Skærme
Fijala 3554
Dr.Ralph kan du give mig et godt råd?
Fra : Jannik Nisted

Dato : 16-04-03 08:12

Jeg leder efter en fladskærm der skal kunne spilles på den.

dette er de forskellige skærme jeg er kommet frem til, hvad synes du?
(andre må meget gerne også give deres besyn med):

LG Flatron 1710 eller 1810

Samsung 171S
Samsung 172W (widescreen!)

Acer AL732

Hitachi CML174SXV

Hvordan ser det ud med Dell's skærme?

Hilsen Jannik

Fra : Dr.Ralph

Dato : 16-04-03 10:35

> Jeg leder efter en fladskærm der skal kunne spilles på den.

> LG Flatron 1710 eller 1810

Kender ikke denne skærm.......

> Samsung 171S
> Samsung 172W (widescreen!)

Begge er gode skærme med flot billede, kontrast og OK responstid (25 ms)

> Acer AL732
>
> Hitachi CML174SXV

Disse 2 skærme er lige blandt KONGERNE til spil på en TFT 17' -da deres
responstid er verdens lavesnte lige nu indenfor TFT - nemlig 16 ms.

Jeg har læst end el anmeldelser og hørt en del brugerbemærkninger om dem
begge - og du vil blive gald forf begge skærme - dog er designet på Acer
732 en klasse eller 2 over Hitachis deisng [efter MIN mening]
Hitachi 174 er lavet i et lidt mere klodset og kantet plastik design - og
den fås kun i hvis og sort.
Acer 732 er lavet i alu-stål farve - og er virkelig flot i designet - har
selv en i bestilling lige nu (som reserve skærm for min Dell 20,1' TFT)

> Hvordan ser det ud med Dell's skærme?

Dell laver da også en række fine skærme, der alle er bygget på enten BenQ
eller Samsuns teknologi, hvor Dell så har modificeret skærmene en smule.

Min Dell 20,1' er f.eks en modificeret BenQ - mens Dell's 19' skærme er
modificerede Samsung 191T - som faktisk i flere reviews får BEDRE karakter
end den skærm, de er kopieret udfra - nemlig Samsung 191T.

Dell's 17' TFT skærmen er også modificerede BenQ skærme - men jeg ville
klart vælge Acer 732 eller Hitachi 174 fremfor Dell's 17' TFT skærme (der
dog også er meget fine skærme) - fordi Dell's 17' TFT serie nu er ved at
have 1 år på bagen - mens Acer 732 og Hitaci 174 kun er halvt år gamle og
som nævnt har verdens laveste repsonstid lige nu - hvilket gør dem
velegnede til action spil.

Så jeg ville ikke være i tvivl: Køb Acer 732 17' TFT, da den er flottere
designet end Hitachi 174 konkurrenten og samtidig er billigere - fås lige
nu til 4.450 kr i itbutikken, hvor jeg selv har en i ordre.

Dog kommer Samsung om få måneder med nye serier, der får endnu lavere
reponstider - men sådan er edb verdenen, man kan ALTID vente og få noget
bedre - men så får man jo aldrig købt noget.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 16-04-03 10:39

> Så jeg ville ikke være i tvivl: Køb Acer 732 17' TFT, da den er flottere
> designet end Hitachi 174 konkurrenten og samtidig er billigere - fås lige
> nu til 4.450 kr i itbutikken, hvor jeg selv har en i ordre.

Det skal lige siges, at responstid langfra er det enste afgørende ved en
TFT skærm - flg. spiller lige så meget ind:

Betragtningsvinkel
Kontrast
Lysstyrke
Dot pitch

Men Acer 732 og Hitachi 174 er fuldstændig identiske på alle disse områder,
bortset fra, at Acer 732 skulle have en anelse mere kontrast (450 imod 400)
- så som sagt mit råd vil være, at bestille Acer 732 17' TFT skærmen.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Martin Formely Known~

Dato : 16-04-03 17:10

Nu er det ikke for at lyde som en Hitachi-fanatiker, og jeg har såmænd
heller ikke aktier i firmaet, men :

- Hitachi CML174SXWB (B står for black) fås altså i oneshop.dk til 4200,- og
er således billigst.

- Design er jo en smagssag, personlig kan jeg rigtig godt lide Hitachi'ens,
og den virker robust og ikke spor plastik-agtig.

Men konklusionen er utvivlsomt rigtig: Begge er udmærkede skærme, og man er
ikke snydt ligemeget hvilken man vælger.

MVH/

Fra : Jannik Nisted

Dato : 16-04-03 19:14

> [...]
> bortset fra, at Acer 732 skulle have en anelse mere kontrast (450 imod 400)
> - så som sagt mit råd vil være, at bestille Acer 732 17' TFT skærmen.

Mange tak for dine råd.

jeg vil nu indsnævre mit valg til Acre eller LG Flatron, da jeg har
set den live og den var rigtig fed. samtidig havde den en lille kant
og indbygget strømforsyning, hvilket er to ting jeg gerne vil have
(efter billedkvlaiteten).

der er en test i Privat Computer 29 januar 2003 hvor blandt andet den
er med, desværre har de hverken acer eller hiatchi med i testen.

Fra : JRS

Dato : 16-04-03 21:03

"Jannik Nisted" <janniknisted@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> der er en test i Privat Computer 29 januar 2003 hvor blandt andet den
> er med, desværre har de hverken acer eller hiatchi med i testen.

Det viser jo så desværre igen at dem der står bag bladet ikker selv følger
for godt med ...

MVH
JRS

Fra : Erik W.

Dato : 16-04-03 21:10

"Jannik Nisted" skrev ...

> der er en test i Privat Computer 29 januar 2003 hvor blandt andet den
> er med, desværre har de hverken acer eller hiatchi med i testen.

Alt om Data April 2003 har en test hvor Acer AL 732 er med. Bladet kan
stadig købes i kioskerne, eller du kan købe artiklen her:
http://itsvar.dk//articles/article.aspx?id=4602&

Mvh Erik