ntp kører helt frkert.
Fra : Allan Johansen

Dato : 16-04-03 16:49

Hej NG

Jeg forstår det simpelthen ikke, min ntp opdaterer tiden helt hen i vejret:(
ved at skrive "date" fik jeg følgende at vide (bare inden for 10 sek.
cirka):

[root@smoelfen ntp]# date
Wed Apr 16 19:02:59 CEST 2003
[root@smoelfen ntp]# date
Wed Apr 16 19:02:59 CEST 2003
[root@smoelfen ntp]# date
Wed Apr 16 19:02:59 CEST 2003
[root@smoelfen ntp]# date
Wed Apr 16 19:02:59 CEST 2003
[root@smoelfen ntp]# date
Wed Apr 16 19:02:59 CEST 2003
[root@smoelfen ntp]# date
Wed Apr 16 19:02:59 CEST 2003
[root@smoelfen ntp]# date
Wed Apr 16 19:02:59 CEST 2003
[root@smoelfen ntp]# date
Wed Apr 16 19:02:59 CEST 2003
[root@smoelfen ntp]# date
Wed Apr 16 20:14:34 CEST 2003
[root@smoelfen ntp]# date
Wed Apr 16 19:03:00 CEST 2003
[root@smoelfen ntp]# date
Wed Apr 16 19:03:00 CEST 2003
[root@smoelfen ntp]# date
Wed Apr 16 19:03:00 CEST 2003
[root@smoelfen ntp]# date
Wed Apr 16 19:03:00 CEST 2003
[root@smoelfen ntp]# date
Wed Apr 16 19:03:00 CEST 2003
[root@smoelfen ntp]# date
Wed Apr 16 19:03:00 CEST 2003

Hvad kan der være i vejen?

Jeg kører med følgende i step-tickers:
ntp.inet.tele.dk
ntp.tiscali.dk
ntp.image.dk

Mvh. Allan
Linuxweb.dk

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 18-04-03 11:30

"Allan Johansen" <admin@FJERNDETTElinuxweb.dk> writes:

> [...]
> ved at skrive "date" fik jeg følgende at vide (bare inden for 10 sek.

Umiddelbart ser det ud til, at den har sløvet uret ned - måske fordi
det går to timer foran (dit indlæg er postet to timer inden datoen
ovenfor)...

Hvordan ser din ntp.conf ud? Synkroniserer du uret med ntpdate inden
start af ntpd - og går denne synkronisering godt?

/Rasmus

I'm a bastard. I have absolutely no clue why people can ever think
otherwise. Yet they do. People think I'm a nice guy, and the fact is
that I'm a scheming, conniving bastard who doesn't care for any hurt
feelings or lost hours of work if it just results in what I consider
to be a better system.
- Linus Torvalds
post
post