blodtryksmåler
Fra : Jørgen

Dato : 19-04-03 19:43

Jeg spekulerer på at købe en sådan, er der nogen der har erfaring med dem.
hvad skal man købe og hvad er ca. prisen

Hilsen
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-03 21:16

"Jørgen" <js2@c.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg spekulerer på at købe en sådan, er der nogen der har erfaring med dem.
> hvad skal man købe og hvad er ca. prisen
>
> Hilsen
> Jørgen

Hej
En blodtryksmåler af nogenlunde kvalitet koster omkr. 500 kr.
Men, undskyld jeg spørger, hvorfor kan du ikke nøjes med at får dit blodtryk
taget ved lægen?
Der er nogle få, hvor lægen ordinere jævnlige blodtryksmålinger - og hvor
man så kan låne et apparat gratis. Så er der nogle få, der får forhøjet
blodtryk blot de ser en hvid kittel - disse kan have gavn eget
blodtryksapparat.
Alle andre risikere blot at give sig selv unødige bekymringer ved at gå at
tage blodtrykket i tide og utide: Et sådant svinger en del, og de færreste
lægfolk er i stand til at tolke sådanne svingninger som normale.

Tomas

Fra : Jørgen

Dato : 20-04-03 17:09

Min kone har hjerte kramper. hun har fået besked på at blodtrykket under
ingen omstændighed må blive for høj. Hun har det med at blive dårlig og for
at være sikker på det ikke skyldes for højt blodtryk kunne det være rar at
vide om man skal til læge eller kan vente og se

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-03 19:21

> [...]
> at være sikker på det ikke skyldes for højt blodtryk kunne det være rar at
> vide om man skal til læge eller kan vente og se

Det var ikke for at blande mig i noget, der privat, men jeg har bare via mit
erhverv indenfor sundhedssektoren, set så mang eksemprler på mennesker, der
har købt et billigt blodtryksapparat, hvorefter de med sikkerhed mener, at
de har hjerteproblemer, fordi (det for billige?) apparat viser MEGET
varierende og til tider for høje blodtryk.
Læs brugsanvisningen grundigt igennem og sæt mancheten ens hver gang og
spænd den godt, så undgår du værste fejlkilder.

Tomas

Fra : Jørgen

Dato : 22-04-03 21:02

Det tror jeg heller ikke, men sommetider er det nødvendig at vide noget mere
for at svare

Forøvrigt Tak for svaret.

">

Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 19-04-03 22:50

Hej.
Prøv Aldi de har måske nogle tilbage til mellem 200 - 250,- kr.
Niels Peter

Fra : Lone & Peter

Dato : 20-04-03 08:29

Jeg har set at IMERCO også sælger dem.

Held og Lykke !

Peter

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 20-04-03 09:13

"Jørgen" <js2@c.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg spekulerer på at købe en sådan, er der nogen der har erfaring med dem.
> hvad skal man købe og hvad er ca. prisen
hej
Jeg har en og har haft i mange år, den er altid med på rejser, og sjældent
brugt der, men det er der jo så meget rejsegods der sjælden bliver, den er
fra harald Nyborg ca. 300 kr.
Gunnar

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 21-04-03 14:13

Jørgen wrote:
> Jeg spekulerer på at købe en sådan, er der nogen der har erfaring med
> dem. hvad skal man købe og hvad er ca. prisen
>
> Hilsen
> Jørgen

Skal den bruges til en blodbøg, siden det er dk.fritid.hus-og-have du
spørger i?

Mon ikke dk.helbred er en bedre gruppe at stille spørgsmålet i?
Ebbe

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 21-04-03 14:13

Fra : Ebbe Rasmussen