et spørgesmål..
Fra : Broxgaard

Dato : 15-04-03 09:53

jeg har lige et spørgesmål.. hvis min kæreste begynder at tag p-piller før
hun får sit lort... hvad sker der så`?? og sker der noget hvis hun er
gravid?

--
Med Venlig Hilsen
Daniel

Fra : Anita

Dato : 15-04-03 10:10

"Broxgaard" <daniel@broxgaard.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har lige et spørgesmål.. hvis min kæreste begynder at tag p-piller før
> hun får sit lort... hvad sker der så`?? og sker der noget hvis hun er
> gravid?

"Sit lort"? Hvad mon det er du henfører til i så smukke vendinger?!

Der sker vel det, at hun ikke er sikret mod graviditet.

Jeg ved ikke, hvad der sker hvis man er gravid, når man påbegynder p-piller.
Tror ikke der sker noget. Så ER det jo li'som for sent. Men måske det var en
ide at spørge lægen, eller søge lidt på nettet, hvor der er flere gode sider
med svar på spørgsmål af medicinsk karakter.

Venligst Anita

Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 15-04-03 10:30

>"Sit lort"? Hvad mon det er du henfører til i så smukke vendinger?!

Min eks kaldet det også "sit lort"... eller at hun "havde besøg af
russere" eller "kogte jordbær". Jooo, kært barn har mange navne

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Anita

Dato : 15-04-03 10:49

"Allan F. Hermansen" skrev

> Min eks kaldet det også "sit lort"... eller at hun "havde besøg af
> russere" eller "kogte jordbær". Jooo, kært barn har mange navne

Synes bare det lyder så grimt at kalde det "lort", det er sgu ikke noget
lort. Det var derimod noget lort, hvis vi ikke havde menstruation!

Venligst Anita

Fra : Daniel V. Pedersen

Dato : 15-04-03 11:52

In article <3e9bd4a1$0$7591$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Anita wrote:
> Synes bare det lyder så grimt at kalde det "lort", det er sgu ikke noget
> lort. Det var derimod noget lort, hvis vi ikke havde menstruation!

Du ville savne den?

Min jakke?, den hænger ved døren, hvofor?

--
Daniel Villefrance Pedersen
Nøgenhed til folket!

Fra : Anita

Dato : 15-04-03 14:46

"Daniel V. Pedersen" skrev

> Du ville savne den?

Ingen menstruation = ingen børn - ja, jeg ville savne den.

> Min jakke?, den hænger ved døren, hvofor?

Dunno - oplys mig?

Venligst Anita

Fra : Daniel V. Pedersen

Dato : 15-04-03 14:46

In article <3e9c0c8e$0$7588$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Anita wrote:

> Dunno - oplys mig?

Et sigende, ala "Hvis du går nu .." :)

Fra : PerX ...

Dato : 15-04-03 12:18

In article <3e9bd4a1$0$7591$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
anita@*slet*stofanet.dk says...
> "Allan F. Hermansen" skrev

> Synes bare det lyder så grimt at kalde det "lort", det er sgu ikke noget
> lort. Det var derimod noget lort, hvis vi ikke havde menstruation!

Hvordan var det de sagde på South Park: Stol aldrig på noget der bløder
en uge uden at dø ! (Dejlig politisk ukorrekt ;)

Fra : Daniel V. Pedersen

Dato : 15-04-03 13:44

In article <MPG.190608c9a84a3a2b989a01@news.usenetserver.com>, PerX . . . wrote:
> Hvordan var det de sagde på South Park: Stol aldrig på noget der bløder
> en uge uden at dø ! (Dejlig politisk ukorrekt ;)

'I don't trust anything that bleeds for five days n' doesnt die'

Fra : nusle

Dato : 15-04-03 12:28

"Broxgaard" <daniel@broxgaard.dk> skrev i en meddelelse

Hej Daniel.

> jeg har lige et spørgesmål.. hvis min kæreste begynder at tag p-piller før
> hun får sit lort... hvad sker der så`?? og sker der noget hvis hun er
> gravid?

Mener du, hvis hun begynder på p-piller inden hun
har fået sin første menstuation?

Det tror jeg ikke en læge umiddelbart vil anbefale,
da p-piller kan hæmme den fortsatte udvikling og
netop menstruationen viser at nu er pigen "nået dertil"
i sin kropslige udvikling... men jeg ved faktisk ikke
noget konkret, synes bare at jeg kan huske, at jeg
ikke kunne få p-piller, før jeg havde fået mit "lort"

Man skal også begynde på pakken, X-antal dage efter
menstruation osv.

Hun skal under alle omstændigheder lige tale med en
læge om det, så hun ikke skaber problemer for sig
selv fysisk.

mange hilsner
nusle

Fra : Anita

Dato : 15-04-03 14:45

"nusle" skrev

> Man skal også begynde på pakken, X-antal dage efter
> menstruation osv.

Jeg tror måske det var det spørgeren hentydede til. Der er i hvert fald
flere mærker, hvor man skal starte med første pille den første dag i
menstruationsperioden. Jeg tror det er for at komme ind i rytmen og for at
pillerne kan nå at virke inden næste ægløsning.

> Hun skal under alle omstændigheder lige tale med en
> læge om det, så hun ikke skaber problemer for sig
> selv fysisk.

Helt enig.

Venligst Anita

Fra : Mirian

Dato : 16-04-03 19:08

"nusle" <nusle@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget konkret, synes bare at jeg kan huske, at jeg
> ikke kunne få p-piller, før jeg havde fået mit "lort"

I tidernes morgen da jeg fik p-piller første gang så var det altså fordi at
jeg selvfølgelig var sexuelt aktiv men også fordi at jeg ikke havde fået min
menstruation endnu. Så det var simpelthen lægens råd for det var jo bedst at
vide ang. graviditet og så fordi min menstruation ikke var gået i gang og
jeg var og er altså fuldt udviklet!
Så jeg undrer mig over hvorfor du ikke kunne få p-piller?
MVH Mirian

Fra : nusle

Dato : 18-04-03 16:05

"Mirian" <TyttebaerNOFUCKINGSPAM@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Hej Mirian.

> [...]
> jeg var og er altså fuldt udviklet!
> Så jeg undrer mig over hvorfor du ikke kunne få p-piller?

Jeg formulerede mig rigtigt dårligt i forgående indlæg.

Jeg synes bare, at jeg kunne huske, at jeg (da jeg skulle
have p-piller som 13 årig) blev spurgt, om jeg menstru-
erede, for ellers skulle jeg vente (eller det ville være bedre
at vente).

Måske husker jeg forkert - det er trods alt mange år siden.

/nusle

Fra : Anita

Dato : 18-04-03 19:20

"nusle" skrev

Hej nusle
> [...]
> at vente).
>
> Måske husker jeg forkert - det er trods alt mange år siden.

Det kan faktisk også have ændret sig siden da. Man er blevet dygtigere til
at regulere mængen af hormoner så den passer bedre til kvinden, så det kan
muligvis være en årsag til, at man ikke længere behøver være helt så
påpasselig med pillerne.

Men jeg blev også i sin tid spurgt om jeg havde regelmæssig menstruationer.
Det havde jeg, så jeg spurgte ikke til årsagen til at lægen måtte vide
dette. Men det er altså osse over 9 år siden nu, så meget kan være sket
siden da.

Venligst Anita

Fra : Jette Jochumsen

Dato : 15-04-03 12:52

Hej

"Broxgaard" <daniel@broxgaard.dk> wrote in message
> jeg har lige et spørgesmål.. hvis min kæreste begynder at tag p-piller før
> hun får sit lort... hvad sker der så`?? og sker der noget hvis hun er
> gravid?

Du er vist nødt til at præsicere lidt nærmere hvad det er du vil vide.....
Hvis det er fordi I tror hun er gravid, skal I jo lave en graviditetstest,
og ikke bare give hende p-piller - det hjælper jo ikke noget. Hvis din
kæreste er gravid, skader det ikke jeres barn så meget (faktisk ikke tror
jeg) at det skal aborteres.

MVH
Jette

Fra : Broxgaard

Dato : 15-04-03 15:11

tak for de mange svar der er kommet...

Lige nogle ting som ikke er kommer med i det første brev jeg sendt ind...

Hun har være til læge idag da hun ikke har fået sit lort endnu og det er
gået over tiden..
og heldigvis for os var hun ikke gravid...

og jeg har fået at vide af min kæreste at hun har prøve ikke at fået sit
lort i en mdr men hvor det kom mdr efter

//Daniel

Fra : non-PC

Dato : 15-04-03 23:01

før
> hun får sit lort... hvad sker der så`?? og sker der noget hvis hun er
> gravid?

Hold fast hvor du taler grimt

Det hedder "menstruation"