CSS og baggrund
Fra : Ronni

Dato : 22-03-01 23:00

Hvis jeg skriver følgende i selve HTML filen virker det :
BODY { background-image: url(image/bg.gif); }

Men hvis jeg skriver følgende i HTML filen:
<link href="css/default.css" rel="stylesheet" type="text/css">
og følgende i default.css:
BODY {
margin-top: 0px;
margin-left: 0px;
margin-right: 0px;
margin-bottom: 0px;
background-image: url(image/bg.gif);
background-color: #ffffff;
font-family: Geneva, Verdana, Arial, Trebuchet MS, Helvetica;
font-size: 8pt;
line-height: 1.4;
color: #000000;
}
Virker det ikke, den godtager godt nok alt andet som skrifttype, farver etc,
men
ikke baggrunden ???

Kan nogle ligesom sige mig hvorfor dette kan være ? :)
Er det bare min browser som er fatsvag eller er der en fejl ?

Med venlig hilsen
Ronni
ronni1@forum.dk
Svar venligst på mail da jeg ikke altid har adgang til Newsgroups! TAK!

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-03-01 23:03

"Ronni" <ronni1@forum.dk> wrote in <99dsl2$9jl$1@sunsite.dk>:

> [...]
>
>Men hvis jeg skriver følgende i HTML filen:
><link href="css/default.css" rel="stylesheet" type="text/css">

det er sikkert din background-erklæring, der er gal. Prøv at kigge på
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/colors.html#propdef-background - jeg tror, at
dine svar findes der.

--
Se med når beboerne drikker mere Tequila - lige om lidt. (BigBrother)

Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-03-01 23:49

Jesper Stocholm <usenet@stocholm.dk> skrev

> det er sikkert din background-erklæring, der er gal. Prøv at kigge på
> http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/colors.html#propdef-background -

.... oh her er eksemplet i "gåseøjne"

BODY { background-image: url("marble.gif") }

Prøv det!

--
Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-03-01 01:52

Thu, 22 Mar 2001 23:49:11 +0100, skrev "Allan Vebel"
<allan@vebel.dk>:

>... oh her er eksemplet i "gåseøjne"

Det »plejer« at virke uden at gåsens øjne bliver indblandet, men det
er rigtigt at w3c angiver eksemplerne med "".

Men plejer er jo død.

Et program, som TopStyle, som jeg anser for rigtig godt, sætter heller
ikke "" ind.

Men hos mig er der ingen forskel i nogen browser med eller uden "".

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 18. marts 2001.

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-03-01 12:03

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> Det »plejer« at virke uden at gåsens øjne bliver
> indblandet, men det er rigtigt at w3c angiver
> eksemplerne med "".

Jeg ved det, men Ronni fortæller ikke hvilken browser han bruger, og da jeg
ikke lige kunne se andre fejl, så var det vel nærliggende at sige

> Prøv det!

som bliver anbefalet hos w3c.

Nu har jeg haft lejlighed til at prøve hans eksempel i IE5.0, Opera5 og
NN4.04 - og det fungerer fint hos mig.

Min eneste anke er at der nok burde være en værdi på line-height:1.4;, men
selv NN4 æder den uden 'em', så Ronni må lige prøve noget mere.

Enkelte NN-versioner bryder sig ikke om

background-image: url(image/bg.gif);

Prøv at flytte bg.gif til rodkataloget, og brug

background-image: url(bg.gif);

det er mit eneste bud lige nu.

--
Allan

Fra : Jakob Andersen

Dato : 25-03-01 12:50

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> wrote
> Enkelte NN-versioner bryder sig ikke om
> background-image: url(image/bg.gif);
> Prøv at flytte bg.gif til rodkataloget, og brug

Det er vel kun hvis det er en ekstern CSS at NN4.x har problemer med
relative angivelser da den ikke ved om det er relativt fra Html eller css
filen, eller hvad?

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-03-01 14:39

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> skrev

> Det er vel kun hvis det er en ekstern CSS at
> NN4.x har problemer med relative angivelser

Det var bare en tanke. Det er jo lidt svært at fejlsøge på noget der ikke
laver fejl i mine browsere, så alle muligheder skal testes. Nu kunne det jo
være rart med en tilbagemelding.

--
Allan