fjerne bambus
Fra : SvenP

Dato : 15-04-03 12:15

Jeg har søgt på nettet for at finde en nem, og anvendelig måde, at fjerne
bambus på. Men kan ikke finde noget. Er det fordi der kun er den hårde måde?
Eller er der nogen her der har et godt forslag?

Sven

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-04-03 12:31

"SvenP" <saerlig@jubiimailns.dk> wrote in message
> [...]
måde?
> Eller er der nogen her der har et godt forslag?

For et par år siden var det højeste mode at få dem sprængt op med dynamit -
der var lokale sprængningseksperter som påtog sig arbejdet.
Dette må stdigvæk være muligt ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 15-04-03 12:33

> [...]
dynamit -
> der var lokale sprængningseksperter som påtog sig arbejdet.

Jeps, og her er de: http://www.booom.dk/index2.html
Søren Ryge brugte dem også den gang hans bambus var i overskud.

Mvh. Renate

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 15-04-03 12:43

SvenP wrote:
> Jeg har søgt på nettet for at finde en nem, og anvendelig måde, at fjerne
> bambus på. Men kan ikke finde noget. Er det fordi der kun er den hårde måde?
> Eller er der nogen her der har et godt forslag?

Forær det væk. - Mod at de selv graver det op.!

Mvh. Jørgen

Fra : Calle.

Dato : 15-04-03 12:42

SvenP wrote:
> Jeg har søgt på nettet for at finde en nem, og anvendelig måde, at
> fjerne bambus på. Men kan ikke finde noget. Er det fordi der kun er
> den hårde måde? Eller er der nogen her der har et godt forslag?

Bambus er ikke så svær at fjerne.
Klip bambusen af 10 Cm over jorden.
Grav en rende hele vejen rundt i 30cm dybde (længere stikker en bambus
ikke ned)
Så tag en kløveøkse, og hak små stykker fra, som så kan tages væk. tog
mine 2m2 på en lille time på den måde.

--
Calle

Fra : NoBrain

Dato : 15-04-03 15:07

> Så tag en kløveøkse, og hak små stykker fra, som så kan tages væk. tog
> mine 2m2 på en lille time på den måde.
>
> --
> Calle

Sådan har jeg også fjernet en bambus.
Det var også meget nemt. jeg klippede den bare ikke ned, for så har man ikke
noget at rykke i

Hilsen NoBrain

Fra : Calle.

Dato : 15-04-03 16:16

NoBrain wrote:

> Sådan har jeg også fjernet en bambus.
> Det var også meget nemt. jeg klippede den bare ikke ned, for så har
> man ikke noget at rykke i

jo de 10 Cm. jeg gjorde det, for bedre at kunne komme til med øksen
--
Calle

Fra : Musen

Dato : 15-04-03 14:15

> [...]
måde?
> Eller er der nogen her der har et godt forslag?

Vi fjernede selv en for et par år siden. Et par dage før det store
gravearbejde, vandede vi den rigtig rigtig meget flere gange om dagen. Da vi
så skulle grave den op, var det faktisk slet ikke noget problem...Ja det kan
jeg jo selvfølgelig sagtens sige, for det var min mand der gravede, jeg
kiggede bare på, men han sagde altså at det ikke var så slemt

Venlig hilsen og god fornøjelse

Musen

Fra : Per N

Dato : 15-04-03 18:56

On Tue, 15 Apr 2003 13:15:22 +0200, "SvenP" <saerlig@jubiimailns.dk>
wrote:

> [...]
>bambus på. Men kan ikke finde noget. Er det fordi der kun er den hårde måde?
>Eller er der nogen her der har et godt forslag?

Leth har løsningen og den virker fint, kan jeg tilføje.
http://www.dr.dk/leth/classic/raad_sider/raad-lister/haven.shtm
( aller første punkt på listen )

mvh Per

Fra : Nielsen

Dato : 16-04-03 09:18

> [...]
måde?
> Eller er der nogen her der har et godt forslag?

Vi har lige fjernet vores i weekenden. Vi gravede en rende og trak den op
med bilen.

Nielsen

Fra : Calle.

Dato : 16-04-03 10:04

Nielsen wrote:
> "SvenP" <saerlig@jubiimailns.dk> wrote in message

> Vi har lige fjernet vores i weekenden. Vi gravede en rende og trak
> den op med bilen.

Nu er det jo ikke alle der kan komme ind i deres have med en bil, men
den har jeg også brug de steder hvor jeg kunne.
--
Calle

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-04-03 17:11

On Wed, 16 Apr 2003 10:18:12 +0200, "Nielsen" <nillelis@ofir.dk> wrote:

>måde?
>
>Vi har lige fjernet vores i weekenden. Vi gravede en rende og trak den op
>med bilen.

Ahja, bilen - der er jo en en grund til man har sig sådan en
Jeg sidder lige i dette øjeblik og lurer på om min bil mon kan trække en
David Brown 990 (en traktor) fri af en middelsvært mudderhul..... surt
at køre sådan en fast lige når man tror man skal til at lave noget

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Calle.

Dato : 17-04-03 12:08

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> surt
> at køre sådan en fast lige når man tror man skal til at lave noget
Så er du da næsten sikker på, at koblingen går
--
Calle

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-04-03 16:48

On Thu, 17 Apr 2003 13:08:15 +0200, "Calle." <Calle@fjernjyde.dk> wrote:

>Så er du da næsten sikker på, at koblingen går

Så vil jeg da lige skyde ind at bilen _uden problemer_ af nogen art hev
omtalte trakter op i første forsøg Ok, vi gravede en smule først,
fordi 'bugen' af traktoren var så langt nede at den skrabede på jorden -
men uden bilen var traktoren aldrig kommet op.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 16-04-03 11:38

"SvenP" <saerlig@jubiimailns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
måde?
> Eller er der nogen her der har et godt forslag?

Vi fjernede 15 m2 på en dag vi var 3 om det (2 mand og 1 kvinde)
Metoden er simpel. køb en træktalje i det lokale byggemarked (koster ca
150,- for de billige og de er ok til jobbet) derudover skal du bruge en stor
økse og en drænspade, samt en grensaks hvis de skal klippes ned.
Sæt et reb rundt om en klump (ca 0,25 m2 er passende) og sæt træktaljen fast
til rebet. Træktaljen skal sættes fast til et træ eller lign. og træk så til
rebet er stramt. Hug klumpen fri med økse og spade. Når den er fri kan den
trækkes op.
Vi slap af med vores gennem den blå avis, men ellers kan man køre det på den
lokale genbrugsplads.

hilsen
Thomas

Fra : Gunnar S. Müller

Dato : 17-04-03 23:46

Hej SvenP
Thomas er efter min mening den der kommer "tættes på", pointen er at få fat
i en drænspade (smal og tung som fa.....), for den kan både erstatte øksen
til at dele planten med, og samtidigt er den uovertruffen til at vride
klumpen op med.

Jeg har "nedlagt" adskillige bambusser med en drænspade alene, OK - Lidt
sved kommer der da på panden, men det er ikke nogen uoverkommelig opgave.
Selv om jeg aldrig har brugt min talje, som Thomas henviser til, så er det
måske en god idé.

Held og lykke med projektet.

Med venlig hilsen
Gunnar S. Müller

Fra : Erik

Dato : 18-04-03 20:00

Jeg kan da godt spænge den ,
Det er hurtigt ! . Er den tæt op ad bygning, okey deter billigere med
pilsnere og spade mv. ,
Erik .