Lettere grå hår pga Redhat 9 og et Radeon9~
Fra : Carsten Steffensen

Dato : 18-04-03 11:37

Hejsa gruppe

Jeg har lidt problemer med en frisk og nyinstalleret Redhat9 og et
Radeon9000pro kort. Jeg ville gerne køre dualhead som jeg er vant til fra
Win2K men det volder mig nogle kvaler, faktisk volder bare det at få kortet
til at køre problemer :(

Jeg kan sagtens få skidtet konfigureret til at køre, men så er det med en
"virtual desktop" så skærmen kører i 640x480 og X kører i 1024x768 så man
skal panne rundt. Det er ikke fedt. Jeg har så eksperimenteret lidt med
Xinerama og 2 screens i min XF86Config og det har så introduceret nogle
endnu sjovere problemer :) Den smider min sekundære skærm i suspend ved
boot, hvis jeg så genstarter Xserveren kan den finde på at clone til min
sekundære skærm. Det er som sådan rart nok da den viser den fulde 1024x768
opløsning så, men den primære skærm stadig er virtuel så at sige. Jeg har
ledt med lys og lygte på google efter et eksempel på en XF86Config fil
baseret på et R9000Pro og 2 skærme, men uden meget held, så jeg tænkte der
måske kunne være en herinde der havde leget med samme setup og havde en bare
nogenlunde funktionel XF86config de ville dele ?

/Carsten Steffensen
--
"I den almene strukturalismes mørke er alle kattene ligeså grå som i den
universelle associationsteoris tåger" Lev Semenovich Vygotsky