Trilaminat Tørdragt
Fra : Michael

Dato : 16-04-03 14:36

Hej NG

Jeg vil lige høre om der er nogen som har en rigtig god ide til hvordan man
finder et hul i en tørdragt?? Nogen som lige har et godt tricks til det??

Dykker hilsner

Michael

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 16-04-03 14:44

Man tager 2 stk. 1½ liters colaflasker (ikke fanta.. det duer ikke)
Propper en i hver håndledsmanchet indefra. (møv den bare godt ind.. )
Så tager du din mors eller kærestes frikadellefarsoprøringsskål og propper
den godt op i halsen. (også indefra.)
Sæt tryk på dragten med feederslangen til dragten ligner din en tyrkisk
svigermor..
Derefter er det bare at hælde opvaskevand udover...
Hullet vil ses som en masse små bobler....

Held og lykke...

Se evt hvordan man stopper hullet i tråden om trilaminatdragten med hul.

God Påske...

Fra : Peter Kjær

Dato : 17-04-03 06:45

> [...]
> svigermor..
> Derefter er det bare at hælde opvaskevand udover...
> Hullet vil ses som en masse små bobler....

Det var da den sjoveste beskrivelse jeg har set på et gammelkendt problem :)

--
Ses,

Peter Kjær

www.dacor.dk - Min hjemmeside om dykning, med stort online billedgalleri.

Fra : Morten Rasmussen

Dato : 16-04-03 18:29

Metoden hvor man bruger sæbevand på ydersiden kan bruges til store/nemme
huller, men hvis man vil finde alle hulle, så skal man bruge en lidt mere
besværlig metode:

Vend dragten på vrangen, sørg for at den er helt tør - kom vand inden i,
altså på retsiden - så kan du tydeligt se vandet trænge igennem og gøre
vrangen våd i runde pletter.

Problemet med denne metode er, at man skal håndtere en dragt med en del vand
i - det kan i praksis være temmeligt besværligt
Hvis vrangen bliver våd, så virker det ikke, så skal man først tørre den
(hårtørre) før man kan begynde igen - MEN man finder ALLE huller på denne
måde også de små.

mvh.

Morten Rasmussen