|
| Kan TDC ikke tænke selv? Fra : Leif Neland |
Dato : 22-03-01 22:43 |
|
Den 7 i denne måned kl. 8:30 åbnede TDC for bestilling af ADSL på min
central, og kl, 8:35 havde jeg bestilt. Blev lovet bekræftelse indenfor 14
dage, "men det ville nok ikke tage nær så lang tid".
På 14. dagen har jeg stadig ikke fået bekræftelse, og jeg ringer for at
rykke.
Nej, den er ikke tastet ind, fordi det nummer jeg har opgivet ikke er
hovednummeret på isdn-linien, men et undernummer. (Hovednummeret er mit
fax/modemnr fra da jeg havde BBS, undernummeret er mit voice-nummer)
Selvfølgelig opgiver jeg voice-nummeret, hvis tdc nu vil tale med mig.
Kunne den &"##!¤ ikke bare have tastet bestillingen ind på hovednummeret?
Eller have ringet og spurgt? Nu er jeg 14 dage længere nede i køen i stedet
for at være forrest. Øv...
Leif
| |
Lars Jørgen Helbo (22-03-2001)
| Kommentar Fra : Lars Jørgen Helbo |
Dato : 22-03-01 22:50 |
|
On Thu, 22 Mar 2001 22:42:39 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:
>Kunne den &"##!¤ ikke bare have tastet bestillingen ind på hovednummeret?
>Eller have ringet og spurgt? Nu er jeg 14 dage længere nede i køen i stedet
>for at være forrest. Øv...
Tja, men sagen er jo, at Tele-DK absolut ikke kan følge med, og for at
"ventetiden" (fra modtaget bestilling til levering) ikke skal stige
endnu mere, gør man hvad man kan for at forsinke modtagelsen af
bestillingerne. Sådan er det bare
--
Lars Jørgen Helbo <helbo@bigfoot.com>
http://mrohs-helbo.homepage.dk
http://haurumsall.cjb.net
http://www.salldata.dk
| |
Christen Stephansen (22-03-2001)
| Kommentar Fra : Christen Stephansen |
Dato : 22-03-01 23:12 |
|
> >Kunne den &"##!¤ ikke bare have tastet bestillingen ind på hovednummeret?
> >Eller have ringet og spurgt? Nu er jeg 14 dage længere nede i køen i
stedet
> >for at være forrest. Øv...
Forbandet ærgelig fejl.
> Tja, men sagen er jo, at Tele-DK absolut ikke kan følge med, og for at
> "ventetiden" (fra modtaget bestilling til levering) ikke skal stige
> endnu mere, gør man hvad man kan for at forsinke modtagelsen af
> bestillingerne. Sådan er det bare
Jeg gætter også på du mishandler børn og sniffer kokain når du står op.
/Christen Stephansen
| |
Christian Erritsø (22-03-2001)
| Kommentar Fra : Christian Erritsø |
Dato : 22-03-01 23:21 |
|
"Lars Jørgen Helbo" <helbo@bigfoot.com> wrote in message
news:poskbtoki5f3g76pi2s5r1co0b18mvqj2q@4ax.com...
> On Thu, 22 Mar 2001 22:42:39 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
> wrote:
>
> Tja, men sagen er jo, at Tele-DK absolut ikke kan følge med, og for at
> "ventetiden" (fra modtaget bestilling til levering) ikke skal stige
> endnu mere, gør man hvad man kan for at forsinke modtagelsen af
> bestillingerne. Sådan er det bare
Nogen gange bliver jeg altså lidt skræmt over at se de motiver man tillægger
os stakkels kundeservicemedarbejdere. Det er selvfølgeligt beklageligt at
der ikke er blevet tastet en ordre, hvilket sikkert skyldes en uerfaren
servicemedarbejder, men Leifs påstand er lodret forkert. ISPerne kæmper for
tiden om kunderne, hvilket kan ses på priserne, så du tror da vel ikke
alvorligt at man 'forlægger' en bestilling med vilje?
--
Med venlig hilsen
Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"
| |
Rune Klausen (23-03-2001)
| Kommentar Fra : Rune Klausen |
Dato : 23-03-01 00:06 |
|
"Christian Erritsø" <christiane@mail.tele.dk> wrote in message
news:99dtpi$mfv$1@news.inet.tele.dk...
> "Lars Jørgen Helbo" <helbo@bigfoot.com> wrote in message
> news:poskbtoki5f3g76pi2s5r1co0b18mvqj2q@4ax.com...
> > On Thu, 22 Mar 2001 22:42:39 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
> > wrote:
> >
> > Tja, men sagen er jo, at Tele-DK absolut ikke kan følge med, og for at
> > "ventetiden" (fra modtaget bestilling til levering) ikke skal stige
> > endnu mere, gør man hvad man kan for at forsinke modtagelsen af
> > bestillingerne. Sådan er det bare
>
> Nogen gange bliver jeg altså lidt skræmt over at se de motiver man
tillægger
> os stakkels kundeservicemedarbejdere. Det er selvfølgeligt beklageligt at
> der ikke er blevet tastet en ordre, hvilket sikkert skyldes en uerfaren
> servicemedarbejder, men Leifs påstand er lodret forkert. ISPerne kæmper
for
> tiden om kunderne, hvilket kan ses på priserne, så du tror da vel ikke
> alvorligt at man 'forlægger' en bestilling med vilje?
Priserne har da været de samme, lige siden August, eller hvad ?
-Rune
| |
Christian Erritsø (23-03-2001)
| Kommentar Fra : Christian Erritsø |
Dato : 23-03-01 00:09 |
|
"Rune Klausen" <Rune.Klausen@paradis.dk> wrote in message
news:99e0be$soh$1@tnews.inet.tele.dk...
>
> Priserne har da været de samme, lige siden August, eller hvad ?
>
> -Rune
>
Bliver du tilfreds før det er gratis?
--
Med venlig hilsen
Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"
| |
Johnny Berggren (23-03-2001)
| Kommentar Fra : Johnny Berggren |
Dato : 23-03-01 01:10 |
|
Og det spørger du om? :)
Jeg tror order 'Monopolsvin' er brændt ind i kraniet på mig efterhånden. Vi
er dem folk elsker og hade.
--
Johnny Berggren
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet
"Christian Erritsø" <christiane@mail.tele.dk> wrote in message
news:99e0jp$242$1@news.inet.tele.dk...
> "Rune Klausen" <Rune.Klausen@paradis.dk> wrote in message
> news:99e0be$soh$1@tnews.inet.tele.dk...
> >
> > Priserne har da været de samme, lige siden August, eller hvad ?
> >
> > -Rune
> >
>
> Bliver du tilfreds før det er gratis?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Christian Erritsø
> "Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"
>
>
>
| |
Rune Klausen (23-03-2001)
| Kommentar Fra : Rune Klausen |
Dato : 23-03-01 07:31 |
|
"Christian Erritsø" <christiane@mail.tele.dk> wrote in message
news:99e0jp$242$1@news.inet.tele.dk...
> "Rune Klausen" <Rune.Klausen@paradis.dk> wrote in message
> news:99e0be$soh$1@tnews.inet.tele.dk...
> >
> > Priserne har da været de samme, lige siden August, eller hvad ?
> >
> > -Rune
> >
>
> Bliver du tilfreds før det er gratis?
ja, jeg synes at priserne er gode.
Men jeg synes ikke at man kan se på priserne at ISPerne kæmper om kunderne,
end de gjorde for 6måneder siden.
-Rune
| |
Ivar Madsen (25-03-2001)
| Kommentar Fra : Ivar Madsen |
Dato : 25-03-01 12:09 |
|
On Fri, 23 Mar 2001 00:09:09 +0100, "Christian Erritsø"
<christiane@mail.tele.dk> wrote: in <99e0jp$242$1@news.inet.tele.dk>
>> Priserne har da været de samme, lige siden August, eller hvad ?
>Bliver du tilfreds før det er gratis?
Jeg bliver ikke tilfres før ISP'erne begynder at give kommende kunder
penge *) for at blive kunde hos dem.
*) Eller evt. noget andet som er brugbart,,, Men gratis Pizza er jeg
ikke tilfres med,,,
--
Med de venligeste hilsner
Ivar Madsen
News-24-02-01@nemo.dyndns.dk
| |
Lars Jørgen Helbo (23-03-2001)
| Kommentar Fra : Lars Jørgen Helbo |
Dato : 23-03-01 10:34 |
|
On Thu, 22 Mar 2001 23:21:01 +0100, "Christian Erritsø"
<christiane@mail.tele.dk> wrote:
>Nogen gange bliver jeg altså lidt skræmt over at se de motiver man tillægger
>os stakkels kundeservicemedarbejdere.
Jeg tillægger bestemt ikke jer kundeservicemedarbejdere den slags
motiver - jeg tillægger koncernen visse motiver.
>Det er selvfølgeligt beklageligt at
>der ikke er blevet tastet en ordre, hvilket sikkert skyldes en uerfaren
>servicemedarbejder, men Leifs påstand er lodret forkert. ISPerne kæmper for
>tiden om kunderne, hvilket kan ses på priserne, så du tror da vel ikke
>alvorligt at man 'forlægger' en bestilling med vilje?
Jeg er helt klar over, at der er kamp om kunderne. Det er jo derfor
TDC pludselig har meddelt, at man alligevel vil klargøre alle
centraler til ADSL, og at man har lavet tilbud med 0 kr i
oprettelsesafgift (jeg er spændt på, hvornår TDC fortæller, at det
tilbud alligevel bliver forlænget). Det er vel også derfor, man
indførte NE2 og i fremtiden vil give fast IP på NE.
Men det er jo så også årsagen til problemet. I forvejen kæmpede man
med at holde ventetiden under de lovede 3 måneder. Når bestillingerne
så strømmer til p.g.a. de mange nye centraler og det "tidsbegrænsede"
tilbud, og leverandøren på den anden side ikke kan levere udstyret i
det ønskede antal og teknikerne midt i det hele indlægger en lille
strejke - ja så skal det jo gå galt.
I den situation er det da nærliggende, at man forsøger at forsinke
modtagelsen af bestillinger - i det mindste på de centraler, hvor man
stadigvæk har monopol.
Ifølge www.tele.dk var min central klar den 20 feb. Men det var først
den 20. marts, at det lykkedes mig at afgive min bestilling. En måneds
venten og 3 forgæves forsøg. Jeg kan forstå, at centralen måske ikke
er blevet så hurtigt klar som planlagt; men jeg forstår ikke, hvorfor
man så ikke bare kan tage imod min bestilling første gang. Hvorfor
skal jeg ringe forgæves tre gange?
Eneste forklaring må da være, at man derved "reducerer" min officielle
ventetid. Noget lignende ser jeg her. Ellers ville man vel have en
fast procedure, så der straks blev taget kontakt, når man har fået
oplyst et forkert nummer, ikke?
--
Lars Jørgen Helbo <helbo@bigfoot.com>
http://mrohs-helbo.homepage.dk
http://haurumsall.cjb.net
http://www.salldata.dk
| |
Wintermute (23-03-2001)
| Kommentar Fra : Wintermute |
Dato : 23-03-01 13:04 |
|
> Ifølge www.tele.dk var min central klar den 20 feb. Men det var først
> den 20. marts, at det lykkedes mig at afgive min bestilling. En måneds
> venten og 3 forgæves forsøg. Jeg kan forstå, at centralen måske ikke
> er blevet så hurtigt klar som planlagt; men jeg forstår ikke, hvorfor
> man så ikke bare kan tage imod min bestilling første gang. Hvorfor
> skal jeg ringe forgæves tre gange?
Jeg har samme fæle mistanke (og det er ikke et personligt angreb på folk som
er
ansat hos TDC). Jeg bestilte også 3 gange før min bestilling gik igennem,
det skal
så lige siges at jeg en aften blev ringet op af en TDC medarbejder som for 3
gang
ville fortælle mig at min central ikke var opgraderet.
Men heldigvis havde jeg haft lidt korrespondance med en af deres
projekt-ledere
som havde haft med opgraderingen af "min" central at gøre og han havde
bekræftet
at den var opgraderet. Det fortalte jeg så til manden som yderligere fik
hans navn så
han selv kunne lave lidt detektiv arbejde, et par dage senere ringede han så
til mig
(kl. 21.30 som må være i hans fritid, det tager jeg hatten af for) og siger
at jeg havde
ret og sagtens kunne bestille ADSL.
Og som hos dig Lars Jørgen Helbo er der tale om lille ubetydelig central m.
ca. 1000
abonnenter og den eneste grund til den er opgraderet allerede nu er at min
kommune
har betalt TDC for at gøre det.
Mvh
Brian Andersen
Svendborg
> Eneste forklaring må da være, at man derved "reducerer" min officielle
> ventetid. Noget lignende ser jeg her. Ellers ville man vel have en
> fast procedure, så der straks blev taget kontakt, når man har fået
> oplyst et forkert nummer, ikke?
> --
> Lars Jørgen Helbo <helbo@bigfoot.com>
> http://mrohs-helbo.homepage.dk
> http://haurumsall.cjb.net
> http://www.salldata.dk
| |
DeltaPower (24-03-2001)
| Kommentar Fra : DeltaPower |
Dato : 24-03-01 02:20 |
|
"Lars Jørgen Helbo" <helbo@bigfoot.com> wrote in message
news:423mbt83e0mkt4gl8rh7j50s1lj2fph0hq@4ax.com...
> Ifølge www.tele.dk var min central klar den 20 feb. Men det var først
> den 20. marts, at det lykkedes mig at afgive min bestilling. En måneds
> venten og 3 forgæves forsøg. Jeg kan forstå, at centralen måske ikke
> er blevet så hurtigt klar som planlagt; men jeg forstår ikke, hvorfor
> man så ikke bare kan tage imod min bestilling første gang. Hvorfor
> skal jeg ringe forgæves tre gange?
Hvorfor skal man overhovedet ringe?
Ifølge TDC's website er de forkant med teknologien, men enhver knold kan da
se at deres hjemmeside er absolut ineffektiv, ikke kun overfor brugerne, men
også overfor TDC selv...hvorfor skal man ringe og belaste en stakkels
sagsperson med en bestilling? Det ville sku' da være smartere blot at
bestille den via nettet, så kan automatikken da selv sende kontrakten ud til
underskrivelse ... udstyret kan da ligeså godt bruges til noget fornuftigt
udover blot at spytte regninger ud til højre og venstre...
Der er da ingen grund til at belaste det i forvejen pressede personale med
den slags petitesser, når nu muligheden er der for at undgå det...
....og jo, jeg studerer forbedring af metoder via IT-løsninger ... det har
jeg gjort siden 1993 ... det er chokerende så dårlig danske, og især de
gamle danske, virksomheder er til at udnytte den moderne teknologi...
DP
| |
Christen Stephansen (24-03-2001)
| Kommentar Fra : Christen Stephansen |
Dato : 24-03-01 03:51 |
|
<SNIP>
I fremtiden bør enhver kun tjekke http://opasia.dk for nyheder og
opdateringer vedrørende TDC Internet. For firmaløsninger er det
http://zillion.dk
http://www.tele.dk er Tele Danmark, og altså ikke TDC Internet. Derfor kan
man ikke være sikker på, at de oplysninger man finder der, er sidste nye
ang. TDC Internet.
/Christen Stephansen
Repræsenterer ikke andre end sig selv på Usenet.
| |
Allan Olesen (24-03-2001)
| Kommentar Fra : Allan Olesen |
Dato : 24-03-01 11:23 |
|
"Christen Stephansen" <lucifer@jones.dk> wrote:
>I fremtiden bør enhver kun tjekke http://opasia.dk for nyheder og
>opdateringer vedrørende TDC Internet. For firmaløsninger er det
> http://zillion.dk
Så hvis en kunde finder fejlagtig information på www.tele.dk, er det
en fejl 40 fra kundens side?
--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?
| |
Jesper Skriver (24-03-2001)
| Kommentar Fra : Jesper Skriver |
Dato : 24-03-01 12:48 |
|
On Sat, 24 Mar 2001 11:23:03 +0100, Allan Olesen wrote:
>"Christen Stephansen" <lucifer@jones.dk> wrote:
>
>>I fremtiden bør enhver kun tjekke http://opasia.dk for nyheder og
>>opdateringer vedrørende TDC Internet. For firmaløsninger er det
>> http://zillion.dk
>
>Så hvis en kunde finder fejlagtig information på www.tele.dk, er det
>en fejl 40 fra kundens side?
Nej - ansvaret ligger hos en "webmaster" (hvor jeg dog hader det ord),
som ikke har sikret at informationen enten er up-to-date, eller linker
til hvor den er.
--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer
| |
Allan Olesen (24-03-2001)
| Kommentar Fra : Allan Olesen |
Dato : 24-03-01 13:48 |
|
jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote:
>Nej - ansvaret ligger hos en "webmaster" (hvor jeg dog hader det ord),
>som ikke har sikret at informationen enten er up-to-date, eller linker
>til hvor den er.
Eller fjerner den helt, hvis han ikke magter noget af ovenstående.
Vi er vist enige.
--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?
| |
Ivar Madsen (25-03-2001)
| Kommentar Fra : Ivar Madsen |
Dato : 25-03-01 12:18 |
|
On Sat, 24 Mar 2001 13:48:04 +0100, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote: in <99i525$8t4$1@news.inet.tele.dk>
>Eller fjerner den helt, hvis han ikke magter noget af ovenstående.
>Vi er vist enige.
Men inden han fjerne det helt, så skal han lige ænder link dertil, så
det peger på www.opasia.dk på de rette sider alså. Derved har han
altid rette data at tilbyde brugerne,,,
--
Med de venligeste hilsner
Ivar Madsen
News-24-02-01@nemo.dyndns.dk
| |
Leif Neland (27-03-2001)
| Kommentar Fra : Leif Neland |
Dato : 27-03-01 07:05 |
|
"Christian Erritsø" <christiane@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:99dtpi$mfv$1@news.inet.tele.dk...
> "Lars Jørgen Helbo" <helbo@bigfoot.com> wrote in message
> news:poskbtoki5f3g76pi2s5r1co0b18mvqj2q@4ax.com...
> > On Thu, 22 Mar 2001 22:42:39 +0100, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
> > wrote:
> >
> > Tja, men sagen er jo, at Tele-DK absolut ikke kan følge med, og for at
> > "ventetiden" (fra modtaget bestilling til levering) ikke skal stige
> > endnu mere, gør man hvad man kan for at forsinke modtagelsen af
> > bestillingerne. Sådan er det bare
>
> Nogen gange bliver jeg altså lidt skræmt over at se de motiver man
tillægger
> os stakkels kundeservicemedarbejdere. Det er selvfølgeligt beklageligt at
> der ikke er blevet tastet en ordre, hvilket sikkert skyldes en uerfaren
> servicemedarbejder, men Leifs påstand er lodret forkert. ISPerne kæmper
for
> tiden om kunderne, hvilket kan ses på priserne, så du tror da vel ikke
> alvorligt at man 'forlægger' en bestilling med vilje?
>
Jeg har altså ikke påstået, at nogen bevidst har forsinket noget. Jeg har
bare ærget mig over at nogen slet ikke var ved bevidsthed og tænkt sig om.
Leif
| |
|
|