Iframe indhold -> database
Fra : Lundfald

Dato : 16-04-03 08:48

Hej,

Nedenstående funktion genererer html koden fra textboxen i et javascript
alert vindue. Hvordan tilføjer jeg html koden i min database?

Hele koden/funktionen kan ses på: http://lundfald.dk/rte/demo.asp

----------------------------------

<form name="RichTextEditor" action="" method="post">

<iframe id="testFrame" style="position: absolute; visibility: hidden;
width: 0px; height: 0px;"></iframe>
<!--
function submitForm() {
try {

alert(document.getElementById('edit').contentWindow.document.body.innerH
TML);
}
catch (e) {
alert(document.getElementById('edit').value);
}
}

Start();
//-->
</script>
<input type="button" name="submit" value="Submit"
onclick="submitForm()">

Mvh
Søren Lundfald

http://www.kandu.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-04-03 21:27

Lundfald skrev:

> Nedenstående funktion genererer html koden fra textboxen i et
> javascript alert vindue. Hvordan tilføjer jeg html koden i min
> database?

Sæt action-parameteren til en formhandlerside der skriver til
databasen.

Det er ikke anderledes end at skrive andre formoplysninger til en
database - se evt. asp-tutorialen på html.dk for starthjælp.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Søren Lundfald

Dato : 17-04-03 22:25

> [...]
>
> Det er ikke anderledes end at skrive andre formoplysninger til en
> database - se evt. asp-tutorialen på html.dk for starthjælp.

Det har jeg prøvet. Problemet er at jeg skal have hevet value'en fra
JavaScriptet med over i formhandleren og det gør den ikke. P.t. bliver
formen eksekveret vha. Onclik på submitknappen.

Mvh
Søren Lundfald

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-04-03 22:42

Søren Lundfald skrev:

> Det har jeg prøvet. Problemet er at jeg skal have hevet
> value'en fra JavaScriptet med over i formhandleren og det gør
> den ikke.

Har du prøvet at lægge html-koden over i et skjult felt. Jeg ved
ikke hvor lange værdier et hidden-felt understøtter, men du kan
formentlig også bruge et textarea som er gjort usynligt (fx ved at
placere det uden for viewport'en)

> P.t. bliver formen eksekveret vha. Onclik på
> submitknappen.

Det gør ikke den store forskel hvordan du submitter formen. Det
afgørende er om du har den værdi du skal aflæse og gemme med i et
formelement.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Søren Lundfald

Dato : 18-04-03 08:27

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote in message news:<Xns9360F1166A854jcdmfdk@gyrosmod.cybercity.dk>...

> [...]
>
> Det gør ikke den store forskel hvordan du submitter formen. Det
> afgørende er om du har den værdi du skal aflæse og gemme med i et

Tak, det virker nu
Mvh
Lundfald

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-04-03 11:10

Søren Lundfald skrev:

> Tak, det virker nu

Velbekomme. Hvis du vil gøre en smule til gengæld må du gerne læse
min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen