TYVEKNÆGTE!!!!
Fra : Jan Iansen

Dato : 19-04-03 11:07

Der er igen konstateret TYVE iblandt os dykkere!!!!

I sidste uge blev den gamle rusiske flodbåd DUNCAN hævet i kalundborg fjord
og lagt på land i havnen. I den forbindelse blev det konstateret er der
STÅJLET adskillige ting fra den, bl.a. det gamle antikke kompas, håndlavet
skilte og personlige effekter m.m..

Det er utroligt at nogle dykkere ikke vil forstå at et dykkerforbud, betyder
at der ikke må dykkes på stedet og at ting der ikke er enes egne tilhører
nogle andre.

Når man så i avisen m.m. bliver slået i hartkorn med disse dykkere, så
bliver jeg gal. Hvis disse dykkere trods dykkerforbudet har haft påstået
løsfund med op fra bunden omkring skibet og efterfølgende anmeldt det til
Politiet havde de fået at vide at det skulle afleveres til skibet ejer. men
ingen af disse ting er løsfund, med ting der var fastgjort. De eneste
løsfund der kan være er en plastikbænk og nogle tomme kasser der lå på
bundet omkring skibet.

Jeg har i forbindelse med at skibet gik ned sidste sommer medvirket i den
non profit aktion der gik ud på at bjerge så meget som muligt af effekter
fra skibet i samarbejde med skibets Kaptajn og erhvervsdykker Knud Thorup
samt MC-dykkercenter, Kalundborg hvor jeg arbejder som dykkerleder. Vi optog
billeder og video i forbindelsen med optagningen af effekter. Jeg har også
været dykkerleder for mange sportdykkere der i sensommeren fik ledlighed til
at se skibet indtil dykkerforbudet. Men hver gang brugte vi
erhvervsdykkerskibet, og alle blev brieffet om at holde fingerne væk fra
ting, lige som at der var visuelt kontrol fra skibets fører hver gang at
dykkere kom op af vandet. Jeg håber ikke at det er dykkere jeg har haft med
der har benyttet lejligheden til at udse sig effekter til senere ophentning.
Vi er vidende om at flere dykkerklubber har været på stedet, også efter
dykkerforbudet.

Jeg håber, sikkert forgæves, at de dykkere der har været der og taget ting
med op, aflevere disse evt. anonymt. De er jo henfalden til straf. og hvor
vil de udstille dem?
Når liste over ståjlne effekter er gjort færdig vil den blive udsendt til
politiet.

Undskyld min harme, jeg ved at jeg slår ud i flokken. Men jeg ved at der
nogen der har/burde have dårlig samvidighed.

Jan Iansen
Divemaster
MC-Dykkercenter

Fra : Martin Særmark-Thoms~

Dato : 19-04-03 22:03

Godt indlæg - jeg har dog et par kommentarer.

Du skriver, at du selv har haft dykkere med på skibet inden der blev udstedt
dykkerforbud. Det svarer efter min mening lidt til at man ikke gemmer sine
værdifulde unika væk når ejendomsmægleren fotograferer huset inden det skal
sælges. Til dem der ikke kan se konteksten er det på denne måde mange
indbrud bliver iscenesat.

Du skriver også, at du har kendskab til dykkere og klubber, der har været på
vraget efter forbudet. Det var måske allerede dér man skulle have gjort en
indsats.....Jeg syntes det ville være fint, hvis du kan bevise hvem der har
været der efter forbuddet og poste navnene her i gruppen.

Jeg kan kun støtte din opfordring til at de der har noget liggende fra
Duncan skal aflevere det igen. Eventuelt kunne man foreslå frit lejde.
Tingene hører hjemme på skibet ikke i svigerfars kælderbar, garagen eller på
lossepladsen.
Fregatten Jylland var heller ikke noget ved uden master, Hjejlen uden
dampmaskine eller og en gammel kutter med ny motor

De bedste hilsener til alle
/Martin

Fra : Søren Arnvig

Dato : 20-04-03 06:00

"Jan Iansen" <Jan@iansen.dk> skrev i en meddelelse
> Der er igen konstateret TYVE iblandt os dykkere!!!!

Nej Jan, det er ikke blandt dykkerne, der er tyve,
men der er nogen tyve, som kalder sig dykkere.....

<nip en masse forklaring>

> Undskyld min harme, jeg ved at jeg slår ud i flokken. Men jeg ved at der
> nogen der har/burde have dårlig samvidighed.

Når du nu er kølet ned, gider du så skrive et lille
indlæg om hvordan i hævede "Duncan" ?

Søren Arnvig

Fra : Torben Boldt Lindhol~

Dato : 03-05-03 00:02