Benzinstation
Fra : lakal@tdc.dk

Dato : 15-04-03 13:44

Hej,

Er der nogen der ved hvad den meste besøgte benzinstation i Danmark er ?.

Mvh Lars

Fra : MAndersen

Dato : 15-04-03 15:06

<lakal@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Er der nogen der ved hvad den meste besøgte benzinstation i Danmark er ?.
>
> Mvh Lars

Statoil - så vidt jeg husker fra den seneste statistik - eller var det kun
det selskab der solgte mest brændstof?

mvh
MAndersen

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 16-04-03 17:13

"MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message

> Statoil - så vidt jeg husker fra den seneste statistik - eller var det kun
> det selskab der solgte mest brændstof?

Det tror jeg - svjv har Statoil cirka 33% af det danske benzinmarked.

Hvilken konkret benzintank der er den mest besøgte ved jeg ikke.

--
Anders Vind Ebbesen - www.webbesen.dk
Cannon Fodder Theme: WAR, never been so much fun

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 16-04-03 20:35

"Anders Vind Ebbesen" skrev:
> Det tror jeg - svjv har Statoil cirka 33% af det danske benzinmarked.

I Januar - før priskrigen - var OK Benzin for tredie år i træk det mest
solgte benzinmærke i Danmark med en markedsandel på 20,1 %

Jeg kan ikke forestille mig at det har ændret sig væsentligt.

Mvh, Lars

www.recorder.dk - Sammenligning af HD & DVD optagere

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 17-04-03 08:30

"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkX> wrote in message

> I Januar - før priskrigen - var OK Benzin for tredie år i træk det mest
> solgte benzinmærke i Danmark med en markedsandel på 20,1 %
>
> Jeg kan ikke forestille mig at det har ændret sig væsentligt.

Den nyeste oversigt jeg kan finde er fra 1999, og der er fordelingen som
følger:

Bilagstabel 11. Selskabernes markedsandele

Selskab Benzin Dieselolie

Statoil 18,0 23,6

Dansk Shell 15,9 21,1

Hydro/Texaco 15,5 19,4

Kuwait Petroleum 16,8 17,0

Haahr Benzin 2,1 3,2

DK-Benzin 7,0 2,0

OK-Benzin 16,7 8,8

Jet-Benzin 4,0 -

Metax 4,0 3,0

Andre - 1,9

Kilde: Energistyrelsen

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 17-04-03 13:53

"Anders Vind Ebbesen" skrev:
> Den nyeste oversigt jeg kan finde er fra 1999, og der
> er fordelingen som følger:

Den oversigt er forældet. Den ligner slet ikke de tal jeg læste i avisen for
et stykke tid siden. OK er danmarks mest solgte benzinmærke, dog vistnok
ikke på diesel og fyrringsolie.

Jeg slog artiklen op i Jyllands-Postens arkiv, og der står som jeg sagde at
OK på tredie år er det mest solgte mærke med en andel på 20,1%. Desværre
skal man være abonnent for at læse i det arkiv.

Men samme kan læses på www.ok.dk under "Jubilæum og rekord i OK"

Fra : Jan Pedersen

Dato : 17-04-03 16:46

Lars Ladingkaer wrote:

> Men samme kan læses på www.ok.dk under "Jubilæum og rekord i OK"

Den OK tank der sælger mest, er den der ligge ved Kvickly xtra i Viby

Jan Pedersen
cuk@cuk.dk
--
Det er nemmere at få tilgivelse end tilladelse...
Blomst # 92159636

Fra : Lars Kalsen

Dato : 19-04-03 01:29

Hej,

Jeg tænkte mest på benzinstationer på vores motorveje.

Mvh Lars