Gentagne opkald fra IT-Registret
Fra : morten sorensen

Dato : 15-04-03 09:28

Jeg er klar over at IT-Registret i bedste fald blot er spild af penge - men
bliver andre osse ringet op med samme hyppighed ?

Der går ca 2-3 måneder mellem jeg får et opkald - engang var der 2 i samme
uge. Er det en taktik de bruger med at prøve at få fat i en anden eller har
de bare styr på ingenting ?

Desværre antager jeg at man ikke kan forbyde dem at ringe - det ville elelrs
være rart.

morten sorensen

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 15-04-03 10:08

morten sorensen <morten@DELETETHISmortens.net> wrote:

> [...]
> de bare styr på ingenting ?
>
> Desværre antager jeg at man ikke kan forbyde dem at ringe - det ville elelrs

Man kan ikke forbyde dig at lægge røret hurtigt på, når de ringer...
Desuden kan jeg anbefale, at man som lille/enmands-firma IKKE
registrerer telefonnummer i CVR - hvis det bare står på hj.siden, skal
kunderne nok finde dig.

Fra : Jesper

Dato : 15-04-03 15:47

"Jens Rasmussen" <Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Puha... ja. Jeg har samme problem med AB-gruppen, HRI mv.
Selvom jeg takker pænt nej, ringer der en anden sælger fra samme
firma 2-4 uger efter... suk :(

Fra : morten sorensen

Dato : 15-04-03 21:49

"Jens Rasmussen" <Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk> wrote in message

> Man kan ikke forbyde dig at lægge røret hurtigt på, når de ringer...

Det er skam osse dte jeg gør.

> Desuden kan jeg anbefale, at man som lille/enmands-firma IKKE
> registrerer telefonnummer i CVR - hvis det bare står på hj.siden, skal
> kunderne nok finde dig.

Aha - det er der hunden ligger begravet.

morten sorensen

Fra : complex@pc.dk

Dato : 15-04-03 16:23

Ja jeg har også fået en henvendelse fra dem, og andre af samme skuffe.
og altid svaret, som jeg gør ved den slags henvendelser:

"send noget skriftligt materiale om det, så jeg kan tale med mit
reklamebureau om det."

hvis de ikke har noget, kan du roligt sige til dem at du syntes de er
fulde af plat og svindel.

Så hører jeg ikke mere !!!!!

Det er de danske "Nigeria" breve.
Lars (København nord)
complex@pc.dk

On Tue, 15 Apr 2003 10:28:12 +0200, "morten sorensen"

Fra : complex@pc.dk

Dato : 15-04-03 16:25

Fra : klaus nielsen

Dato : 16-04-03 22:45

> Ja jeg har også fået en henvendelse fra dem, og andre af samme skuffe.
> og altid svaret, som jeg gør ved den slags henvendelser:

-snip-
jeg blev også ringet op af it-registret tirsdag formiddag. jeg anede ikke
hvorfor de ringede til mig og hvor de kendte mig fra..ævle bævle..men det
kostede ikke noget sagde hun. men lige pludselig var der alligevel penge
indblandet. 490 kr åm året. hun sagde at jeg havde stået registreret gratis
det første år ?????? det fattede jeg ikke noget af.. jeg bad hende slette
mig
på samme måde er jeg blevet ringet op af en fra hotel og restaurations
brancen. og af en fra den danske købmands organisation ( tror jeg det hed)
også der vil de have penge efter en lang sludder..

klaus nielsen
klaus_nielsen@tdcspace.dk
vfr750 og xl600r

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 16-04-03 22:50

klaus nielsen wrote:

> jeg blev også ringet op af it-registret tirsdag formiddag. jeg anede ikke
> hvorfor de ringede til mig og hvor de kendte mig fra..ævle bævle.

Kender du ikke metoden til ophør ?

Læg røret på, det er øjensynligt det eneste de forstår,
og næste gang starter du med en salgstale,
om hvilke vidundere de kan få, hvis de betaler dig 5.000 kr forlods..

og det er ganske vist..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Morten Pedersen

Dato : 17-04-03 16:19

Hej,

Har oplevet Azir.dk (AKA IT-registret, IT Support Danmark A/S), der iflg.
kob.dk kun findes som IT Support Danmark I/S, på følgende måde:

1. En kvindelig phoner ringer "for at bekræfte oplysninger til IT-registret
Danmark" Udover at bekræfte konktakinformationer, bliver der ikke forsøgt
salg.

2. En sælger ringer for at sælge produktet, der er optagelse på Azir.dk for
ca. 400, takker pænt nej - sælgeren argumenter med at det er et meget lille
beløb osv og er meget vedholdende. Siger tilslut ja til at modtage materiale
omkring deres produkt.

3. Modtager faktura for 1 år på azir.dk - firmaoplysningerne er allerede
lagt på deres side.

4. Ringer til dem og forklarer at der må være sket en fejl, da jeg på intet
tidspunkt har sagt ja til dette "produkt", og her bliver det underligt,
medarbejderne som jeg snakker med henviser straks til paragraf x i købeloven
omkring aftaler der mundtligt er bekræftet to gange (hmm.. derfor den første
opringning.). Medarbejderen er ret grov i han formuleringen og jeg afslutter
hurtigt samtalen med klar besked om at jeg ikke har til hensigt at betale
fakturaen og at jeg ønsker at få slettet oprettelsen fra azir.dk

Har efterfølgende kontaktet dem en gang for igen at bede om at blive slettet
på siden - tvivler på af de mange store virksomheder der findes på siden har
sagt god for brug af deres logo og reklame.

Rådene om at smække på med det samme virker derfor meget fornuftige.

Mvh
Morten Pedersen
Selvstændig.

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 20-04-03 22:36

"Morten Pedersen" <mp@pc.dk> wrote in message
> [...]
> hurtigt samtalen med klar besked om at jeg ikke har til hensigt at betale
> fakturaen og at jeg ønsker at få slettet oprettelsen fra azir.dk
Årsagen til at de er sådan er at de får provision
Det ved jeg fordi jeg har selv prøvet det andetsteds.... Men blev træt af at
tale med sure kunder......
Der er i mine øjne ikke så meget fremtid i den branche.
De folk (kunder) der seriøst efterspørger hvad dit firma kan tilbyde bruger
som regel kun krak eller de gule sider (mit bud). Alt det andet er lige til
at ryste på hovedet af.....

> Har efterfølgende kontaktet dem en gang for igen at bede om at blive
slettet
> på siden - tvivler på af de mange store virksomheder der findes på
siden har
De vil nødigt give slip for så falder salgsstatistikken og sælgerens
provision jo

> sagt god for brug af deres logo og reklame.
>
> Rådene om at smække på med det samme virker derfor meget fornuftige.
Tjaah, det ved jeg nu ikke. Jo, hvis de ringer mange gange lyder det
fornuftigt. Gør de det ikke så ofte kan man jo afveje med sig selv om man
lige har tid/lyst til at give sælgeren klar besked om at man ikke er
interesseret. Ellers står der jo bare internt på deres system (kunne jeg
forestille mig) at du ikke har været til at få fat i/kontakte og så giver de
bare "emnet"=din sag videre til en ny/en anden sælger som ikke før har
prøvet at ringe til dig og så er du jo lige vidt.........!

> Mvh
> Morten Pedersen
> Selvstændig.
Mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : linuxrules

Dato : 20-06-03 17:03

"Martin Jorgensen" skrev d. 20-04-03 22:36 dette indlæg :

> [...]

> bare "emnet"=din sag videre til en ny/en anden sælger som ikke før har
> prøvet at ringe til dig og så er du jo lige vidt.........!

Prøv at se på http://www.unfairpris.dk
Det er et forum hvor ligende ting kan diskuteres.
Mvh.
Jesper

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Bil-lyd

Dato : 23-06-03 18:42

Hi Morten..

Det selvsamme IT register ringer til mig een gang pr. md. i snit,,
Den første gang,, fik jeg næsten respekt, da det næsten lød
som en statslig/ophavsrettig institution, hvor man skulle have sin
"Erhvervs registrering",, men efter at have udspurgt den overbevisene
sælger, og indså at det var et helt admindeligt annonce
salgs foretagne, fortalte jeg sælgeren, at jeg syntes at det var en
usympatisk teknik de benytter, og at de ikke skulle kontakte mig i
fremtiden.... DET FATTEDE DE IKKE LIGE !!!! Den næste der ringede, fik
med det samme "turen" efter 2 minutter med kritiske spørgsmål, fik jeg
beskeden::: ,,, Nå men vi gider heller ikke ha dig din nar ...,,klask !!!
røret blev smækket på .. 3. - 4. - 5. gang jeg blev kontaktet, startede jeg
med det samme at Grovsvine sælgeren til med det samme,,, har oven i købet
lovet adskellige af dem røvfuld,,, men lige meget hjælper det !!
Det varer ikke længe før jeg aflægger et besøg på deres firma adresse, og må
ha´"en snak" med en ledende medarbejder...

men hvorfor skulle det ha nogen effekt !!!

Bare kæmp løs...

m.v.h. Peter Bil-lyd

Fra : Lars Funck

Dato : 24-06-03 07:05

"Peter Bil-lyd" <Grossisten@billyd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> ha´"en snak" med en ledende medarbejder...
>
> men hvorfor skulle det ha nogen effekt !!!

Det har det heller ikke. Jeg vil tro deres organisation er opbygget netop
til at håndtere kunder som dig (og mig). Sådanne virksomheder balancerer på
kanten af det lovlige indenfor markedsføring. Den eneste måde at komme den
slags utyske til livs på er at der bliver grebet ind overfor dem.

MVH

Lars