Skabelse og evolution
Fra : Ole

Dato : 16-04-03 09:55

Jeg skriver til jer for at invitere dig med i en debat om skabelse og
evolution. Jeg vil have artikler om "for" skabelse og "for" evolution

Jeg beder dig kun om en af disse:

1. artikler som passer på de emner der er på siden (find selv på flere)
2. links til dine artikler
3. deltage på en eller anden måde som gør at siden bliver mere kendt (link
til siden eller send den videre)
4. jeg vil gerne have både skabelse og evolution på siden for at skabe et
forum til debat

Jeg skriver til Danske, Norske, Svenske sider

Jeg vil se til at siden kommer ud i de kristne aviser, og aviser som giver
mulighed for at man kan få sit link med.

Jeg håber i vil være med til at få en debat igang på
www.skabelsesberetningen.dk

Med venlig hilsen

Ole

Fra : Søren Kongstad

Dato : 16-04-03 10:02

"Ole" <m@creationdays.dk> wrote in message
> [...]
> mulighed for at man kan få sit link med.
>

> Jeg håber i vil være med til at få en debat igang på

Øeh Ole hvad mener du med "forbeholdt kristne" på næsten alle dine sider?

Hvad mener du specielt med

Forbeholdt kristne og ikke kristne

Fordi at hovedvægten på denne side er naturvidenskabelig, vil hovedvægten
være ikke kristne skribenter.

Under videnskab. Mener du ikke at kristne skribenter kan være
videnskabelige? hvis du mener det, hvorfor skal det meste af dit site så
forbeholdes kristne?

Laver du måske lighedstegn mellem kristne og skabelsestilhængere? I så fald
må du specificere hvad du mener med kristne idet der findes mange kristne
som ikke tvivler på den moderne videnskab.

Venlig hilsen

Søren Kongstad

Fra : Ole

Dato : 16-04-03 10:16

> [...]

> Under videnskab. Mener du ikke at kristne skribenter kan være
> videnskabelige? hvis du mener det, hvorfor skal det meste af dit site så

Jo

Jeg er i opstarts fasen, og ændringer skal foretages

> [...]
> må du specificere hvad du mener med kristne idet der findes mange kristne
> som ikke tvivler på den moderne videnskab.

Har du foreslag til hvad jeg kan gøre?

Ole

Fra : Ole

Dato : 16-04-03 10:29

> Øeh Ole hvad mener du med "forbeholdt kristne" på næsten alle dine sider?
>
> Hvad mener du specielt med
>
> Forbeholdt kristne og ikke kristne

Jeg vil kun have kristne til at skrive om skabelsesberetningen men både
kristne og ikke kristne til mange af de andre emner

Ole

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 16-04-03 11:49

"Søren Kongstad" <kongstad@kongstad.net> skrev

> Laver du måske lighedstegn mellem kristne og skabelsestilhængere?

Det kan man mig bekendt roligt gøre. Det er i midlertid kun meget få
kristne, der er kreationister i ordets almindelige betydning.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Vidal

Dato : 16-04-03 11:28

"Ole" <m@creationdays.dk> skrev i en meddelelse news:3e9d1a6f$0$42566$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> www.skabelsesberetningen.dk

Du skriver på siden:

"Skabelse VS Evolution er idag et stort debat emne i medierne,
vi må derfor væbne os med information om Evolution og Skabelse
så vi kan deltage i debatten.

Imod skabelse

Imod evolution "

Er diskussionen om skabelse v. evolution virkeligt et stort debat
emne? Ikke i de aviser jeg læser, og det har da vist heller ikke
været i TV avisen fornylig?? Det er vist en diskussion, der
kører i de amerikansk inspirerede fundamentalistiske frikirker
her i Danmark.

Jeg er da både *for* skabelse og *for* evolution, og altså ikke
*imod* nogen af delene. Tror du ikke, de fleste kristne har det
sådan? Der er ikke noget nødvendigt modsætningsforhold
mellem de to.

Det er vel kun den lille fundamentalistiske fraktion, der kalder sig
ungjordskreationisterne, der ikke kan inddrage begge dele i deres
(kristne?) univers.

IMHO

At fastholde et modsætningsforhold mellem de to medvirker kun
til at støde mennesker bort fra kristendommen. Og det er ikke
meningen, vel? Du få jo ikke ret mange mennesker, der har
gået i skole til at købe ideen om, at jorden kun skulle være 6000
år gammel.

Sådan set, tror jeg, er enhver offentlig diskussion om emnet er til
mere skade end gavn for kristendommen. Sålænge vi holder den
her i dlk, og det kun er os 'indviede', der kan gennemskue, hvad
det handler om, der læser det, sker der ikke så meget ved det.

De eneste, det glæder, er jo typer som Søren Mosegård og Jens
Brun, og skidt med dem. De troller jo bare rundt her for deres egen
fornøjelses skyld.

Men det øjeblik diskussionen ville 'slippe ud' i samfundet, kunne
folk tro, at det at være kristen indebærer, at man *skal* tro, at
jorden kun er 6000 år, og så har vi miseren. Så er kristendommen
færdig, død, her i Danmark, sammen med troen på, at jorden er flad
og solen drejer rundt om jorden, og stjernerne sidder på en
mørk kugleskal.

Tænk på det, når I diskuterer emnet offentligt. I vinder ikke folk for
kristendommen, I støder folk bort.

Og det er vel ikke jeres hensigt?

Det er egentlig en interessant tanke, hvem er det I arbejder for, når
I forsøger at genindføre et verdensbillede, der var gældende, før
den moderne astronomi og fysik blev skabt.

Er det Gud? Vil Gud gerne have, at kristendommen skal dø bort i
Danmark?

Eller hvem ønsker det efter din mening?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Ole

Dato : 16-04-03 13:25

Jeg tror ikke selv på at jorden er 6000 år gammel, du kommer nu alligevel
med nogle gode argumenter

Ole