Dansk stavekontrol i OpenOffice/Linux-vers~
Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 17-04-03 21:37

Jeg kan sgutte få det til at virke. Jeg har prøvet at importere en dansk
stavekontrol i den engelske udgave. Virkede ikke. Slettede den. Hentede den
danske på et dansk spejl. Havde ikke dansk stavekontrol. Prøvede at få den
installeret med OpenOffice Dictionary Install. Bagefter lå der en wordbook i
user-mappen. Men når man går i Indstillinger/Sprog/Lingvistik, vil den ikke
gemme dansk stavekontrol (eller nederlandsk, som vedligeholderen Claus
Sørensen foreslår). Forslag?

VH
Finn A. Hansen

Fra : Jan Larsen

Dato : 17-04-03 21:52

Hansen & Bennetsen wrote:

> [...]
> vil den ikke gemme dansk stavekontrol (eller nederlandsk, som
> vedligeholderen Claus Sørensen foreslår). Forslag?

Hej

Jeg installerede ooodi på min Debian, efter installationen kørte jeg OOodi,
som jeg valgte skulle installer dansk stavekontrol som den så downloadede,
derefter gik jeg i Openoffice og valgte dansk stavekontrol og alt virkede
perfekt.

Mvh Jan

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 17-04-03 21:54

Det var da godt. Men for mig lykkedes det altså ikke.

VH
Finn A. Hansen

Fra : Kosta

Dato : 17-04-03 23:33

Hansen & Bennetsen wrote:
> [...]
> gemme dansk stavekontrol (eller nederlandsk, som vedligeholderen Claus

Jeg tog udgangspunkt her http://da.speling.org/installation/ og fik det
hele til at virke efter 10 minutter :)

Fra : Finn Arne Hansen

Dato : 19-04-03 21:49

> Jeg tog udgangspunkt her http://da.speling.org/installation/ og fik det
> hele til at virke efter 10 minutter :)

Det gjorde jeg ikke. Jeg har ikke nogen mappe, der hedder
/OpenOffice.org1.o1/share/dict/ooo/

VH
Finn A. Hansen

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-04-03 20:53

Finn Arne Hansen wrote:

> Det gjorde jeg ikke. Jeg har ikke nogen mappe, der hedder
> /OpenOffice.org1.o1/share/dict/ooo/

Prøv at køre 'find -iname en_US\*' i OO.org biblioteket (hos mig er det
et sted i /opt/). Englesk stavekontrol burde være installeret, så det er
bare at placere de danske filer det samme sted, og registrere dem. Det
virkede fint for mig med OO.org 1.0.2 i Gentoo 1.4.

--
PeKaJe

Toddlers are the stormtroopers of the Lord of Entropy.