Nye Vinduer
Fra : Vivi West

Dato : 15-04-03 08:59

Hej,

Er der nogen som har et bud på hvor man køber gode vinduer (kernetræ) til
fornuftige priser.

Måske kan nogen sige hvor man slet ikke skal handle!

Jeg har søgt på nettet, men det er sværet at gennemskue hvad der bedst.

På forhånd tak.

Vivi

Fra : Tappe & Bang-Mortens~

Dato : 15-04-03 09:48

"Vivi West" <vivi.west@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Måske kan nogen sige hvor man slet ikke skal handle!
>
> Jeg har søgt på nettet, men det er sværet at gennemskue hvad der bedst.

Hvis du søger efter Sibirsk Lærk går du ikke forkert i byen. De
trælasthandler som har det ved mere end gennemsnittet.

mvh

Stig Bang-Mortensen

Fra : Erik Olsen

Dato : 15-04-03 10:03

Tappe & Bang-Mortensen wrote:
> "Vivi West" skrev

> Hvis du søger efter Sibirsk Lærk går du ikke forkert i byen. De
> trælasthandler som har det ved mere end gennemsnittet.

Hvor velegnet er sibirisk lærk til vinduer?

Jeg ved godt at det er et glimrende alternativ til trykimprægneret fyr
og gran til stolper, beklædninger, træterrasser og lignende, men jeg har
ikke tidligere hørt om det til vinduer. Lærk er jo blødere end kerneved
fra fyr, og jeg tænker at styrken, stivheden og slidstyrken er mindre.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Tappe & Bang-Mortens~

Dato : 15-04-03 12:17

"Erik Olsen" <bjerg.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke tidligere hørt om det til vinduer. Lærk er jo blødere end kerneved
> fra fyr, og jeg tænker at styrken, stivheden og slidstyrken er mindre.

Det skal jeg svare dig på om et par år. I løbet af foråret får jeg en
udvendig dør af sibirsk lærk.
For et par år siden (1998) fik jeg et par stykker alm. Lærk fra en lokal
plantage ( jeg var selv med til at fælde og skære ud). De skulle bruges som
erstatning for et par rådnede bundkarme. Det var umuligt at bearbejde med
almindeligt værktøj og jeg endte med at få et lokalt maskinsnedkeri til lave
dem så jeg bare skulle montere. Det stykke som blev tilovers og nu har
ligget 5 år tørt i garagen er hårdt som ind i helvede.

mvh

Stig Bang-Mortensen

Fra : Tappe & Bang-Mortens~

Dato : 15-04-03 17:46

"Erik Olsen" <bjerg.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> Lærk er jo blødere end kerneved
> fra fyr, og jeg tænker at styrken, stivheden og slidstyrken er mindre.

Jeg sender gerne en prøve hvis du er interesseret.

mvh

Stig Bang-Mortensen

Fra : Jens U. K.

Dato : 15-04-03 13:25

"Vivi West" <vivi.west@privat.dk> wrote in message
> [...]
>
> Måske kan nogen sige hvor man slet ikke skal handle!
>
> Jeg har søgt på nettet, men det er sværet at gennemskue hvad der bedst.

Jeg har købt hos www.frovin.dk. Koblede rammer, smalle sprosser og
hamborghængsler.
De virker kompetente.
Pris og kvalitet følges normalt ad. Jægersprisvinduet skulle vist efter
sigende være noget af det ypperste.

/Jens Ulrik

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 15-04-03 16:37

"Vivi West" <vivi.west@privat.dk> wrote in

> Hej,
>
> Er der nogen som har et bud på hvor man køber gode vinduer (kernetræ) til
> fornuftige priser.

Hej Vivi

Nu ved jeg jo ikke, hvor du bor, men jeg bor i 8410 området, og får lavet
alle den slags ting af vores lokale snedkermester, som er så
samvittighedsfuld, at det gør helt ondt, om han laver vinduer "til eksport"
uden for lokal området, ved jeg ikke, men han har mine varmeste
anbefalinger. Jeg skriver gerne hans navn og adresse her i gruppen, hvis du
er interesseret.

--
Venligst Lars
Hovedaftalen for gravhunde: