Kendes Vita Biosa
Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-04-03 20:57

Er der nogle i gruppen der er bekendt med dette produkt.
Det er omtalt af radiolægen men til hvad.
Hilsen
KH

Fra : Mari

Dato : 02-05-03 18:23

"Kurt Hansen" <hans-kurt@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle i gruppen der er bekendt med dette produkt.
> Det er omtalt af radiolægen men til hvad.
> Hilsen
> KH

Søg på http://www.google.com og du skal finde
http://www.emro.dk/dansk/em/biosa.htm

/Mari

Fra : eatfinn

Dato : 20-08-03 16:11

"Kurt Hansen" skrev d. 15-04-03 20:57 dette indlæg :
> Er der nogle i gruppen der er bekendt med dette produkt.
> Det er omtalt af radiolægen men til hvad.
> Hilsen
> KH

> Indhold i Vita Biosa:
Vita Biosa består af salvie, anis, basilikum, dild, enebær, fennikel,
hyldeblomst, ingefær, kvan, kørvel, lakridsrod, bukkehorn, oregano,
pebermynte, persille, mynte, solhat, tang, kamille, rosmarin, stor nælde
og timian.

Alle urterne og plantedelene er kendt fra folkemedicinen og har været
anvendt gennem århundreder.
Urterne har tilsammen en gavnlig virkning på fordøjelsen
og forsyner samtidig kroppen med gavnlige antioxidanter, som modvirker
udviklingen af frie radikaler.
Læs om:Antioxidanter, hvad er det?.og.Frie radikaler

Indikationer:
Vita Biosa indvirker positivt på:
Allergi og overfølsomhed - fx astma
Betændelseslignende tilstande - fx blærebetændelse, bumser, bylder,
katarer, ledbetændelse (artritis) m.m.
Eksemer - fx psoriasis
Gigt - fx leddegigt, lumbago, slidgigt m.m.
Luftvejene, som omfatter de fleste el. alle sygdomme i
Mave/tarmsygdomme
Migræne, hovedpine
Muskelsmerter
Parasitter og andre uønskede mikroorganismer - fx bakterier
Træthed
m.fl.

Vita Biosa lægger hindringer i vejen for skadelige forrådnelses- og
sygdomsfremkaldende bakterier
samt mikroorganismer, som fx salmonella, og hæmmer disse i at udvikle
sig.
Ligeledes giver Vita Biosa de nyttige bakterier i fordøjelsessystemet
bedre muligheder for at formere sig
og skabe en sund tarmflora. Vores tarmflora er tæt knyttet til hele
immunforsvaret.

Mange mennesker har indtaget Vita Biosa og er blevet sunde og raske i
løbet af ca. 1 - 3 måneder
- de har fået et bedre liv og kalder det en mirakelkur.

Dosering:
Fra en teskefuld helt op til 100 ml. - Normalt anbefales 10 ml 1 - 3 x
om dagen.
Det kan tages i forbindelse med et måltid eller mellem måltiderne og kan
drikkes rent, i lidt vand eller sammen med fx yoghurt.

Venlig hilsen
eatfinn

http://www.kandu.dk/

Fra : arc@na

Dato : 25-08-03 15:08

"eatfinn" <eatfinn.news@kandu.dk> wrote in

> [...]
> nælde og timian.

> Alle urterne og plantedelene er kendt fra folkemedicinen og har været

Så langt, så godt. Bortset fra solhat (echinácea spp.) som kun har været
kendt i Europa omkring 60-70 år.

> Urterne har tilsammen en gavnlig virkning på fordøjelsen

Sikkert...

> og forsyner samtidig kroppen med gavnlige antioxidanter, som modvirker
> udviklingen af frie radikaler.

Nåda. Den er vist noget letkøbt, den dér. Man får mere antioxydant ved at
tage en ordentlig multivitamin.

> [...]
> katarer, ledbetændelse (artritis) m.m.
> Eksemer - fx psoriasis
> Gigt - fx leddegigt, lumbago, slidgigt m.m.

Løgn og latin.

> Luftvejene, som omfatter de fleste el. alle sygdomme i

Kronisk bronchitis, for eksempel? Astma? Kighoste?

> Mave/tarmsygdomme

Morbus Crohn, eller bare almindelig oppustethed? Det sidste kan jeg
måske gå med til.

> Migræne, hovedpine

Vrøvl.

> Muskelsmerter

Vrøvl.

> Parasitter og andre uønskede mikroorganismer - fx bakterier

Vrøvl.

> Træthed

- som er forårsaget af hvad???

> m.fl.

Interessant.

> [...]
> bedre muligheder for at formere sig
> og skabe en sund tarmflora. Vores tarmflora er tæt knyttet til hele

Sludder.

> Mange mennesker har indtaget Vita Biosa og er blevet sunde og raske i
> løbet af ca. 1 - 3 måneder
> - de har fået et bedre liv og kalder det en mirakelkur.

Mirakelkur, javel.

arc@na

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-08-03 21:23

Er dette ikke påstand mod påstand, og hvem ved hvad denne væske har af
virkninger?
Hilsen
Hansen

Fra : arc@na

Dato : 28-08-03 22:41

"Kurt Hansen" <hans-kurt@adslhome.dk> wrote in

> Er dette ikke påstand mod påstand, og hvem ved hvad denne væske har af
> virkninger?

Jeg har arbejdet med plantemedicin begrundet i farmakognosi i over
femogtyve år, så jeg har en vis baggrund for at bedømme præparatet på
saglig vis.

Denne væske kan måske have visse gavnlige virkninger på fordøjelsen, men
ikke noget, som ikke kan opnås ved at snuppe en Underberg eller en Gl.
Dansk en halv time før måltidene.

Desuden har jeg ingen interesser, hverken af økonomisk eller anden art, i
at kritisere dette præparat.

arc@na
http://www.phyton.dk/urter/

Fra : Dr. Madsen

Dato : 25-08-03 22:58

Du har vist glemt lommesmerter? Vita Biosa er et velkendt middel herimod,
dog kun hos sælgeren af produktet.

Dr. Madsen
_____________________________
"I find the whole business of religion profoundly interesting. But it does
mystify me that otherwise intelligent people take it seriously."
- Douglas Adams

Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-08-03 17:46

Vita Biosa er måske lige netop det man bør indtage med alle de fremmede
stoffer man bliver fyldt med.????måske, måske ikke. Eller er der et andet
produkt der har samme intentioner.
Hilsen
KH

Fra : arc@na