunde der
Venlig hilsen Musen

Fra : Brian XJ

Dato : 30-04-03 23:18

Hej, hør lige her: hvem er det vi vil prøve at opdrage? Hunden eller ejeren?

Vi har også et fortov, med et par meter græs ud til vejen. Græsset skal jeg
selv slå, og prøv at tænke, hvad jeg får fingrene i, når jeg renser
plæneklipperen....!

Sidste sommer blev jeg godt gal og træt af alt det lort under neglene, så
jeg gjorde sådan: Jeg tog hundelortene som lå på græsset og flyttede dem ud
på fortovet. I hver en lort satte jeg et lille dansk flag (det var lige hvad
jeg havde). Og fremover kunne jeg godt se at hundene blev trukket forbi
vores grund ret hurtigt, ja nærmest hevet forbi vores grund!

Jeg har lagt mærke til at flere af "synderne" er begyndt at gå med "pose"!

Og... ja jeg har også en schæfer, så jeg er ikke en hunde-hader.

mvh
Brian Jeppesen
'der hvor der var, næsten altid "fødselsdag"

Fra : Sanne

Dato : 03-05-03 21:46

Hejsa!
Jeg prøvede rådet med at hænge hømhømposer op ude på lygtepælen.
Det virker sørme - der har i en uge ikke ligget en lort på mit fortorv, dog
har jeg bemærket at de er flyttet ovre på genboens fortorv, tror jeg vil
hænge nogle op derovre osse.
hilsen
Susanne