Hvordan kan en få fatt på URL til eks. MAI~
Fra : Erling Ryger

Dato : 19-04-03 19:49

Har en muligheten til å fange opp den til en hver tid URL som
befinner seg i MAIN Frame ? for så å lage <a href... på eks.
venstre FRAME som åpner denne siden _blank ??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-04-03 20:58

Erling Ryger <erling.ryger@bbmas.no> writes:

> Har en muligheten til å fange opp den til en hver tid URL som
> befinner seg i MAIN Frame ? for så å lage <a href... på eks.
> venstre FRAME som åpner denne siden _blank ??

Hvis MAIN-framen faktisk har navnet "MAIN", så prøv med:
window.parent.frames["MAIN"].document.location.href

/L

Fra : Erling Ryger

Dato : 20-04-03 08:42

Lasse Reichstein Nielsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Hvis MAIN-framen faktisk har navnet "MAIN", så prøv med:
> window.parent.frames["MAIN"].document.location.href
>
> /L
Har følgende: <a
href="window.parent.frames['link'].document.location.href/L">test</a

Fungerer ikke, men jeg kan ikke dette .. hjelp

Fra : Ryan

Dato : 21-04-03 18:39

> Har følgende: <a
> href="window.parent.frames['link'].document.location.href/L">test</a
> >
> Fungerer ikke, men jeg kan ikke dette .. hjelp

Du skal fjerne "/L".
Dvs.

--
Ryan

Fra : Erling Ryger

Dato : 21-04-03 22:23

navnet på framen er.. name="link"

target="_top">test</a>

Får bare beskjed om at (The page cannot be found)

Håper det er en som har flere forslag, for jeg får ikke dette til

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 21-04-03 22:47

Erling Ryger <erling.ryger@bbmas.no> writes:

> navnet på framen er.. name="link"

> target="_top">test</a>
>
> Får bare beskjed om at (The page cannot be found)

Det er fordi der ikke er en side med URL'en
"window.parent.frames['link'].document.location.href"
Du vil gerne have dette javascript-udtryk evalueret og *resultatet* brugt
som URL, ikke udtrykket selv.

> Håper det er en som har flere forslag, for jeg får ikke dette til

Prøv (helst med javascripten på en linje):

onclick="window.open(window.parent.frames['link'].document.location.href,
'_top');return false;">test</a>

Her er "link.html" en side som er en god default for folk uden javascript.
Dem skal man jo også tænke på, selv i denne gruppe :)

Evt. kan du snyde lidt og skrive:

onclick="this.href=window.parent.frames['link'].document.location.href">
test</a>

.... men jeg kan ikke se at det skulle være en fordel.

/L

Fra : Erling Ryger

Dato : 22-04-03 22:47

jeg gir opp

onclick="window.open(window.parent.frames['linke'].document.location.href,'_
top');return false;">test</a>

på en linje, det virker ikke