Fil og mappehåndtering i win xp pro
Fra : lock

Dato : 16-04-03 14:47

Hej

Jeg er ny her..

Jeg har i mange år været en glad bruger af windows 2000. For nyligt
opgraderede jeg til XP. Nu er det sådan, at jeg helst ikke vil have alle
brugere på min computer til at læse alt hvad jeg har liggende på min
computer. I WXP har de en grafisk interface til håndtering af deling af
mapper, brugere imellem lokalt, i w2k var det ligesom i wNT. Det er også
muligt i WXP, at få "den gamle" håndtering med at man vælger hvilke brugere
der kan åbne hvad osv... Men hvor er det?? Kan ikke finde ud af hvilket sted
jeg skal bede den om at skrotte sit nye interface og lade migselv bestemme,
hvordan folk skal opføre sig på min computer.

Håber VIRKELIG, at der sidder et eller andet klogt hoved her i
nyhedsgruppen, som kan hjælpe mig!!

Vh.
Rasser

Fra : Alex Holst

Dato : 16-04-03 15:03

lock <nolifedk@hotmail.com> wrote:
> [...]
> muligt i WXP, at få "den gamle" håndtering med at man vælger hvilke brugere
> der kan åbne hvad osv... Men hvor er det??

Aaben et explorer vindue, Tools, Options, View, scroll ned til bunden og
fjern checkmaerket i 'Use simple file sharing (recommended)'

Fra : Morten Isaksen

Dato : 17-04-03 10:02

"Alex Holst" <a@mongers.org> wrote in message

> Aaben et explorer vindue, Tools, Options, View, scroll ned til bunden og
> fjern checkmaerket i 'Use simple file sharing (recommended)'

Det kan man dog kun i en Windows XP Pro. Home udgaven har ikke denne
mulighed.

/Morten

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-04-03 16:55

"Morten Isaksen" <misak@aub.dk> wrote in message

> Det kan man dog kun i en Windows XP Pro. Home udgaven har ikke denne
> mulighed.

Flere brugere, ordentlig netværksunderstøttelse og sikkerhed er vel netop
begrundelsen for at købe XP Pro.

vh
Jan

Fra : Alex Holst

Dato : 18-04-03 20:33

> Det kan man dog kun i en Windows XP Pro. Home udgaven har ikke denne
> mulighed.

Subject indholder "win xp pro" -- jeg antager at det betyder noget i den
retning.

Fra : Morten Isaksen

Dato : 18-04-03 21:39

> Subject indholder "win xp pro" -- jeg antager at det betyder noget i den
> retning.

Damn. Havde ikke lige fået læst subject.

/Morten