Hundested
Fra : Torben

Dato : 15-04-03 15:08

Hejsa,

Jeg har hørt at der kan være god dykning ved Hundested gml. færgehavn, er
der nogen der evt. har dykket der, og kan give et praj om hvor man evt. går
i, kurs mm.

Mvh.
Torben

Fra : TJOR

Dato : 15-04-03 18:05

Jeg har været der oppe for ca. en uge siden og de er begyndt at bygge i og
omkring det gamle færgeleje så det er ikke muligt at komme i vandet der
længere. Desværre.

Tjor

Fra : Torben

Dato : 16-04-03 11:17

Det var da ærgeligt, nu var jeg lige blevet tændt på det. Hvis der er nogle
andre der kan anbefale et tilsvarende, måske, godt sted på Sjælland, hvor
man ikke behøver en gummibåd, vil jeg meget gerne høre om det.

Pft.
Torben

Fra : Anders Bomholdt

Dato : 18-04-03 17:24

> [...]
>omkring det gamle færgeleje så det er ikke muligt at komme i vandet der

Ved du hvad de har gang?
Har vi dykket for sidste gang i Hundested færgehavn?

mvh
Anders

Fra : TJOR

Dato : 18-04-03 23:04

Jeg har hørt rygter om at lejet skal tages i brug igen men ved ikke til
hvad.
Har ikke kunne træffe nogen på havne-kontoret for evt. at få det bekræftet.
Men jeg tror desværre at det er sidste gang vi har dykket i det gamle
færgeleje.
Det er dog stadig muligt at komme i vandet på højre side af sten-diget (lidt
som på Lynetten) til højre for der hvor man normalt går i, men jeg ved ikke
om det er et godt sted eller om man kommer for tæt på selve indsejlingen til
det andet havnebassin.

Tjor

Fra : Anders Bomholdt

Dato : 22-04-03 21:21

> [...]
> om det er et godt sted eller om man kommer for tæt på selve indsejlingen til

Man skal i hvert fald lige huske på at der bl.a. sejler en lille færge
til Rørvig fra det andet havnebassin, så i givet fald skal man nok
holde sig til stendiget, og ikke begive sig ud på sandbunden mod nord.
Hvor tit den sejler om hhv. sommeren og vinteren ved jeg dog ikke.
For enden af diget står der vist også tit lystfiskere man skal passe
på.

mvh
Anders