location.href problem tror jeg ;-)
Fra : Janus Sander Schiøtt~

Dato : 15-04-03 21:50

Jeg har lavet en side hvor brugeren kan lægge varer i en
indkøbskurv.

Linket til indkøbskurven ser sålades ud:

scriptet ser således ud:
function GaaTilKurv(){

KoebtePlader=getCookie("Plader")

location.href = "kasse.asp?Plader=" + KoebtePlader;
}

Det virker fint i min IE6, men jeg har fået at vide at det ikke
virker i IE5, er der nogen der kan fortælle mig hvorfor´, og hvad
jeg kan gøre ved det?

Mvh. Janus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Nygaard

Dato : 15-04-03 21:58

Hej Janus

Janus Sander Schiøtte wrote:
> Linket til indkøbskurven ser sålades ud:

Prøv med href="#".

> location.href = "kasse.asp?Plader=" + KoebtePlader;

Her bør du nok bruge fuld URL, dvs. noget a'la

location.href = "http://www.minserver.dk/kasse.asp?Plader=" + KoebtePlader;

location.href er beregnet til at indeholde _hele_ URL'en. Det virker
godt nok i nogle browsere selvom du ikke angiver hele URL'en, og jeg ved
ikke om det er det som giver problemer i IE5. Men under alle
omstændigheder bør du altså rette det.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Janus Sander Schiøtt~

Dato : 16-04-03 11:00

Stig Nygaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Her bør du nok bruge fuld URL, dvs. noget a'la
>
> location.href = "http://www.minserver.dk/kasse.asp?Plader=" + KoebtePlader;

Tak for dit forslag.

Jeg fandt i øvrigt en anden mulighed:

window.location

Hvad er forskellen på den og location.href ? De virker tilsyneladende ens i
min IE6

Fra : Stig Nygaard

Dato : 16-04-03 11:14

Hej Janus

> [...]
> window.location
> Hvad er forskellen på den og location.href ? De virker tilsyneladende ens i

Det er det samme. Pr. default sætter du href hvis du bare tildeler
location en værdi, og pr. default er det window.location du tildeler en
værdi selvom du kun skriver location.

Så i virkeligheden burde du bare kunne skrive "location" som et shortcut
til "window.location.href"